anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro protect - działa, czy to oszustwo systemu allegro ?

ziziok
#8 Zapaleniec#

Od długiego czasu kupuje naprawdę dużo przez allegro, w ostatnim roku wydałem przez allegro około 117.000 złotych w około 230 transakcjach. I wszystko szło dobrze dopóki nie otrzymałem uszkodzonego telewizora. I tutaj zaczęły się schody - sprzedający nawet nie odebrał przesyłki, system allegro wysyła różne przypadkowe informacje nie związane z transakcją , jedynie żywy człowiek odpisuje, że allegro protect nie działa i żadnych pieniędzy nie dostanę.

Czy ktoś dostał pieniądze w ramach tego programu, czy tylko ja nie mam szczęścia ? Proszę o informacje.

Tak przy okazji po tym, jak zostałem oszukany przez allegro, zacząłem kupować produkty bezpośrednio od sprzedających, i okazało się, że 8 transakcjach na różnicy cen przy tych samych produktach, ale kupionych bezpośrednio od sprzedających zaoszczędziłem już więcej, aniżeli dostałbym w ramach tego programu, czy iini też zauważyli, że te same towary sprzedający są w stanie sprzedać dużo taniej ??? 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

Monika__L
#16 Inspirator#

oczywiście, że protect smiga, ostatnio w bardziej okrojonym kształcie, ale jest. poczytaj wątki jak się to robi.

i oczywiście, że poza allegro jest taniej - prowizje jakie tu płaca sprzedający to już ok. 20 procent wartości sprzedaży. nie myślisz chyba, że koszt ten poniosą oni sami?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Allegro Protect podobno działa ale jak wszędzie są wyjątki ,zwłaszcza jak chodzi o coś drogiego . To normalne że kupując bezpośrednio od sprzedawcy można zaoszczędzić znacznie więcej niż oferuje portal ,tylko trzeba kupować z głową od uznanych sprzedawców . Na allegro ceny są coraz wyższe przez coraz częściej podnoszone prowizje i inne niepotrzebne opłaty . 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Przecież to nie jest automatyczny zwrot tylko za każdy razem ktoś decyduje czy dac czy nie, więc jak nie pasuje, albo za dużo to ....

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

To żadna rewelacja. Allegro ma tyle dodatkowych opłat, ze przy prowizji około 10% opłat wychodzi ponad 20% od obrotu. Przy promowaniu, adsach itp to już przynajmniej 30%, a są kategorie co dobijają do 50%. Nikt zadowolony nie jest. Ale cóż... My tylko zaciskamy zęby i przyjmujemy negatywy za wysokie ceny, gdy tak naprawdę kasę zgarnia allegro i wydaje na kary dla UOKU.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Zgadza się. Na tym portalu zarabia najlepiej allegro i kurierzy. W drugim szeregu prawnicy rozwikłujacy tematy sprzedających i kupujących 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Monika__L to nam powinni płacić za rozwiązywanie problemów na forum 😄

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ziziok żeby ci odpowiedzieć czemu nie dostałeś wypłaty z protect to musisz dokładnie opisać pokolei całą sytuację
1 od kogo kupiłeś firma/ osoba prywatna?
2 kiedy doręczono paczkę i jakim przewoźnikiem?
3 kiedy odpakowałeś paczkę z tv? czy uszkodzenie stwierdziłeś po przysłaniu ci tv czy pojawiało się po odesłaniu do sprzedawcy?
4 kiedy i komu zgłosiłeś problem / reklamację? do przewoźnika czy do sprzedawcy?
5 czy założyłeś dyskusję?
6 czy po 14 dniach od założenia dyskusji oznaczyłeś ją jako nierozwiązaną?
7 czy miałeś udostępniony wniosek o protect i wypełniłeś ten wniosek?
8 czy jeśli była reklamacja u przewoźnika / sprzedawcy to czy minął termin rozpatrzenia i jak minął jaka była odpowiedź reklamacyjna

oznacz moderatorów

ziziok
#8 Zapaleniec#

1 Kupowałem od dużej sieci handlowej

2 paczka DPD przyszła w terminie (po kilku dniach), nie było widać istotnych uszkodzeń na przesyłce

3 odpakowałem paczkę dopiero po 3 miesiącach, w środku poważnie uszkodzony telewizor, z wierzchu nie było widoczne, ale po uszkodzeniach styropianu było widać, że telewizor mocno dostał.

4 zgłosiłem dyskusję, sprzedający od razu napisał, że nie przyjmie reklamacji, bo za długi czas minął, a pracownik allegro kazał zgłosić reklamację do DPD. W DPD otrzymałem informacje, że nie jestem stroną i nie mogę zgłosić reklamacji, pracownik allegro zamknął spór jako rozwiązany. Ponownie go otworzyłem, po czym pracownik ponownie od razy zamknął spór jako rozwiazany, po czym już nie mona było go otworzyć. Potem pisałem jeszcze 6 razy do allegro, że spór nie został rozwiązany, ale za każdym razem otrzymywałem różne infroamcje, chyba od bootów, bo nie były one na temat.

Wiem, że moją winą było to, że od razu nie wyciągnąłem telewizora z paczki.

 

 

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@ziziok 

Naprawdę uważasz, że należy Ci się jakakolwiek rekompensata za zgłoszenie uszkodzenia mechanicznego po 3 miesiącach od odebrania paczki?

Według prawa paczkę odebrałeś bez zastrzeżeń. Nie jesteś po takim czasie w stanie udowodnić, że produkt w takim stanie przyszedł do Ciebie.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Zgodnie z prawem pocztowym, na zgłoszenie szkody na przesyłce, która nie jest widoczna z zewnątrz, jest do siedmiu dni. Jest to termin nieprzekraczalny, po jego upływie wszelkie reklamacje dotyczące uszkodzenia, pozostawia się bez rozpatrzenia. Nie przysługuje Ci też Allegro Protect.

No cóż: "Ignorantia iuris nocet". 

oznacz moderatorów

ziziok
#8 Zapaleniec#

Człowiek uczy się na błędach -  i tutaj pewnie Twoja racja w pełni. Nie zdawałem sobie sprawy, że jeśli paczka nie wygląda na uszkodzoną to i tak trzeba towar wypakować i przetestować. Tak czy siak brak informacji od allegro - jakichkolwiek - trochę mnie zraził do kolejnych zakupów tutaj. Poza tym zauważyłem, że sporo taniej można kupić wszystkie towary bezpośrednio od sprzedawców.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ziziok nie dopełniłeś obowiązku sprawdzenia paczki masz na to 7dni i na wniesienie zastrzeżeń zgodnie z nowymi regulacjami protect nie jest wypłacany za uszkodzenia w transporcie z winy przewoźnika cyt widać było po uszkodzeniach styropianu że mocno dostał. Reklamację przewoźnik i tak odrzuci bo terminowo nie złożyłeś z protokołem. Jeśli to była dostawa smartem zloż reklamację u allegro. I niech oni u przewoźnika składają reklamację w twoim imieniu.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

A co ma dać reklamacja u allegro skoro nadal warunek 7 dni nie jest spełniony i już nie będzie ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Monika__L w przesyłkach smart stroną jest allegro i ich podwykonawca więc allegro niech się bawi w odrzucanie reklamacji u swoich klientów przekładając z allegrowego na polski będą mieli ból tyłka bo są prokonumenccy i jeśli przewoźnik nie odrzuci tej reklamacji z winy innej niż swojego uszkodzenia w transporcie zgodnie z nowym regulaminem protect muszą wypłacić a jak się przyzna do uszkodzenia w transporcie to sam musi wypłacić

oznacz moderatorów

Marccell1
#7 Wielbiciel#

Sprawdziłeś stan telewizora po 90 dniach czy po 90 dniach spadł ci ze ściany i wsadziłeś go do kartona? Średnio to poważne. 

oznacz moderatorów

Client:106853119
#2 Obserwator#

Ja nie otrzymałem 500 złotych rekompensaty za zniszczony talerz. Odpowiadała mi niezwykle niekompetentna pracowniczka. (Dostałem zupełnie zniszczony produkt). Przedstawiłem pełnię dowodów na winę przewoźnika i allegro mnie olało.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

No tak

allevro zmieniło niedawno zasady i już miało nie płacić za błędy przewoźników. Składałeś reklamację u kuriera?

oznacz moderatorów

Marccell1
#7 Wielbiciel#

W ciągu 15 lat odbierałem tysiące paczek ,zniszczone w sumie to dotarły 3. Na 3 reklamacje 1 uznana przez firmę DPD. W innych firmach wina wysyłającego czyli niczyja. Allegro protect działa jak przestanie działać to czym można wtedy uzasadnić zakupy na allegro?  W 2 pozostałych przypadkach dostałem zwrot z allegro protect gdybym kupił poza allegro to bym po prostu stracił kasę firma sprzedająca ci nie odda kurier też ci nie odda. 

oznacz moderatorów

panwszystkich
#7 Wielbiciel#

Radzę bardzo uważać i nie kupować rzeczy na Allegro. Allegro Protect nie chroni klientów, ale chroni nieuczciwych sprzedawców.

 

Pan Wojtek Dobrowolski sprzedał mi (jak pokazują komentarze na Allegro nie tylko mi) z pełną świadomością produkt (oczyszczacz Dyson) używany, jako nowy. Z opakowania zdarta była naklejka z numerem seryjnym produktu. 

 

Zdziwiłem się, kiedy po uruchomieniu urządzenia pojawił się komunikat, że trzeba zrobić Deep Cycle Clean. Po tym, oraz po numerze na spodzie produktu udało mi się ustalić z producentem, że produkt jest używany.

 

Przy próbach kontaktu z Panem Wojtkiem, Pan Wojtek zarówno mailowo, jak i w dyskusji przez Allegro kłamał cały czas w zaparte, że jest to produkt nowy. Numer telefonu do Pana Wojtka podany na Allegro jest permanentnie wyłączony.

 

Jest to przypadek oszustwa gospodarczego. Nie mniej zaproponowałem Panu Wojtkowi, żeby zrobił rabat na produkt, to zgodzę się nie eskalować sprawy do Allegro. Po drugiej stronie jednak nie było woli współpracy. Chciał, żebym odesłał mu urządzenie bez zwrotu wcześniej pieniędzy, na co nie mogę się zgodzić, biorąc pod uwagę, że Pan Wojtek oszukał wiele osób i nie oddał im pieniędzy - co pokazują komentarze. Nie mam podstaw, żeby wierzyć, że znów nie zostanę oszukany.

 

 

Szanowne Allegro. Tutaj wklejam komentarze kupujących nt transakcji z nieuczciwym sprzedawcą Wojciechem Dobrowolskim:

 

- "Produkt miał ślady użytkowania oraz nie jest to produkt oryginalny. Brak możliwości zarejestrowania sprzętu w Dyson."

- "Zasilacz przestał działać po kilku dniach. Nie polecam szkoda czasu i pieniędzy."

- "Rozdzielacz nie działa z słuchawkami Steelseries Arctis 1. Towar zwróciłem na następny dzień i czekałem, czekałem i dalej czekałem na zwrot pieniędzy i niestety nie następował. Dopiero założenie dyskusji ze wsparciem Allegro poskutkowało. Nie polecam sprzedającego!"

- "Dałem się nabrać więcej tego badziewia nie kupię."

- " "Produkt wysłany po kilku dniach, po napisaniu do sprzedającego wysłał towar który miał być nowy, a się okazało, że jest po zwrocie. Sprzedający zamiast od razu zwrócić pieniądze to wysłał je po terminie, mimo, że deklarował, że będą wysłane do 7 dni. Przy pomocy allegro udało mi się dostać pieniądze. "

- "Produkt uszkodzony. Napisałem wiadomość i nie dostałem żadnej odpowiedzi."

- "Towar nie działa . Zwróciłem . Bardzo chamska i grubiańska obsługa . Utrudnianie i przedłużanie zwrotu . Wykłucanie się by odzyskać całą kwotę . Nie polecam "

- "Towar niezgodny z aukcją. Poniosłem niepotrzebnie koszt przesyłki, którego nie odzyskałem. Sprzedający nie raczył przysłać mi właściwego, zakupionego sprzętu. Zakupiłem ładowarkę do zegarka Suunto a otrzymałem chyba do Garmina. "

- "Mikrofon po 3 tygodniach przestał działać nie polecam, nie jest to oryginał tylko chiński zamiennik."

- "Towar nie zgadzał się z opisem - ani zdjęciami. Próba wyjaśnienia i wymiany na zamówiony towar pozostała bez odzewu - wiec realnie stratny jestem o koszt przesyłki. "

- "Nie polecam. Do tej pory nie ma zwrotu pieniędzy za paczke. Nie odpisuje na wiadomości. Nie polecam"

- "- ładowarka nie nadaje sie do pc, komputer nie znajduje urządzenia, nie polecam - naganna obsluga kupującego"

oznacz moderatorów