anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu. Zwrot prowizji

joanna_k96
#8 Zapaleniec#

Opłaciłam zakup ale zauważyłam, że to nie o to mi chodziło i od razu anulowałam podając powód "inny- chcę większą". dostałam wiadomość "z powodu braku kontaktu prosimy o potwierdzenie zwrotu prowizji".  Jaki brak kontaktu ? + nie dostałam od allegro żadnego meila z jakiś potwierdzeniem prowizji. Napisałam do sprzedającego, to mówi, że powinnam dostać i kliknąć "potwierdzam". 

Czy powinnam mu potwierdzać ? jeśli tak, to gdzie tego szukać ? i czy ja odzyskam pełną sumę ? czy tę prowizję pokrywa kupujący? 

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

xyz96
#21 Demiurg#

@joanna_k96 Niczego nie musisz potwierdzać. Sprzedawca po anulowaniu zakupu powinien Ci oddać pieniądze w ciągu 2 dni bez żadnych warunków. Gdyby tak się nie stało, daj znać. 

oznacz moderatorów

joanna_k96
#8 Zapaleniec#

napisałam do nich, że proszę o normalny zwrot bez żadnych potwierdzeń. I właśnie dostałam odpowiedź: " zwrot środków został zlecony przez Payu".. mhmm zobaczymy. Dzięki! 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@joanna_k96 jeśli sprzedawca pisze prawdę otrzymasz stosowne powiadomienie e-mail

oznacz moderatorów

joanna_k96
#8 Zapaleniec#

to nie dostałam, żadnego potwierdzenia... jeszcze...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@joanna_k96 godzinka do dwóch ... spokojnie

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@joanna_k96 Poczekaj do jutra rana, jeśli nie otrzymasz potwierdzenia zwrotu wpłaty, otwórz sprzedawcy Dyskusję, wtedy błyskawicznie zwróci. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@joanna_k96 Temat bardzo prosty.
Sprzedający ma obowiązek zwrócić Ci pieniądze - tu nie ma żadnej dyskusji.
Prośba o potwierdzenie, że transakcja nie doszła do skutku to zupełnie inna kwestia i najpewniej wynika ona z tego, że dawniej allegro często i gęsto prosiło kupujących o potwierdzenie, że transakcja faktycznie nie doszła do skutku aby móc zwrócić sprzedającemu prowizję.
Teraz się już tego nie stosuje lub stosuje bardzo rzadko - wydaje mi się, że sprzedający może tego po prostu nie wiedzieć.

Generalnie nie musisz nic potwierdzać, jeśli cokolwiek przyjdzie ale...... zwykła przyzwoitość nakazuje aby to zrobić (: Czemu sprzedający miałby tracić gdy nie potwierdzisz FAKTU, że transakcja nie doszła do skutku.

Inna kwestia jeśli sprzedający warunkuje zwrot środków od potwierdzenia - tu już nie postępuje właściwie - ale tak chyba nie było prawda?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@joanna_k96 w niektórych przypadkach serwis prosi o potwierdzenie rezygnacji z akupu , w skrzynce e mail odnajdziesz powidomienie o ile zostało wysłane przez allegro .  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@joanna_k96 anulowanie wystarczy, sprzedawca ma do 14 dni na zwrot kasy, w regulaminie jest że przy anulowaniu powinien do 2 dni ale ustawowo jest 14 dni bo anulowanie to to samo co odstąpienie  🙂 sprzedawcy nic nie musisz potwierdzać ale allegro może przysłać maila potwierdzającego czy nie doszło do transakcji. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@joanna_k96 Niektórzy wprowadzają Cię w błąd. Twoje potwiedzenie może być potrzebne, aby sprzedający otrzymał zwrot prowizji. Czasami Allegro wysyła takie maile. Kliknięcie "potwierdzam" nic nie kosztuje.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@joanna_k96 Ja na pewno nie wprowadzam Cię w błąd. Absolutnie nie masz żadnego obowiązku niczego potwierdzać, a sprzedający mimo to ma obowiązek oddać Ci pieniądze. 

Ktoś tu próbuje znowu siać zamęt. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@xyz96 Tak świetnie znasz regulaminy Allegro, a nie wiesz o mailach potwierdzających od Allegro, które kupujący musi potwierdzić, aby sprzedawca otrzymał zwrot prowizji. Przecież to funkcjonuje od długiego czasu, tylko Allegro ostatnio rzadko to stosuje, ale może się zdarzyć @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Może ktoś to wyjaśni lepiej niż ja.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Ziolko39 NIE KŁAM! Kupujący niczego nie musi potwierdzać. Jemu się należy zwrot pieniędzy i on ma gdzieś jakieś prowizje sprzedającego. 

Takie maile mogą przychodzić, ale kupujący nie ma żadnego obowiązku na nie odpowiadać i nie musi niczego potwierdzać. 

oznacz moderatorów

joanna_k96
#8 Zapaleniec#

pewnie mogę potwierdzać, ale nie mam takiego obowiązku (w moim przypadku nawet nie dostałam takiego maila od allegro) ale mało się znam dlatego pytam, bo wcześniej u innych sprzedawców po anulacji, bez problemu mi zwracali. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@joanna_k96 Musisz wiedzieć, że tu w dziale dla kupujących odpowiadają Ci, oprócz mnie, sami sprzedawcy z Allegro, dlatego nie dziw się niektórym wypowiedziom. Na pewno nie masz obowiązku niczego potwierdzać i na pewno należy Ci się zwrot wpłaty.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@joanna_k96 
Napisano: 
"tu w dziale dla kupujących odpowiadają Ci, oprócz mnie, sami sprzedawcy z Allegro"
NIEPRAWDA

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@joanna_k96 To nie jest obowiązek tylko grzeczność. Możesz potwierdzic, to nic nie kosztuje. Czasami Allegro po prostu weryfikuje takie anulowanie wpłat. A krzyk "nic nie musisz, nic nie potwierdzaj" powoduje tylko konflikty, ale niektórzy tego nie rozumieją. A piszą tu również kupujący, więc "odpowiadają Ci, oprócz mnie, sami sprzedawcy "  jest po prostu samochwalstem bez pokrycia, bo nikt inny tego nie potwierdzi.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Konflikty forumowe to wzbudza tu usilnie od kilku dni @Ziolko39 , który nawet wątki o mnie już próbował zakładać, aby pozbyć się mnie z forum, bo pisał tam o banach. Na szczęście został zgaszony i ten wątek mu usunięto. Widać, że nie odpuszcza, widać, że się nudzi, widać, że nie ma co robić, widać, że będzie walczył jak jego poprzednik, który się poddał. 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/ja-te%C5%BC-witam-po-ma%C5%82ym-banie/m-p...

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Kupujący, który ma gdzieś jakieś prowizje sprzedającego, to zwykła... no wiesz, jak na zdjęciu😊

Podobnie jak sprzedający, który ma gdzieś kupującego. Fakt, że sprzedawcy można zrobić kuku, a kupujący jest bezkarny, nie robi z konsumenta mniejszej Sam-Wiesz-Kogo.

@joanna_k96 

Nie daj sobie wmówić, że sprzedawca to wróg śmiertelny - to taki sam człowiek jak Ty. Dopóki on Cię traktuje z szacunkiem, traktuj go tak samo.

oznacz moderatorów