anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczne odpowiedzi sprzedawcy nic nie wnoszące do tematu

4climber-pl
#8 Zapaleniec#

Jestem sprzedawcą jak i kupującym na Allegro i strasznie mnie to drażni. Allegro wymaga ode mnie jako  sprzedawcy odpowiedzi w ciągu 24 godzin na zadawane pytanie i zawsze odpowiadam na wiadomości należycie.

Robiąc zakupy bardzo często spotykam się z automatycznymi odpowiedziami. Kiedy Allegro zablokuje automatyczne odpowiedzi sprzedawców na wiadomości nic nie wnoszące do tematu? Zadałem sprzedającemu pytanie, po minucie odpowiedź "Dziękujemy za wiadomość, odpowiemy najszybciej jak to możliwe." i od kilku dni cisza. To samo tyczy się dyskusji, pytanie zadane w piątek, od razu automatyczna odpowiedź, dziś mamy wtorek i dalej cisza...

Nie raz w natłoku pracy nie zdążyłem odpowiedzieć Klientowi w ciągu 24 godzin na wiadomość, odpisałem po 28 i od razu straciłem status super sprzedawcy. Jaka to jest sprawiedliwość, że sprzedawca który wyśle automatyczną wiadomość nic nie wnoszącą do tematu i odpisze na nią po tygodniu albo i wcale posiada status super sprzedawcy???

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@4climber-pl Rozumiem Twoje stanowisko i choć na ten moment nie mamy w planach wprowadzenia zakazu używania autoresponderów, planujemy przygotować i udostępnić narzędzie, które rozpozna odpowiedzi automatyczne i nie będzie zatrzymywało licznika czasu na odpowiedź.

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

4climber-pl
#8 Zapaleniec#

Parametr "Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów" oraz "Terminowe odpowiedzi w dyskusjach" nie powinien być zaliczany do Super Sprzedawcy dopóki nie zostanie dopracowany... W chwili obecnej jest to: "Czas odpowiedzi autorespondera na wiadomość"/"Czas odpowiedzi autorespondera w dyskusji".

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@4climber-pl Mało że nic nie wnoszą to jeszcze po automatycznej odpowiedzi już nie doprosisz się żadnej informacji, mam takie przykłady.😁

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

"planujemy przygotować i udostępnić narzędzie, które rozpozna odpowiedzi automatyczne 

Na każdego metoda, znajdzie się sposoba. Kolejna zmiana, znajdzie odzwierciedlenie w najbliższej aktualizacji programów sprzedażowych, używanych przez sprzedawców. 

Odpóście, bo to błędne koło.

Najlepszym sposobem na takiego sprzedającego, który uporczywie nie odpisuje na pytania klientów jest omijanie go.

To klienci decydują o tym, u kogo zostawią nierzadko ciężko zarobione swoje pieniądze. 

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@4climber-pl 
Tzw. "zasady" Allegro nie wymagają od Ciebie należytych odpowiedzi (możesz ale nie musisz odpowiadać należycie).
Nie trzeba więc odpowiadać lepiej żeby być lepiej ocenionym. Inni po prostu prawdopodobnie lepiej dostosowali się do wymagań.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

4climber-pl
#8 Zapaleniec#

Dlatego też parametr "Terminowe odpowiedzi na wiadomości Klientów" oraz "Terminowe odpowiedzi w dyskusjach" nie powinien być zaliczany do Super Sprzedawcy dopóki nie zostanie dopracowany... Bo co to za Super Sprzedawca, który wysyła automatyczną odpowiedź typu: "Dziękujemy za wiadomość, odpowiemy najszybciej jak to możliwe" co jest równoznaczne"dzięki za wiadomość, później ją przeczytam, odpowiem jutro albo za tydzień, albo wcale..."

Powinien być jakiś filtr, który by wyłapywał takie wiadomości, które nie są odpowiedzią na pytanie. Albo jeszcze lepiej jakby po odpowiedzi do Klienta wyświetlały się przyciski "Czy ta odpowiedź była satysfakcjonująca? Tak / Nie" i jeśli Klient wybierze "Nie" to czas odpowiedzi nie zatrzymuje się.

oznacz moderatorów

Armest
#9 Pomysłodawca#

@4climber-pl   -  masz rację !  Miałem niedawno taką sytuację, że kilkakrotnie pisałem do jednego sprzedawcy przez komunikator allegro i za każdym razem otrzymywałem automatyczną odpowiedź - po czym była cisza. Powinno się to zlikwidować.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@4climber-pl 
Mylisz pojęcia.
Tzw. "zasady" Allegro są takie jakie są - i nie podlegają ocenie (Allegro nie przyjmuje krytyki i nie przyznaje się do błędów).
Możesz się do nich dostosować lub nie.
Twój wybór.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

4climber-pl
#8 Zapaleniec#

Zasady zawsze można zmienić, co już nie raz miało miejsce na Allegro.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@4climber-pl 
Najczęściej "lepsze" jest wrogiem dobrego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale jest prosty sposób na takich sprzedających, ale wtedy byłby wrzask! za co, dlaczego, niesłuszny komentarz.😁

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Na Allegro nie ma "niesłusznych komentarzy".
Tzw. "zasady" Allegro nie przewidują żadnych zasad (ani mechanizmów) weryfikujących ew. słuszność (lub niesłuszność) oceny czy komentarza.
Oceny są subiektywne i mogą być wystawiane nawet do transakcji uznanych prawnie za niebyłe.
Ta pozorna swoboda pisania niemal wszystkiego co się chce daje złudzenie braku odpowiedzialności i coraz częściej staje się problemem dla piszących.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie mają być subiektywne tylko oceniać faktyczny przebieg transakcji, a takie podejście do kupującego uważam za lekceważenie i może być częścią transakcji.😁

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

Zgodnie z Regulaminem:
"... Użytkownikom udostępniony jest system ocen [...], który służy do wymiany subiektywnych opinii ..."

Co do tego, że system ocen dotyczy subiektywnych opinii - nie ma więc wątpliwości.
Wątpliwości wzbudza zapis, że ów system ocen ma służyć wymianie (a więc co do zasady zgodnie z Regulaminem winien umożliwiać także wystawienie subiektywnej oceny kupującemu przez sprzedającego).
Nie można mówić np. o wymianie opinii, gdy tylko jednej ze stron udzielono prawa do jej wystawienia.
Ponadto w dalszej części Regulaminu czytamy:
"Jeżeli doszło do zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikami, Kupujący [...] może wystawić ocenę Sprzedającemu".
Allegro umożliwiając wystawienie oceny do Umowy, która w wyniku np. odstąpienia od Umowy przez kupującego jest uznana w świetle obowiązujących w Polsce przepisów za niezawartą - łamie Regulamin i własne tzw. "zasady".


*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po anulowaniu nie ma komentarza, a czy jak sam piszesz po zwrocie, odstąpieniu od zakupu była umowa?🤔

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Umowa jest zawierana w chwili kliknięcia przez kupującego przycisku oznaczającego zakup z obowiązkiem zapłaty.
Umowa jest uznawana za niezawartą z chwilą skutecznego odstąpienia od niej przynajmniej przez jedną ze stron.

Nie ma znaczenia (dla przyjęcia bezspornego faktu uznania Umowy za niezawartą) czy uznanie umowy za niezawartą wynikało np. z konsumenckiego odstąpienia od Umowy przez kupującego czy z odstąpienia od Umowy przez sprzedającego spowodowanego np. uchybieniami Kupującego w obowiązkach zapłaty lub odbioru zamówionego towaru w zastrzeżonym terminie.  

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

@A3dam 

@LEW433 

A może by tak do tematu chłopaki ?    Czyli do automatycznych odpowiedzi sprzedawców na wiadomości od kupujących...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jaszczur-ka Widzę że mamy krawca i bawi się w wycinanie, przycinanie, a nic złego nie było w odpowiedziach.✌️

oznacz moderatorów

jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

@LEW433  - cześć !

Ale tę matkę czyjąś tam to dobrze, że wyciął  😁  ten krawiec....

oznacz moderatorów