Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Od jakiegoś czasu allegro wprowadziło możliwość ustawienia autorespondera. Niestety (przynajmniej z mojego doświadczenia) 99% odpowiedzi to: "Dzień dobry, zgłoszenie zostało zarejestrowane w naszym systemie. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe." Jedyne sensowne odpowiedzi to automatyczne wysyłanie faktury.
Może trzebaby zrobić z tym porządek. Wydaje mi się że żaden klient nie chce otrzymywać tego typu bezsensowych odpowiedzi, które nic nie wnoszą. To jest po prostu SPAM. Mało tego, sprzedający jeszcze dodają zdanie: "to jest automatyczna wiadomość, proszę na nią nie odpowiadać", więc po co w ogóle zaśmiecają skrzynkę klienta skoro sami tego nie chcę. Czasem w odpowiedzi odsyłane są godziny pracy sklepi itp. chociaż i tka wszystko zależy od woli sprzedającego i czy jest akurat przy kompie czy nie i czy ma ochotę odpisać, a godziny pracy i tak są w zakładce o sprzedającym.
Może warto by był usunąć możliwość odsyłania takich wiadomości zwrotnych, bo z tego co widać na tym forum serwis allegro zamiast się ulepszać to wprowadza coraz więcej niepotrzebnych (żeby nie powiedzieć złych) modyfikacji.
Jeżeli ktoś ma odmienne zdanie, to proszę o podanie przykładu gdzie taki autoresponder się przydaje.
Allegro liczy sprzedającym czas odpowiedzi, do ogólnej wewnętrzej punktacji poziomu JAKOSCCI sprzedaży, a ten wynIk z kolei ma przełożenie na ILOSĆ SPRZEDAŻY danego sprzedającego i jeg zarobek. Czas odpowiedzi jest liczony niezależnie od godzin pracy sklepu - każda noc czy dzień wolny to opóźnienie w odpowiedzi. Nic dziwnego, że sklepy używają autorespondera, który nic nie wnosi - ale liczy sie jako odpowiedź. Mało tego - Allegro temu przyklaskuje. To chore ale tak jest. Na tym portalu nonsens goni nonsens
@Gregor08 Oczywiście że to jest bez sensu, ale wiele nowości, rozwiązań na Allegro jest bez sensu jeśli patrzeć na to od strony użytkowników. Domaganie się od sprzedających szybkich odpowiedzi i jednocześnie dawanie rozwiązania w postaci autorespondera to przecież zwyczajne promowanie albo zmuszanie do zakupu takiego oprogramowania, a to są chyba procedury niedozwolone. Większość sprzedających po odpowiedzi automatycznej w ogóle nie odpowiada na pytania bo po co skoro druga odpowiedź nie jest punktowana?
Ja również uwazam że to rozwiązanie służy do zniechęcania kupujących do zadawania pytań, kupujący ma kupować co mu wyszukiwarka podsunie, płacić i nie zawracać....
@Gregor08 "proszę o podanie przykładu gdzie taki autoresponder się przydaje" - jak pisali inni koledzy, jest to potrzebne sprzedawcom dla podtrzymania statystyk jakości sprzedaży. Allegro punktuje szybkie odpowiedzi, a jednocześnie stosuje absurdalnie wysokie kary punktowe za opóźnienie lub brak odpowiedzi. Nie ma przy tym znaczenia ani treść "pytania" (a nierzadko są to grzecznościowe podziękowania albo informacje typu "kasa poszła"), ani to, że są zdawane po nocy, w święta albo podczas zgłoszonej przerwy w sprzedaży.
Nie należy się więc dziwić, że sprzedawcy starają się bronić się przed tym bezsensem
Wpadłeś na genialny pomysł tylko oczywiście jak zwykle winisz nie tę stronę co trzeba. Zadaj sobie pytanie dlaczego sprzedawcy ten badziew ustawiają? Ano dlatego, ze jak sprzedawca nie odpisze poniżej 24h to mu punkty w statystykach odejmują porównywalnie z negatywem!!! Nawet oszustowi wysyłającemu kody QR trzeba odpisywać! Ale te 24h to jeszcze nic. Maksymalna ilość punktów dostaniesz tylko jak ten czas jest krótszy niż 2h. Dawniej jeszcze sprzedawcy posiłkowali się aplikacją ale mniej więcej w czasie wprowadzenia tych cudnych zmian allegro zrezygnowało z aplikacji.
Te wiadomości nie są dla dobra klienta, są po to by sprzedawca nie stracił punktów z takich bzdurnych powodów jak: spanie w nocy, wolne w weekend, czy impreza rodzinna... Odpisywać swoim klientom raz na kilka dni na Allegro ma prawo tylko jedna instytucja samo Allegro. Wszystko inne ma chodzić na botach w 5 minut, co z tego że bez żadnego sensu...
Jednym z rozwiązań tego niestosownego procederu może być dawanie negatywnych ocen sprzedającemu. Zasypywanie klienta niechcianymi wiadomościami zalicza się do transakcji, a dla wielu liczy się szybki zakup bez zbędnej, niepotrzebnej wymiany wiadomości - kupuję, płacę, odbieram towar i tyle, a jak mi zaśmieca skrzynkę, to po zakupach pozostaje niesmak. Szkoda że nie ma tutaj opcji z czarną listą sprzedających.
Poważnie. Wiesz co osiągniesz? A to, że sprzedawcy od których brałeś stracą smarta za zbyt kiepską jakość w statystykach. To pewnie będzie kolejnym powodem do negatywa, co poskutkuje zamknięciem firmy. W przypadku niektórych dodatkowo pozwem o straty. I tak wbrew temu co Allegro pisze, te się coraz częściej zdarzają. Jakoś w zeszłym tygodniu klient tu na forum pisał, że dostał za nieodebranie pobraniówki... Tak Allegro zabrało możliwość wrzucenia takiego na czarną listę, więc sprzedawca miał tylko tę możliwość lub zapłacenie za kogoś.
A może by tak zamiast winić tych co robią to co każe portal winić sam portal, bo to są konsekwencje jego działań? Skarżcie się ile wejdzie na spam spowodowany dur.ny.mi statystykami Allegro. Nie będziecie w tym sami, sprzedawcy już dawno protestowali w tym temacie. A klienci jak widać nigdy wierzchołka góry lodowej nie widzą... Postawić sprzedawcę pod ścianą, niech ma negatywa za odpowiedzi, lub niską jakość za spanie w nocy. Niech mu sprzedaż siadnie i firma padnie. Tylko Polak Polakowi...
Przerażają mnie Problemy pierwszego świata - usunięcie takiego maila zajmuje 2-3 sekundy. A respondery istnieją TYLKO I WYŁĄCZNIE przez Wymogi Allegro odnośnie szybkiej odpowiedzi która bije po statystykach.
Usunięcie wiadomości to 2-3sekundy... rozumiem, że w poczcie masz wyłączone filtry przenoszące niechciane wiadomości/reklamy do kategorii "spam". Za każdym razem je sam usuwasz, bo to przecież kwestia kielku sekund.
Mi jakoś nie uśmiecha się włączanie urządzenia gdy przyjdzie powiadomienie o wiadomości tylko po to, żeby odczytać, że zamiast wiadomości od sprzedającego dostaję tylko "dziękuję..." może kiedyś odpowiemy. Nie chodzę non stop z telefonem w dłoni, żeby od razu widzieć co to za wiadomość.
@Gregor08 sprzedawcy też nie chodzą non stop z telefonem, aby odpowiadać na pytania kupujących, też chcą mieć wolny czas, a jeśli nie odpowiedzą w terminie, to mają odjęte punkty, rozumiesz to🤔, czy tak nie za bardzo?
Wiesz to samo ponad rok temu wpisałam jak wprowadzili te statystyki. Także mocno z protestami się spóźniłeś. Gdyby wtedy klienci wspierali sprzedających w protestach na takie bzdurne zmiany to może teraz byśmy tu wszyscy nadal w przyzwoitych warunkach mogli kupować/sprzedawać. Ale cóż wtedy było "aaaa to na pewno sprzedawca, bo przecież ten portal taki pewny jest". A teraz już za późno. Przy tym co zrobili to ta wiadomość to najmniejszy problem dla kupujących. Przecież żeby napisać zapytanie trzeba najpierw znaleźć interesujący produkt. A tu co tu dużo mówić wystarczy przejrzeć posty... Ja jako kupująca mam większy problem, nie mam co kupować.... Nic nie mogę znaleźć... Cokolwiek bym nie chciała to albo nie ma w związku z brakiem wyszukiwania w opisach albo wyrzuca same najdroższe oferty... Jako sprzedająca - brak słów mających szansę przejść cenzurę. Masa małych firm na koniec roku zbankrutuje po cudnych zmianach Allegro. Zostaną tylko chińczycy i giganci.
@Gregor08 Coś ci się kolego zdrowo pomyrdało. Po pierwsze, nie ma mowy o żadnym zasypywaniu niechcianymi wiadomościami, bo każda taka wiadomość jest odpowiedzią na wcześniej zadane pytanie. Po drugie dawanie negatywnych ocen z tak błahego powodu świadczy nie tylko o kompletnym braku empatii, ale może cię też narazić na pozwy sądowe za zniesławienie oraz spowodowanie wymiernych strat.
A co do ostatniego zdanie, to szkoda, że nie można już dodawać profilaktycznie na czarną listę, bo już byś się załapał u każdego, co czyta te niewydarzone pomysły...
@SpeedyGonzalezz Odpowiedź która nic nie wnosi nie jest odpowiedzią. To tak jakbym zapytał "która jest godzina" ty mi odpowiesz "słonecznie".Jakoś niektórzy sprzedawcy nie używają tych autoresponderów więc można.
Empatia... w obecnej sytuacji brak jej sprzedającym, którzy używają autoresponderów dla własnych korzyści na allegro, nie myśląc o tym że klient zamiast oczekiwanej odpowiedzi odbierze spam. Może zamiast tych wiadomości (na odczepne żeby tylko coś odpisać) opisać powód tego typu procederu. Pewnie jest wiele osób którym sie to nie podoba i nikt nie zna powodu.
Gdy skrytykowałem jednego sprzedawcę za te autoodpowiedzi, to odpisał że allegro im każe... jakoś (jak już wcześniej pisałem) niektórzy nie mają potrzeby używania tych botów.
@Gregor08 trwają prace (tzw. uczenie AI🤣 ) nad wyeliminowaniem ze statystyk tego typu odpowiedzi. Niestety ale autorespondery nadal będą odpowiadać.
@Client:44052296 a jak już się zakończą te prace, to każdy sprzedawca będzie miał wytrenowane swoje AI, aby w miarę sensownie odpowiadało na pytania😁
@Gregor08 Najprościej > nie zadawaj pytań > nie będziesz dostawał autoodpowiedzi > połowa z tych zadawanych pytań jest bezmyślna > odpowiedź na nie można znaleźć w opisie aukcji (przynajmniej u mnie) > ale po co czytać > lepiej napisać bzdury
Nie raz po odpowiedzi klientowi, cytat z opisu aukcji ".........." dostaję > nie chciało mi się czytać do końca > ????????????
@Ziolko39 nie wrzucaj wszystkich do jednego worka, normalni kupujący też istnieją 😉
Ja zadaję pytania, choć może masz rację, lepiej nierzetelnych sprzedających omijać z daleka i nie pytać? A już absolutnie nie zadawać więcej niż jedno pytanie, bo dla zbyt wielu dwa, trzy pytania to progi nie do ogarnięcia 🙂
Np wczoraj, chęć zakupu opon, sprzedający w dużej mierze nie podają dat produkcji, co jest bardzo ważne, więc poszły pytania do dwóch, jeden odpisał dziś, drugi dotąd nie. Żaden nie miał autorespondera i nie wyrobił się w dwóch godzinach.
Wolałbym nie pytać, przeczytać, ale realia są, jakie są. Kupujący też tracą czas często, zamiast kupić od razu.
@Gregor08 nie wiem czy to jest autoresponder Allegro, czy z zewnętrznych menadżerów idzie, tak czy inaczej jest denerwujący i druga strona traci czas na ten bzdet.
Kupujący otrzymuje powiadomienie o odpowiedzi, wchodzi w maila, klika dalej a tam autoresponder.
Najgorsze, że w sporach też to działa.
Sprzedający ma bardzo dużo czasu na odpowiedź. Nie musi tego używać. Jest to cwaniackie obejście stworzonych przez Allegro zasad. Prawo należy poprawiać, jeśli ma dziury, lub go nie tworzyć.
Jedni jednak używają tego z głową, inni walą jak leci. Podczas ostatniego sporu autoresponder odpowiedział 20 razy, po każdej wiadomości, nawet pracowników Allegro. Płakałem ze śmiechu patrząc na ten cyrk.
@Crow_Empire Allegro jest jak politycy stworzy problem który muszą obejść sprzedający, potem kupujący się zbulwersują , że to wina sprzedających, a Allegro umywa od tego ręce, jak chcecie , to się kłóćcie😞
@Crow_Empire "Sprzedający ma bardzo dużo czasu na odpowiedź" - nie do końca. Należy odróżnić odpowiedź na "Pytanie o przedmiot" ( tu punkty lecą już po przekroczeniu 2 godzin, a pytanie potrafi przyjść np. o 2 w nocy) od odpowiedzi w dyskusji (tu akurat faktycznie jest dość dużo czasu, bo 24 h).
Ja osobiście autorespondera nie używam, ale rozumiem, że niektórzy sprzedawcy otrzymują dużo pytań o dziwnych porach, i nie chcą tracić punktów za bezdurno