anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak komentarza neutralnego

wicekdw
#12 Orędownik#

Jaki komentarz powinienem wystawić sprzedającemu w sytuacji gdy nie w pełni jestem zadowolony z transakcji? Na pozytywny komentarz sprzedający nie zasługuje na pewno, na negatywny nie wiem bo część rzeczy jest OK. Brakuje mi opcji neutralnej tak aby tylko gwiazdki wliczały się do średniej a nie do opinii polecających.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

xyz96
#21 Demiurg#

@wicekdw Właśnie dlatego, moim zdaniem, Allegro kilka lat temu zlikwidowało komentarze neutralne. Gdy kupujący ma wątpliwości takie jak Twoje, nie wystawi negatywa, choć transakcja nie była w pełni udana. Gdyby były neutrale, taki byś wystawił, czyli tym sposobem sprzedawcy mieliby większą ilość ocen niepozytywnych. 

oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

No dobrze @xyz96 ale jaki interes ma Allegro w tym żeby sprzedawcy mieli jak najwięcej pozytywnych opinii? Chyba powinno być im wszystko jedno. Tym bardziej, że Allegro ostatnio samo aż za mocno przyciska sprzedających stając po stronie kupującego nawet wtedy gdy nie ma on racji. Równie dobrze mogę nie wystawić żadnej oceny i wtedy sprzedający też nie dostanie kolejnych punktów.

oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

Drugą alternatywą w takim wypadku jest wystawienie pozytywa ale z odjęciem kilku gwiazdek. I to chyba jest bardziej niekorzystne dla sprzedawcy bo ludzie jednak patrzą bardziej na średnią ocen niż na ilość pozytywnych i negatywnych komentarzy.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@wicekdw 

ale jaki interes ma Allegro w tym żeby sprzedawcy mieli jak najwięcej pozytywnych opinii?

Chyba żartujesz. Czym więcej pozytywnych ocen, tym lepsza opinia o Allegro, większe zaufanie kupujących i lepsza sprzedaż, czyli wyższy zysk z prowizji. Poza tym nie bez powodu ograniczono też czas na wystawienie oceny do 90 dni - dawniej nie było ograniczenia. Nie wystawisz więc już negatywa, gdy sprzedawca będzie Ci utrudniał reklamację towaru, który popsuje się po 90 dniach. 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

Ja bym zastanowił się nad sobą, dlaczego nie jesteś w pełni zadowolony, przecież na portalu sprzedażowym to sprzedawca ma być zadowolony bo on tu pracuje, a ty nie.

oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

@Halfrunt dobre 😄 a może to jednak portal zakupowy? ;D

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@wicekdw allegro to nie teleturniej

masz wątpliwości co do jakości transakcji wyjaśnij to ze sprzedawcą

a nie wystawiaj publiczny komentarz

Pamiętaj, że mimo zapewnień allegro o subiektywnej  dowolności co do treści opinii

polskie przepisy wymagają pełnej obiektywności, którą ty w razie sporu sądowego musisz

umieć udowodnić

oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

Jest jednak różnica pomiędzy opinią "polecam / nie polecam" a pomówieniem. W sumie można zapytać po co w ogóle istnieje system ocen w formie pytania: "Czy polecasz sprzedającego?", być może wystarczyłyby same oceny w formie gwiazdek. Co na to Allegro?  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@wicekdw Jeśli chciałbyś zasugerować taką zmianę, zrób to na forum.

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

wicekdw
#12 Orędownik#

@nat_not a możesz powiedzieć jak wg Allegro należy postąpić w opisywanej sytuacji? Jak Allegro widzi obecny sposób ocen i w jakich sytuacjach należy ich używać?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@wicekdw 

@nat_not jako pracownik Allegro Ci tego nie powie, to ma być Twoja subiektywna ocena. Moim zdaniem, jeśli transakcja nie była w pełni udana i sprzedawca nie zasługuje na komentarz pozytywny, to wystaw komentarz negatywny i w treści wymień powody. Ostrzeżesz tym innych kupujących przed problemami z tym sprzedawcą. Od tego są komentarze. 

oznacz moderatorów