anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak paczki w paczkomacie

kamilofka
#8 Zapaleniec#

Dostałam wczoraj SMS, że w paczkomacie są 3 paczki do odbioru w jednej skrytce. Niestety po otwarciu były tylko dwie. Co robić w takiej sytuacji. Gdzie zgłaszać, do sprzedającego czy do InPost? 

oznacz moderatorów
57 ODPOWIEDZI 57

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Uważasz, że otwarcie skrytki jest równoznaczne z wydaniem towaru? Przecież kupujący mówi że go tam nie było.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433 a Inpost mówi, że była 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte A dziwne jakby InPost powiedział że nie była.😁

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@exoryna a dla mnie dziwne jest to czemu kupująca nie zrobiła tego, o czym pisze @exoryna .

Jak otwieramy paczkomat i stwierdzamy, że coś nie teges, to można kliknać 'mam uwagi do paczki'. Odbiorca coś tu wbił? Zapewne nie.

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@xyz96 

Art. 548 Kc. Gdyby nie musiał udowodnić wydania, ten przepis byłby zbędny.

?? no nic, tak to interpretujesz -  niech ci bedzie, moim zdaniem nie masz racji.

 

Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.

Czyli wg mnie na odbiorcy paczki. Jak otwieramy paczkomat i stwierdzamy, że coś nie teges, to można kliknać 'mam uwagi do paczki'. Odbiorca coś tu wbił? Zapewne nie.

Zresztą co tu dyskutować - nie wiemy kiedy nastąpiło wydanie rzeczy, bo być może już w chwili wrzucenia przez nadawcę do paczkomatu.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@exoryna Fakt to coś, co zaistniało. Nie ma możliwości udowodnienia  nieodebrania, bo ono nie zaistniało. Udowodnić można odebranie.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@xyz96  no i odebranie zostało udowodnione.

1) przesyłka znajdowała sie w paczkomacie XXXXX w skrytce YYYY . (trackinkg)

2) kupujący otrzymal kod otwierający skrytke YYYYY

3)) kupujący otworzył skrytke YYYYY i wyjął z niej paczki a nastepnie zamknął skrytkę

4) Ii najwaniejsze kupujacy MAJĄC MOŻLIWOŚC ZGŁOSZENIA nieprawidłowości w doręczeniu (np brak paczki) natychmiast przy odbiorze - co byłoby logiczne i zasadne NIE ZROBIŁ TEGO. Jednocześnie zgłaszając ten brak po kilku godzinach

Wszystkie te nastepujące po sobie zdarzenia potwierdzają że paczka została odebrana. ja bym taką reklamacje odrzucił

Reszte może roztrzygnąc sąd gdzie obydwie strony bede musialy przedstawic dowody

oznacz moderatorów

kamilofka
#8 Zapaleniec#

Przy paczkomacie nie było wbijanych żadnych uwag. Najzwyczajniej w świecie nie wiedziałam, że jest taka opcja. Brak paczki zgłosiłam do sprzedającego, który nakazał mi zgłoszenie reklamacji do inpostu co zresztą zrobiłam. Nie mam pojęcia jaki będzie wynik tego. Faktem jest, że zabawki w skrytce nie było a już np. droższe gry na ps były ( jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kamilofka Obowiązku znać że można, nie ma , czasem jednak warto wiedzieć, to sprzedający ma zgłosić reklamację a nie ty.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kamilofka Sprzedawca nie ma prawa kazać Ci zgłaszać reklamacji do InPost. To on odpowiada za przesyłkę. Masz na samym początku tego wątku link do Dyskusji. Otwórz ją, pomoże Ci tam pracownik Allegro. Sprzedawca musi niezwłocznie dosłać brakującą rzecz lub oddać pieniądze. Jeśli tak się nie stanie, wypełnij wniosek o zwrot wpłaty z POK. Wnioski są rozpatrywane średnio w czasie siedmiu dniu. Już samo wypełnienie wniosku stawia sprzedawcę na baczność.

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Powinnaś też wiedzieć, że oprócz mnie wypowiadają się tu inni sprzedawcy, dlatego takie komentarze.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 czy potrafisz udowodnić, że nie jesteś sprzedawcą na Allegro?😁

 

Jeszcze edytuję i dopiszę, że z twojej składni wynika, że też jesteś sprzedawcą😁 Przecinki się kłaniają 😁

Powinnaś też wiedzieć, że oprócz mnie wypowiadają się tu inni sprzedawcy, dlatego takie komentarze.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ojej, ależ straszny i decydujący błąd wychwyciłaś! Oprócz mnie, wypowiadają się tu sprzedawcy, choć to Dyskusje kupujących, dlatego takie komentarze.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Ojej, ale z tego co mi wiadomo, sprzedający nie mają jeszcze ograniczeń w wypowiadaniu się w Dyskusjach Kupujących 😁 Ci co nie kupują i nie sprzedają też nie mają takiego zakazu 😏

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

A gdzie ja piszę o ograniczeniach? Uświadamiam kupującemu, mającemu problem ze sprzedawcą, że tutaj wypowiadają się głównie inni sprzedawcy. Niech sam pomyśli, co to może oznaczać.

oznacz moderatorów

kamilofka
#8 Zapaleniec#

Dziękuję bardzo za pomoc. Zaraz wypełnię wniosek. Jestem na Allegro prawie 14 lat i takiej sytuacji jeszcze nie miałam. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@kamilofka Wniosek możesz do POK wypełnić 14 dni po zakupie.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@xyz96 Jak dla mnie to otrzymanie informacji SMS jest porównywalne do tego jakby ją miał w ręku i nie powinno być możliwości żeby jego wysyłkę wyjął ze skrytki ktoś inny .Przy okazji spytam jak to widzą przepisy w przypadku gdy kupuję lub sprzedaję aukcje charytatywne .Zacząłem wystawiać ale w takich aukcjach środki za nie nie wpływają na moje konto tylko na konta allegro które przelewają na wskazane fundację. Jako kupujący w przypadku zaginięcia takiej wysyłki nie mogę żądać zwrotu środków od sprzedawcy bo on ich nie otrzymał sprzedawca może reklamować ale chyba tylko koszt wysyłki bo ten wpływa na jego konto .Jako sprzedawca podobnie .

oznacz moderatorów

Client:87869341
#7 Wielbiciel#

Dokładnie tak, oprócz otwierania dyskusji. Allegro stoi po stronie Sprzedawców. Nie korzystaj też z POK tylko idź do Rzecznika Praw Konsumentów w razie problemów. Bezpośrednie pismo do sprzedawcy powinno pomóc.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kamilofka Po pierwsze zadzwoń do Inpostu i poproś o "dezaktywację" multiskrytki na Twoim koncie. To wynalazek który jest korzystny tylko dla Inpostu - nie dla Ciebie. Po drugie zadzwon na infolinię Inpostu lub czat i spróbuj się dowiedzieć może rozwiązanie jest proste. @InPost - jaka piekna katastrofa...😂

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@kamilofka zawiadom sprzedawcę, pamiętaj że większość nie pracuje w sobotę i niedzielę więc zajmie się tym w poniedziałek 😞

Ale możesz przedzwonić do inposta nawet w weekend może kurier ma na aucie albo się gdzieś zapodziała możesz szybciej to załatwić 🙂

Infolinia

 722 444 000 

746 600 000

Dostępność Infolinii
poniedziałek – piątek 7:00–22:00
sobotę 8:00–20:00
niedziele 8:00 - 18:00 (tylko Paczkomaty)
Święta 8:00 - 16:00 (tylko Paczkomaty)

________
Κώστας
oznacz moderatorów