Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dostałam wczoraj SMS, że w paczkomacie są 3 paczki do odbioru w jednej skrytce. Niestety po otwarciu były tylko dwie. Co robić w takiej sytuacji. Gdzie zgłaszać, do sprzedającego czy do InPost?
@kamilofka Za przesyłkę do czasu jej wydania względem Ciebie odpowiada sprzedawca - tak stanowią przepisy. Wydanie to chwila, w której bierzesz paczkę do rąk. Złóż więc reklamację sprzedawcy, możesz domagać się dosłania brakującej rzeczy na koszt sprzedawcy lub niezwłocznego zwrotu kosztu tej rzeczy. Nie masz obowiązku czekać na rozpatrzenie reklamacji, którą sprzedawca ewentualnie złoży w InPost. Jeżeli będzie problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Po 24 godzinach w dni robocze pomocy udzieli Ci tam pracownik Allegro.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
@kamilofka Dodam jeszcze, że z InPostem zapewne nie załatwisz tego szybciej. Wiele osób tu pisze, że reklamacje w InPost trwają miesiącami i bardzo często są odrzucane. Sprzedawca jest dla Ciebie stroną i on to załatwi z Tobą niezwłocznie.
@pinsplash Ty zawsze idziesz po czerwonej. Wszystko, aby tylko z problemem nie do sprzedawcy. I zwróć zauważ, że po raz kolejny to nie ja komentuję Twoje posty, tylko Ty moje. Napisałeś swoje, ja piszę swoje - niech kupujący wybiera. Po co zaraz komentarze?
@xyz96 Nie, ja wychodzę z założenia że problem trzeba rozwiązać. I choć ja osobiście mam negatywne skojarzenia z Inpostem, to wiesz że były tutaj wątki/problemy które dało się rozwiązać szybko.
@pinsplash No więc rozwiązuj problem doradzaj kupującemu, ja robię to samo tak, jak ja uważam za stosowne. Nie musisz moich postów komentować i rozwlekać wątku.
@xyz96 Według mnie to nie ma co winić sprzedawcy przedwcześnie skoro był SMS od in postu że są 3 przesyłki w jednej skrytce to znaczy że sprzedawca je nadał i dotarły do odbiorcy a winnego trzeba szukać gdzie indziej ,możliwe że kurier źle włożył paczkę .
@kolekcjoner608 Sprzedawca odpowiada za przesyłkę do czasu, aż kupujący weźmie ją do rąk - nawet wtedy gdy nieprawidłowości leżą po stronie profesjonalnego przewoźnika. W żaden sposób tego nie zmienisz. Wyżej masz link, na to są przepisy.
Jak sprzedaje prywatna osoba to wydanie towaru następuje w chwili przekazania go do przewoźnika. A nie wtedy jak odbiorca ja dostanie.
Sprzedawca odpowiada za przesyłkę do czasu, aż kupujący weźmie ją do rąk - nawet wtedy gdy nieprawidłowości leżą po stronie profesjonalnego przewoźnika. W żaden sposób tego nie zmienisz. Wyżej masz link, na to są przepisy.
Dlaczego sprzedawca ma ponosić dodatkowe koszty wysyłając nową przesyłkę z zamówieniem bądź zwracać wpłatę? Skoro sprzedawca ma informację, że przesyłka została odebrana, to dla niego jest jasne, że kupujący "wziął ją do rąk", nawet jak jej na oczy nie widział, a problem leży po stronie Inpostu.
Wklejony link mówi o uszkodzeniu bądź utracie przesyłki, w tym przypadku, przewoźnik sam potwierdził, że przesyłkę dostarczył.
Nie, potwierdził jedynie, że została otwarta skrytka z rzekomo trzema paczkami, poza tym samo twierdzenie przewoźnika to za mało. Wydanie rzeczy sprzedawca musi kupującemu udowodnić, gdy ten zgłasza brak. Reklamację może uznać lub odrzucić. Jeśli odrzuci, klient może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to dla sprzedawcy jeszcze większy problem.
Żeby dostać zwrot z POK w takim przypadku wystarczy powiedzieć: nie dostałem przesyłki, czy trzeba to udowodnić?
Tak, wystarczy zgłosić brak towaru. Nie dopytuj więcej, to nie ma sensu. Przepisy są jasne, POK działa jak działa. Nie można udowodnić nieotrzymania, trzeba kupującemu udowodnić wydanie.
Towar został wydany, przesyłka z paczkomatu odebrana 🙂
Wydanie rzeczy sprzedawca musi kupującemu udowodnić, gdy ten zgłasza brak.
Jaka jest ku temu podstawa prawna?
Art. 548 Kc. Gdyby nie musiał udowodnić wydania, ten przepis byłby zbędny.
Rzecz została wydana, dotarła do paczkomatu i jak wynika z trackingu, została odebrana przez kupującego. W jaki inny sposób sprzedający może udowodnić odebranie przesyłki przez kupującego?
Nie, nic takiego z niczego nie wnika. Przewoźnik twierdzi, że skrytka z rzekomo trzema paczkami została otwarta. Twierdzenie przewoźnika to za mało, sprzedawca musi udowodnić wydanie rzeczy. Jeśli nie znajdzie innego sposobu, zetknie się z POK-iem, albo sądem. Przy paczkomatach są kamery - to jeden z "innych" sposobów. Nie dopytuj więcej, nie rozwlekaj wątku, to nie ma sensu.
Nie rozwlekam wątku, tylko szukam rozwiązania. POK w tym przypadku byłby zmuszeniem sprzedającego do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Pozostaje chyba tylko sąd. 🙂