anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak towaru, który zamówiłam

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Witam, chciałam nagłośnić sytuacje i oczekuje od moderatorów odpowiedzi. Dnia 6.10 zamówiłam karmę od sprzedawcy, sprzedawca przed zakupem zapewniał w wiadomości prywatnej (co załączyłam w dyskusji ), ze karma jest w rozmiarze dla małych psów. Przesyłka została do mnie wysłana dopiero po otwarciu dyskusji, czekałam na nadanie ok 10 dni. Prosiłam jeszcze przed wysyłką w dyskusji aby została spakowana odpowiednia karma. sprzedawca do ostatniego momentu, zapewniał mnie ze wysłał rozmiar S. Jednak było to kolejne jego kłamstwo ponieważ otrzymałam karmę dla dużych psów a nie małych. Sprzedawca niby przeprosił ale następnie przestał odpisywać w dyskusji przez 8 dni. W tym czasie obserwowałam co dzieje się na jego koncie allegro, pojawiło się masę negatywach komentarzy. Ludzie nie dostają swoich zamówień, niektórzy skarżą się na brak zwrotu pieniędzy mimo zwrotu towaru, a inny dostali towar inny niż zamówienie. Ciekawe jest również to, że prawie 7 tys negatywach komentarzy zostało wykluczonych i nie wliczają się do średniej oceny sprzedawcy, Sprzedawca również w ciągu ostatnich dni stracił status Super Sprzedawcy.

I teraz sedno sprawy, sprzedawcy pali się grunt pod nogami ponieważ dyskusja trwa już 12 dni jednak mimo to odmawia wysłania odpowiedniego zamówienia. Zrzucając cała odpowiedzialność na producenta (który niby się pomylił) jednak nie złożył u niego żadnej reklamacji i nie zamierza dostarczyć mojego zamówienia. Ja z przyczyn zdrowotnych nie zamierzam zwracać karmy (nie mogę w tym momencie nosić, a karma waży prawie 10kg) tej nie właściwej z kilu powodów: 1. nie zamawiałam takiego towaru, 2. informowałam sprzedawcę przed wysyłką i prosiłam o sprawdzenie jaką karmę pakuje, 3. sprzedawca jest nieuczciwy oszukał masę ludzi, olewał mnie i moje wiadomości przez 8 dni, podejrzewam że po wysłaniu towaru nie zobaczę już pieniędzy jak inni ludzi, 4. cały czas od 12 dni proszę o wymianę towaru na ten, który zamówiłam i sprzedawca miał wystarczająco dużo  czasu aby zamówić odpowiedni towar u producenta lub u innego sprzedawcy i mi go dostarczyć. 

Nie rozumiem jednej rzeczy w tej całej sytuacji. Allegro cały czas broni sprzedawcy. I to ja mam się dostosować i zwracać towar, którego nie zamówiłam.. Dlaczego allegro nie reaguje na to, że sprzedawca prowadzi nieuczciwe praktyki, dlaczego sprzedawca w żaden sposób nie został ukarany za nie odpisywanie w dyskusji przez 8 dni. Dlaczego to ja mam ponosić odpowiedzialność całej sytuacji.

Dostałam w dyskusji taka odpowiedz allegro: "Kupującego prosimy o odniesienie się do propozycji sprzedawcy. W przypadku braku porozumienia się w kwestii odbioru towaru, dyskusję oznaczymy jako rozwiązana. Sprzedawca w przypadku braku towaru na stanie w ramach reklamacji może dokonać zwrotu środków po odesłaniu lub odebraniu towaru. Brak dostarczenia towaru do sprzedawcy lub porozumienia się w kwestii odbioru może skutkować odmowną decyzją reklamacyjną."

Czyli co ? Sprzedawca mnie oszukał, ma moje pieniądze od 20 dni , nie mam towaru, który zamówiłam. Musiałam, ponieść koszty zamówienia tej karmy raz jeszcze u innego sprzedawcy i jestem jeszcze straszona przez allegro, że jeśli nie wyśle zamówienie (którego nie zamawiałam) to dyskusja zostanie oznaczona jako rozwiązana ? 

Dlaczego to sprzedawca nie jest zmuszany do wysłania towaru zgodnego z zamówieniem? Dlaczego kupujący nie są chronieni przed takim sprzedawcą? Dlaczego są wykluczane negatywne komentarze około 7 tysięcy wykluczeń. Podkreślę również, że nie zgłaszałam reklamacji tak jak sugeruje allegro. Dyskusja jest otwarta z powodu nie dostarczenia towaru zgodnego z zamówieniem. I nie wyobrażam sobie, że zostanie zamknięta dopóki nie otrzymam zamówienia. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 Jeśli otrzymałaś towar niezgodny z zamówieniem masz prawo do reklamacji, a sprzedający powinien ją rozpatrzyć. W tym celu konieczny jest zwrot otrzymanego towaru, czego - jak rozumiem - nie zamierzasz zrobić. W związku ze zgłoszeniem reklamacji nie tylko na sprzedającego spadają określone obowiązki, dotyczą one również kupującego. Sugeruję, żebyś dostosowała się do zaleceń, które otrzymujesz od naszych pracowników w dyskusji. Pisanie tutaj nie zmieni naszego stanowiska w tej sprawie.

Kwestie dotyczące nieprawidłowości w działaniach sprzedającego wyjaśniamy wyłącznie z nim i nie informujemy innych o działaniach podejmowanych na jego koncie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Ja chce otrzymać towar, który zamówiłam. Czekam na karmę od 20 dni. W jaki sposób zostanie ukarany sprzedawca za oszukiwanie ogromnej ilości ludzi. Codziennie pojawia się około 10 nowych negatywach komentarzy, ludzie czekają na swoje zamówienia po 2 tygodnie. Często go nie otrzymują lub dostają zupełnie inny produkt tak jak ja. Chce mieć pewność, że sprzedawca poniesie odpowiedzialność za te wszystkie kłamstwa wobec mnie jak również innych kupujących.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 Rozumiem Twoje stanowisko i doceniam wolę walki o sprawiedliwość. Niemiej zwracam uwagę, że najlepiej podjąć działania, które przysłużą się w tej sprawie Tobie. Jeżeli zwrócisz towar, jest szansa na otrzymanie zwrotu pieniędzy lub właściwej karmy. Jeśli sprzedawca nie odda Ci pieniędzy i nie wyśle towaru, zawsze jest jeszcze Allegro Protect.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Allegro Protect jest również wtedy, kiedy sprzedawca wyśle towar niezgodny z zamówieniem. Czyli w mojej sytuacji powinnam mieć możliwość skorzystania. Cytat z regulaminu :

  • otrzymany towar będzie niezgodny z umową lub uszkodzony
  • nie otrzymasz opłaconego przedmiotuOsobiście wole skorzystać z Allegro Protect z kilku względów, miedzy innymi uważam, że wówczas sprzedający poniesie jakiekolwiek konsekwencje swoich czynów.
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 Zgadza się. Pamiętaj jednak, że rekompensata nie jest przyznawana automatycznie. W tym artykule zamieszczamy również takie informacje:

Gdy zakupiony towar nie jest zgodny z umową, jest uszkodzony, posiada wadę i zechcesz go zareklamować, pamiętaj że sprzedający może oczekiwać odesłania lub udostępnienia mu towaru, by go zweryfikować. 

Lepiej nie dawać osobom weryfikującym Twój wniosek argumentów za jego odrzuceniem, a niestety za taki może być uznany Twój sprzeciw wobec zwrotu otrzymanego towaru. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie jest napisane "odesłanie w celu zweryfikowania" towar został już zweryfikowany na podstawie zdjęć i sprzedawca przyznał, że nie jest to karma w rozmiarze S(dla małych piesków). Przy tym jak zostałam potraktowana przez sprzedawca nie widzę powodów do odrzucenia wniosku, sprzedawca nie odpisywał w dyskusji przez 8 dni. Nie zgodził się na dostarczenie karmy zgodnej z zamówienie, nie zareklamował karmy u producenta (na niego przerzucał winę), nie zgodził się również na zabranie karmy. Dopiero dziś łaskawie powiedział, że wyśle kuriera. Jednak zwrot do sprzedawcy to dla mnie za duże ryzyko.  

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Nie napisałam nigdzie, że nie zwrócę karmy jednak chce otrzymać jednocześnie karmę, która zamówiłam cały czas to podkreślam od początku dyskusji. I uważam, że sprzedawca miał wystarczająco dużo czasu na zamówienie takiej karmy u producenta nawet jeśli nie posiadał jej na magazynie(minęło 20 dni z czego dyskusja trwa 12 dni).Tak jak powiedziałam wątpię, że sprzedawca zwróci mi pieniądze(wnioskuje to po negatywnych komentarzach), a nawet jeśli będę zmuszona czekać kolejne 14 dni na zwrot kasy. To juz będzie ponad miesiąc, kiedy mam zablokowane 150 zł

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@luiza0709 Chcesz odzyskać środki to 14dniach dyskusji odznacz jako nierozwiązaną i w zasadzie jak nie otrzymałaś towaru to już po 7dniach powinien być dostępny wniosek o rekompensatę.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

co tu się **piiip**ziela/dzieje

@LEW433 ja jako sprzedawca w podobnych przypadkach nie byłem tak traktowany przez allegro

jak tu widzę podwójne standardy traktowania przez moderatorów

 

nie tak niedawno moderator domagał się u nas gratisowego wysłania właściwego towaru

bez zwrotu towaru przez kupującego

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tu jest teraz "totalny" bałagan, czytam i nie wiem co się dzieje -czasem bez powodu dostają rekompensatę, czasem wynika to z wpisów że się należy i nie dostają, czy tu działają jakieś układy czy wysokość zwrotu ma znaczenie czy kto pierwszy danego dnia złoży wniosek, normalnie loteria i brak kompetencji.😡 Mnie osobiście odstrasza zakup na Allegro, kupuje mniej alb za mniej albo szukam bardzo bardzo pewnych sprzedających- w zasadzie to już nic pewnego. Okręt tonie??🤔

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Ciekawe jest też to, ze sprzedawca ma prawie 7 tysięcy wykluczonych negatywów i tydzień temu jeszcze posiadał status super sprzedawcy, teraz już stracił bo kolejne oszukane osoby wystawiają negatywne komentarze.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dawaj kto to

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Nie wierzę, weszłam na konto tego sprzedawcy i nadal ma status Super sprzedawcy. Dzisiaj kolejne negatywy doszły... 514 negatywów które liczą się do oceny 100 usuniętych i ponad 6900 wykluczonych... nie mam słów 

oznacz moderatorów

Syla270985
#12 Orędownik#

@luiza0709 7 tysięcy wykluczonych negatywów? Może coś Ci się pomyliło. Chodzi zapewne o wykluczone oceny, które nie liczą się do średniej, ponieważ kupujący ocenił już raz sprzedawcę w ciągu krótkiego czasu robiąc kolejne zakupy. Co jest jak najbardziej normalne. Nie widziałam na Allegro nigdy sprzedawcy, który miałby 7 tys negatywów. 

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Tak dokładnie ma ten moment ma 6917 wykluczonych ocen.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

nazwa!😁

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Screenshot_20231026_230528_Allegro~2.jpg

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Można tutaj takie dane udostępniać ? Pozniej jeszcze pismo od prawnika dostanę...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Link do oferty możesz dać.

oznacz moderatorów