anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak towaru, który zamówiłam

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Witam, chciałam nagłośnić sytuacje i oczekuje od moderatorów odpowiedzi. Dnia 6.10 zamówiłam karmę od sprzedawcy, sprzedawca przed zakupem zapewniał w wiadomości prywatnej (co załączyłam w dyskusji ), ze karma jest w rozmiarze dla małych psów. Przesyłka została do mnie wysłana dopiero po otwarciu dyskusji, czekałam na nadanie ok 10 dni. Prosiłam jeszcze przed wysyłką w dyskusji aby została spakowana odpowiednia karma. sprzedawca do ostatniego momentu, zapewniał mnie ze wysłał rozmiar S. Jednak było to kolejne jego kłamstwo ponieważ otrzymałam karmę dla dużych psów a nie małych. Sprzedawca niby przeprosił ale następnie przestał odpisywać w dyskusji przez 8 dni. W tym czasie obserwowałam co dzieje się na jego koncie allegro, pojawiło się masę negatywach komentarzy. Ludzie nie dostają swoich zamówień, niektórzy skarżą się na brak zwrotu pieniędzy mimo zwrotu towaru, a inny dostali towar inny niż zamówienie. Ciekawe jest również to, że prawie 7 tys negatywach komentarzy zostało wykluczonych i nie wliczają się do średniej oceny sprzedawcy, Sprzedawca również w ciągu ostatnich dni stracił status Super Sprzedawcy.

I teraz sedno sprawy, sprzedawcy pali się grunt pod nogami ponieważ dyskusja trwa już 12 dni jednak mimo to odmawia wysłania odpowiedniego zamówienia. Zrzucając cała odpowiedzialność na producenta (który niby się pomylił) jednak nie złożył u niego żadnej reklamacji i nie zamierza dostarczyć mojego zamówienia. Ja z przyczyn zdrowotnych nie zamierzam zwracać karmy (nie mogę w tym momencie nosić, a karma waży prawie 10kg) tej nie właściwej z kilu powodów: 1. nie zamawiałam takiego towaru, 2. informowałam sprzedawcę przed wysyłką i prosiłam o sprawdzenie jaką karmę pakuje, 3. sprzedawca jest nieuczciwy oszukał masę ludzi, olewał mnie i moje wiadomości przez 8 dni, podejrzewam że po wysłaniu towaru nie zobaczę już pieniędzy jak inni ludzi, 4. cały czas od 12 dni proszę o wymianę towaru na ten, który zamówiłam i sprzedawca miał wystarczająco dużo  czasu aby zamówić odpowiedni towar u producenta lub u innego sprzedawcy i mi go dostarczyć. 

Nie rozumiem jednej rzeczy w tej całej sytuacji. Allegro cały czas broni sprzedawcy. I to ja mam się dostosować i zwracać towar, którego nie zamówiłam.. Dlaczego allegro nie reaguje na to, że sprzedawca prowadzi nieuczciwe praktyki, dlaczego sprzedawca w żaden sposób nie został ukarany za nie odpisywanie w dyskusji przez 8 dni. Dlaczego to ja mam ponosić odpowiedzialność całej sytuacji.

Dostałam w dyskusji taka odpowiedz allegro: "Kupującego prosimy o odniesienie się do propozycji sprzedawcy. W przypadku braku porozumienia się w kwestii odbioru towaru, dyskusję oznaczymy jako rozwiązana. Sprzedawca w przypadku braku towaru na stanie w ramach reklamacji może dokonać zwrotu środków po odesłaniu lub odebraniu towaru. Brak dostarczenia towaru do sprzedawcy lub porozumienia się w kwestii odbioru może skutkować odmowną decyzją reklamacyjną."

Czyli co ? Sprzedawca mnie oszukał, ma moje pieniądze od 20 dni , nie mam towaru, który zamówiłam. Musiałam, ponieść koszty zamówienia tej karmy raz jeszcze u innego sprzedawcy i jestem jeszcze straszona przez allegro, że jeśli nie wyśle zamówienie (którego nie zamawiałam) to dyskusja zostanie oznaczona jako rozwiązana ? 

Dlaczego to sprzedawca nie jest zmuszany do wysłania towaru zgodnego z zamówieniem? Dlaczego kupujący nie są chronieni przed takim sprzedawcą? Dlaczego są wykluczane negatywne komentarze około 7 tysięcy wykluczeń. Podkreślę również, że nie zgłaszałam reklamacji tak jak sugeruje allegro. Dyskusja jest otwarta z powodu nie dostarczenia towaru zgodnego z zamówieniem. I nie wyobrażam sobie, że zostanie zamknięta dopóki nie otrzymam zamówienia. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

LEW433
#21 Demiurg#

Napisz albo link jego oferty, obrazka my nie widzimy.

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Nie ogarniam już tego allegro, tych wykluczonych ocen nic.. rozumiem że pozytywna ocena również może zostać wykluczona ? Myślałam, że tylko negatywna

oznacz moderatorów

Syla270985
#12 Orędownik#

@luiza0709 zgadza się 🙂 pozytywne oceny też są wykluczane ze średniej jak ten sam klient kupił w krótkim odstępie czasu kolejne rzeczy u tego sprzedawcy. Podaj link do jakiejkolwiek oferty sprzedawcy, popatrzymy co tam ma 

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Bardzo proszę zająć się moją sprawą, w dalszym ciągu nie mam ani towaru, który zamówiłam ani pieniędzy. Wasi doradcy wypowiadają się w dyskusji za każdym razem obierając inne stanowisko, powołując się na  Art.  43d.  [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową] 

5. 

 Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

Nowe prawo od 2023 r. ja nie mam obowiązku zwracać towaru sprzedawcy(tym bardziej, że karma waży 10 kg), to sprzedawca ma go odebrać ode mnie. 

Złożyłam wniosek do allegro protect ale został odrzucony ponieważ wciąż jestem w posiadaniu towaru, który został błędnie wysłany. A sprzedawca od piątku nie odpisuje w dyskusji, olewa moje wiadomości i nie odpisuje na wezwania allegro. Jak w takim razie mam przekazać towar sprzedawcy jeśli nie ma z nim żadnego kontaktu ?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 Jeśli chodzi o Allegro Protect, stało się dokładnie to, przed czym Cię ostrzegałam.

26 października sprzedający poprosił Cię w dyskusji o podanie adresu, z którego będzie mógł odebrać towar. Zadeklarował, że po odebraniu towaru zwróci Ci pieniądze. Nie podałaś adresu. Dodatkowo otrzymałaś informację, że sprzedający nie ma możliwości wysłania właściwej karmy. W tej sytuacji zwrot środków wydaje się jedynym rozwiązaniem, którego nie akceptujesz.

Dzisiaj nasz pracownik poprosił sprzedającego, by podjął kolejną próbę ustalenia z Tobą warunków rozwiązania problemu. Poczekaj na odpowiedź.

 

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Jak nie akceptuje ? Ze sprzedawca nie ma żadnego kontaktu więc w jaki sposób mam się z nim umówić na odbiór ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Przecież wszystko opisujesz w dyskusji.

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Tak, dyskusja trwa już 2,5 tygodnia. Ale sprzedawca ma problem z odpisywaniem. Najpierw 8 dni milczał teraz znowu od piątku nie ma z nim kontaktu.

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Właśnie podałam adres w dyskusji i poinformowałam w jakich godzinach jestem dostępna. Jaka teraz znajdziecie wymówkę ?

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Jak długo mam czekać na odpowiedz sprzedawcy ? Od piątku nie odpisał na żadna wiadomość. Ani moją ani wasza.

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Bardzo proszę moderatorów o pomoc  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ . Zgodnie z ostatnia sugestią, że wniosek został odrzucony ponieważ nie podałam w dyskusji danych odbioru paczki, napisałam swój adres i wszystkie szczegóły odbioru mimo, że moim zdaniem było to bez sensu bo sprzedawca nie wypowiada się w dyskusji. Allegro dało czas sprzedawcy na odpowiedz, ten oczywiście nie odpowiedział, póżniej dostał kolejny dzień na odpowiedz - również nie odpowiedział. Następnie zostałą wysłana do niego wiadomość prywatna od allegro na którą również nie odpowiedział i tak od 28.10 do dziś.

W piątek zostałam zapewniona, że jesli do końca poniedziałku sprzedawca nie ustali ze mną odbioru towaru to zostanie zaakceptowany mój wniosek z allegro protect. Sprzedawca oczywiście nie odpowiedział, nic ze mna nie ustalił wysłał tylko automatyczna wiadomość o treści "Dziękujemy za kontakt. Pracujemy od poniedziałku do piątku od 8.00-16.00. Odpowiemy najszybciej jak jest to możliwe :)"

I dziś dostaje od allegro kolejna wiadomość "Do Sprzedającego została wysłana osobna wiadomość, w której proszę o pomoc w rozwiązaniu Pani sprawy. Jeśli nie zareaguje w wyznaczonym terminie, na pewno Pani pomożemy. Wystarczy, że ponownie wezwie nas Pani w dyskusji. zoo24pl proszę o odniesienie się w sprawy Kupującej."

O co tu chodzi ? Sprzedawca nie odpisał dostał już chyba 5 albo 6 termin na odpowiedz a ja nadal jestem zbywana.

oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#
1.Wiadomość automatyczna
 
28 października 2023 20:18
luiza0709 złożył wniosek o zwrot pieniędzy z Allegro Protect do tego zamówienia. Wkrótce go rozpatrzymy.

Prosimy Sprzedającego o ostateczne stanowisko w sprawie, którą zgłosił Kupujący.

zoo24pl, jeżeli nie dostarczyłeś towaru lub nie rozpatrzyłeś reklamacji Kupującego to kwotę zaakceptowanego wniosku doliczymy do Twoich rozliczeń z Allegro.
 
2.
Sylwia [edycja]
 
28 października 2023 21:15
Wraz z początkiem 2023 r. doszło do zmiany brzmienia przepisów prawa i art. 43d ust. 5 ustawy o prawach konsumenta zyskał następujące brzmienie: ”Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt". zoo24pl Sprzedający jest zobowiązany do zorganizowania odbioru produktu od kupującego Jeśli produkt jest zgodny z umową (reklamacja jest niezasadna), to sprzedający może domagać się zwrotu poniesionego kosztu od kupującego.
3.
Natalia [edycja]
 
31 października 2023 07:28
zoo24pl - proszę pilnie ustalić z kupującym szczegóły związane z odbiorem towaru.
4.
Aleksandra [edycja]
 
31 października 2023 19:11
luiza0709, przykro mi, że sprawa się przeciąga. W pełni rozumiem Pani rozczarowanie. zoo24pl - proszę pilnie ustalić z kupującą szczegóły związane z odbiorem towaru oraz załączyć w dyskusji potwierdzenie złożonej u producenta reklamacji.
5.
Edyta [edycja] 
 
2 listopada 2023 15:50
Przykro mi, że sprzedający wciąż nie odpowiedział. zoo24pl Proszę o ustalenie warunków odbioru zamówienia oraz przesłanie potwierdzenia złożenia reklamacji. luiza0709 Przesłałam sprzedającemu osobną wiadomość, w której proszę, aby pomógł Pani w rozwiązaniu sprawy. Jeśli nie zareaguje wciągu 24 godzin, na pewno Pani pomożemy. Wystarczy, że ponownie wezwie nas Pani w dyskusji.
6.
Edyta [edycja]
 
3 listopada 2023 17:41
luiza0709 Przykro mi, że sprzedający nie odpowiedział. Widzę, że złożyła Pani już wniosek w ramach Allegro Protect. Bardzo proszę, aby dała nam Pani jeszcze trochę czasu, ponieważ właśnie go rozpatrujemy ponownie. Jak tylko podejmiemy decyzję, otrzyma Pani od nas maila.
7.
Przemyslaw [edycja]
 
4 listopada 2023 08:36
zoo24pl - proszę o udział w Państwa dyskusji i ustosunkowanie się do kwestii kuriera maksymalnie do końca najbliższego poniedziałku. W razie braku reakcji z Państwa strony, wniosek kupującej w ramach Allegro Protect zaakceptujemy.
8.
Julia [edycja]
 
7 listopada 2023 10:03
Do Sprzedającego została wysłana osobna wiadomość, w której proszę o pomoc w rozwiązaniu Pani sprawy. Jeśli nie zareaguje w wyznaczonym terminie, na pewno Pani pomożemy. Wystarczy, że ponownie wezwie nas Pani w dyskusji. zoo24pl proszę o odniesienie się w sprawy Kupującej.
 
 
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Przecież to jest jakiś żart. Wyżej wkleiłam wszystkie wiadomości od allegro z dyskusji, na żadną tą wiadomość sprzedawca nie odpowiedział. 4 listopada zostałam zapewniona, że jeśli sprzedawca do końca poniedziałku nie ustali odbioru przez kuriera to zostanie zaakceptowany mój wniosek.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 rozumiem Twoje zdenerwowanie. W sprawie nr 37042492 poprosiliśmy już o ponowne rozpatrzenie wniosku o Allegro Protect. Muszę poprosić Cię jeszcze o cierpliwość. Odpowiedź otrzymasz w sprawie nr 37042492. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Proszę o wyjaśnienia co to za wiadomość z dzisiaj od allegro 

7 listopada 2023 10:03
Do Sprzedającego została wysłana osobna wiadomość, w której proszę o pomoc w rozwiązaniu Pani sprawy. Jeśli nie zareaguje w wyznaczonym terminie, na pewno Pani pomożemy. Wystarczy, że ponownie wezwie nas Pani w dyskusji. zoo24pl proszę o odniesienie się w sprawy Kupującej.
 
Sprawa była jasna sprzedawca nie ustala odbioru do poniedziałku i wniosek zostaje zaakceptowany. Nie ustalił a wy znowu przedłużacie ten czas. Sprzedawca nie wypowiedział się w dyskusji od 11 dni. 
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 skontaktowałam się już z odpowiednim działem w tej sprawie i gdy tylko otrzymam odpowiedź, to dam znać. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 Twój wniosek o Allegro Protect został już zaakceptowany. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

luiza0709
#9 Pomysłodawca#

Super dziękuje, szkoda że trwało to tak długo. Proszę o informacje co ja mam zrobić z tą karmą niewłaściwą? Czy sprzedawca może się o nią upomnieć ? 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 teoretycznie tak, ale nie powinnaś mu przechowywać tej przesyłki w nieskończoność. Proponuję, abyś wyznaczyła sprzedającemu czas na odebranie jej od Ciebie (np. 2 tygodnie) jeśli tego nie zrobi, to będziesz mogła zdecydować co z nią zrobić. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@luiza0709 czy sprzedający odebrał od Ciebie karmę?

Sprawdziłam, że nie odpisał w dyskusji a skonsultowałam temat dodatkowo z działem prawnym, ponieważ nie dawał mi spokoju. Niestety nie mam dobrych wiadomości. 

W takiej sytuacji Dział prawny odradza utylizację produktu bez zgody jego właściciela. Formalnie właścicielem przedmiotu jest Sprzedający, więc Ty bez zgody nie możesz zbywać, oddawać czy utylizować tej rzeczy.
W tej sytuacji możemy zasugerować wezwanie do odebrania towaru z wyznaczeniem terminu, po którego upływie będą naliczane koszty magazynowania. Niestety termin jak długo powinnaś przechowywać tę rzecz oraz jakie powinny być koszty magazynowania nie są określone.  Zazwyczaj po wysłaniu takiego wezwania właściciel rzeczy ją odbiera.
Co jeszcze mogę zasugerować, to próba telefonicznego kontaktu (dla pewności możesz nagrać rozmowę) ze sprzedającym, aby określił się czy odbierze produkt i co masz z nim zrobić jeśli tego nie zrobi.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów