anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak wystawienia faktury

shareit
#9 Pomysłodawca#

Cześć. Jestem kupującym w Allegro i posiadam osobowość prawną. Kupiłem produkt od sprzedawcy na Allegro, po uprzednim sprawdzeniu, czy w swoim ogłoszeniu zamieścił informację o wystawieniu faktury. Po złożeniu i opłaceniu zamówienia otrzymałem wiadomość, że sprzedawca wystawił fakturę wyłącznie na osoby prawne z Polski. Zapomniałem dodać, że firma jest zarejestrowana w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej. Zatem on jest firmą i ja jestem firmą. Bez żadnych uzupełnień oznajmił, że wystawia fakturę. Co powinienem zrobić? Postanowiłem wysłać mu wiadomość, ale robot powiedział mi, że otrzymam fakturę, ale naprawdę nie wiem, jak to się stanie. Proszę o poradę jak uzyskać fakturę lub uniknąć takich handlarzy.

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@shareit Bot, który odpowiedział Ci na czacie ma za zadanie udzielenia szybkiej pomocy, jeśli rozpozna temat. Możesz wybrać opcję wysłania tej wiadomości do sprzedawcy i dopytania go w kwestii faktury. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Cześć. Sprzedawca najpierw oznajmił, że wystawia fakturę, następnie w wiadomości napisał, że może wystawić paragon. To wprowadza w błąd. Kiedy chciałem wysłać mu wiadomość, bot włączył się i ostrzegł mnie, że oszukał sprzedawcę i że fakturę otrzymam za pośrednictwem ustalonych kanałów komunikacji. Więc zostałem zdezorientowany. Załączam zrzut ekranu wiadomości.

Screenshot_2023-10-10-14-54-18-103_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-10-10-14-54-08-785_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-10-10-14-54-54-393_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@shareit Tak, rozumiem, o co chodzi z botem. Działa na zasadzie wyłapania słów kluczowych. Skopiuj swoją wiadomość i wyślij ją jeszcze raz, wtedy dotrze do sprzedawcy. Czy podczas dokonywania zamówienia zaznaczyłeś opcję faktury? Podaj proszę numer zamówienia, o które chodzi. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Cześć. Dziękuję za uwagę. Wypełniliśmy wszystkie niezbędne dane. Dokładnie sprawdziliśmy także, czy sprzedawca wystawia fakturę. Podaliśmy również krótki opis wystawienia faktury.

Screenshot_2023-10-10-15-46-33-990_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@shareit W takiej sytuacji masz możliwość założenia dyskusji, ponieważ sprzedawca nie wywiązał się z obowiązku wystawienia faktury. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@shareit napisz mi czy dostawa była na terenie Polski ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Tak, dostawa jest na terenie Polski.

Screenshot_2023-10-10-16-45-27-829_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-10-10-16-45-36-281_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@shareit to powinien Ci wystawić standardową fakturę z Twoimi danymi, nipem z pełnym Vatem jak by to była krajowa sprzedaż 🙂

Może źle myśli albo nie ma księgowej i traktuje to jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Nie wiem co może być przyczyną, dlatego zwróciłem się o pomoc. Sprzedawcę w żaden sposób nie przekonam.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Sprzedawca upierał się, że może wystawić fakturę tylko na terenie Polski. Jeśli nie będę z tego zadowolony, mogę zwrócić zakupiony towar. Przy każdej wiadomości piszę obok „faktura”, a chatbot zawsze informuje mnie, że otrzymam fakturę od tego sprzedawcy 🙂 . Oznacza to, że na podstawie określonych kryteriów i podanych przeze mnie danych chatbot ma pewność, że sprzedawca powinien wystawić mi fakturę 😉 .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@shareit w takiej sytuacji załóż temu sprzedającemu dyskusję, po 24h będziesz mógł poprosić w niej o naszą pomoc. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Witaj la_nika. Szczerze mówiąc, nie chciałem, żeby to wywołało dyskusję. Myślałam, że uda mi się przekonać kupca o swojej słuszności i że się zrozumiemy. OK. Przyjmę przesyłkę i rozpocznę dyskusję zgodnie z Twoimi zaleceniami. Dziękuję za uwagę.

oznacz moderatorów

darwik-firma
#12 Orędownik#

jesli masz  dane firmy np kielce ul  doły 6 to musi  wystawić fv,ale jesli masz  dane do fv z innego kraju to będą schody to nie takie proste

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@darwik-firma hej...hej ... nie zapędzileś się ? Kielce pisze się z wielkiej  BARDZO WIELKIEJ  litery . @shareit jeśli sprzedawca nie posiada NIP-u europejskiego bo nie musi , wystawi Ci FV , ale Vat- u nie odliczysz .

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Może sprzedawca myśli, że ma Ci wstawić fakturę wewnątrzwspólnotowa z 0 VAT.

oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Myślę, że kupiec nie rozumie sytuacji lub jego cel jest inny.

Screenshot_2023-10-12-00-07-02-758_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-10-12-00-07-52-646_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-10-12-00-08-04-043_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-10-12-00-08-15-187_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2023-10-12-00-08-26-975_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

A ja myślę, że niepotrzebnie stwarzasz problemy - nie pasuje Ci , zwracasz towar i kupujesz u kogos innego. I sprawa załatwiona.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

shareit
#9 Pomysłodawca#

Cześć. Dziękuję za rekomendację. Zawsze poszukuję podejścia, w którym mogę nawiązać długą i owocną współpracę. Powodem, dla którego się nad tym zastanawiam i szukam odpowiedzi, jest to, że chcę zrozumieć, jaka jest przyczyna tej sytuacji i jak powinienem zareagować na inną taką sytuację. Aby zwrócić zakupiony towar, który został już zaakceptowany przez Klienta i opłacony Allegro. Aby zapłacić za nadwyżkę za usługi kurierskie, opłaty za przewalutowanie banku i nie tylko. Konieczność pisania długich wiadomości do traderów, którzy w tym konkretnym przypadku opublikowali nieprawidłowe i wprowadzające w błąd informacje, być może z niewiedzy. Rozpoczęcie dyskusji na temat czegoś tak naturalnego, jak wystawienie aktu kupna i sprzedaży pomiędzy dwoma podmiotami prawnymi. To czas i zasoby, które możemy przeznaczyć na coś innego. Chcę jasno stwierdzić, że te moje działania i pytania mają na celu poprawę jakości obsługi. Nie przez przypadek jestem zarejestrowany jako firma. Chcę postępować uczciwie w kontaktach ze sprzedawcami i klientami.

oznacz moderatorów