Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
12 maja, czyli dwa tygodnie temu dokonałem zakupu z Motostacja24.
13 maja miała być nadana paczka.
15 maja otworzyłem dyskusję na Allegro z powodu braku nadania przesyłki.
15 maja wieczorem Motostacja nadaje przesyłkę za pośrednictwem Poczty Polskiej.
16 maja ostatni update statusu przesyłki w Poczcie Polskiej - ewidentnie zagubiona.
Dziś, czyli 26 maja, nie mam ani pieniędzy, bo Motostacja odmówili zwracać pieniądze, aż przesyłka nie wróci do nich na magazyn, również nie mam przesyłki, bo ewidentnie została gdzieś zgubiona.
Dyskusja trwa na Allegro od 15-go maja.
Co robić w tej sytuacji?
@YSA96 Z cała pewnością odznaczyć dyskusje jako nierozwiązana, bo Allegro Ci ją zamknie automatycznie po 30dniach, po odznaczeniu dyskusji jako nierozwiązana dostaniesz możliwość złożenia wniosku o rekompensatę.
Mam tylko przycisk „zakończ dyskusje”, go mam kliknąć?
A co sprzedający myśli teraz zrobić?
@milka1234567890 Nie myśli, ma to w poważaniu!
Reklamacje na poczte polską na zaginięcie mozna zlożyć tylko i wyłącznie po 30dniach sprzedawca słusznie czeka bo gdyby wysłał 2x to samo i pierwsza paczka by także doszła to zwracać musiałbyś na własny koszt albo odmówić przyjęcia 1 paczki. Wtedy oczywiście święte oburzenie czemu masz zwracać na własny koszt - bo odebrałeś i jak nie zwrócisz dokonujesz przywłaszczenia karanego z kk. Więc się dogadaj albo czekasz na znalezienie się paczki albo pilnujesz by ta zagubiona czasem nie została ci doręczona w terminie późniejszym po wysłaniu 2 raz towaru. Dodam też że sprzedawca odpowiada za doręczenie a nie za terminowe doręczenie czyli tylko za to by towar dotarł cały za termin odpowiada przewoźnik a reklamację na termin doręczenia składa odbiorca. Ps poczta strajkuje obecnie nie nalezy korzystać z PP i one bo partaczą dostawy
Zrezygnowałem z zakupu ze względu na brak terminowej realizacji zamówienia, chciałbym tylko dostać zwrot pieniędzy.
@YSA96 Weź sobie poprawkę na to że obecnie poczta prowadzi różne formy strajku i sprzedawca wysyłając taką formą którą sam wybrałeś nie ma wpływu na czas dostawy . Owszem powinien nadać w czasie jaki sam podaje ale za czas dostawy to odpowiadać nie może . Sam sprawdzałem u swojego jednego z klientów ,który pytał o spóźnioną przesyłkę i szła od 5 maja do 22 -go. Chcesz mieć coś szybko to najlepiej sprawdzony kurier lub paczkomat InPost.
@YSA96 na razie nie oznaczaj proszę dyskusji, jeśli ją zakończysz to zostanie uznana za rozwiązaną. Poczekajmy na odpowiedź sprzedającego, w razie potrzeby, poproś ponownie o pomoc Allegro.
Motostacja już się wypowiedzieli wielokrotnie w dyskusji - nie zwrócą pieniędzy, aż nie będą mieli przesyłki zwrotnej.
Pytanie - dlaczego mam czekać, aż Motostacja wyjaśni sprawę z Pocztą Polską? Przecież to może trwać parę miesięcy, a ja potrzebuję te środki żeby zamówić produkty i naprawić auto.
@YSA96 na Twoim zrzucie widać wiadomość od nas z dzisiaj w której prosimy o potwierdzenie zgłoszenia problemu do Poczty Polskiej. Poczekajmy na odpowiedź sprzedającego, osoby wypowiadające si w dyskusji następnie zaproponują rozwiązanie.
@YSA96 kc się kłania jeśli nie okreslono inaczej w warunkach umowy sprzedawca ma na realizację zamówienia 30dni i w tym czasie ma wydać przedmiot zamówienia. Po uplywoe 30dni dopiero kupujacy wyznacza sprzedawcy termin realizacji pod groźbą odstapienia od umowy w trybie natychmiastowym przy jego niedochowaniu. Więc zgodnie z polskim prawem nie mozesz odstapić od umowy ze względu na termin realizacji zamowienia bo jedynym deklarowanym przez sprzedawce terminem jest termin nadania zwykle 24h od złożenia zamówienia. Za termin realizacji odpowiada przewoźnik przed odbiorcą - prawo pocztowe i odbiorca może składać reklamację u przewoźnika na termin realizacji. A że allegro sobie tworzy nadinterpretację prawa i zechce ci z protecta zwracać to moze to na swój koszt robić.
Art. 5431. [Sprzedaż konsumencka]
§ 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
§ 2. W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić. Przepisy art. 492, art. 4921 i art. 494 stosuje się.