anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić jak sprzedawca odmawia zwrotu za przedmiot który w wyniku uszkodzenia się spalił

Jahu94
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca wymaga odesłania przedmiotu który w wyniku awarii przestał istnieć.
Powowałem się na zapisy prawa: Cytuję
" Odstępuje od umowy na podstawie 560 par 1 KC a domniemanie to 556 ze znaczkiem 2
I proszę o wymiane towaru, jeśli brak możliwości, zwrot środków na konto.
Dla ułatwienia przesyłam linki do prawa:

https://arslege.pl/uprawnienia-kupujacego-w-razie-wady-rzeczy/k9/a5100/#:~:text=§%201.,od%20wad%20albo%20wadę%20usunie.

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-556-2 "

Nawet wysłałem nagranie, które zrobiłem jeszcze przed tym jak się spalił, ale widać, że nie działa.

Nawal wymaga abym odesłał mu przedmiot.
Co robić? 😄

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Douczyć się i dokształcić.
Prawidłowo złożyć reklamację i czekać na reakcję.

Jakby co na forum ten temat był już poruszany wielokrotnie.

Opis poszczególnych procedur znajdziesz na stronie UOKIK.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Jahu94 Wyslij mu spalony > Chyba nie spalił się na popiół?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Jahu94 Sprzedający może zarządać odesłania uszkodzonego przedmiotu celem rozpatrzenia reklamacji > żaden z linków, które podałeś nie zwalnia Cię z obowiązku odesłania przedmiotu.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Jahu94 to użytkowałeś sprzęt mimo awarii? Czyli dalsze użytkowanie doprowadziło do pogłębienia uszkodzenia w efekcie czego urządzenie się spaliło

oznacz moderatorów

Jahu94
#7 Wielbiciel#

nie, po prostu po jakimś czasie chciałem zobaczyć czy przypadkiem nie zaczęło działać 😄

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Jahu94 

„Nawet wysłałem nagranie, które zrobiłem jeszcze przed tym jak się spalił, ale widać, że nie działa.”

a po spaleniu też zrobiłeś nagranie i wysłałeś do sprzedawcy? Czy tylko tak, profilaktycznie przed spaleniem?
Zwrot konsumencki nie przysługuje ci w takim przypadku, to jest reklamacja i masz obowiązek odesłać produkt, choćby sam popiół z niego został. A jak ten popiół wyrzuciłeś do śmieci, to nie masz co reklamować. Linki, które załączyłeś mówią o reklamacji, a nie zwrocie konsumenckim. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

No i reklamacja poszła z dymem...

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

A autor tematu mysli, ze jak wrzuci nieprawidłową formułkę i doda jakieś paragrafy to sprzedawca sie przestraszy i szybciutko szmalczyk odda.

oznacz moderatorów

Jahu94
#7 Wielbiciel#

nie no byczqu, raz, że szukam porady co robić, bo zostałem ze stopionym plastikiem i wystającą spuchniętą baterią. 
A paragrafy dokładnie opisują tę sytuacje, więc nie wiem do czego sie przyj*bałeś

oznacz moderatorów

Jahu94
#7 Wielbiciel#

a wysłanie spalonego plastiku ze spuchniętą baterią w środku jest bezpieczne? 
jak się magazyn inposta spali to kto zapłaci? ja czy sprzedawca

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Jahu94 ustawa konsumencka jasno określa prawa i obowiązki kupującego. Produkt, który chcesz reklamować musisz dostarczyć do sprzedawcy, na swój koszt. Jeżeli nie dostarczysz, to po upływie 14 dni sprzedawca ma prawo odrzucić twoją reklamację z powodu braku dostarczenia produktu. Nie tylko sprzedawcy muszą przestrzegać prawa. Kupujących też ono obowiązuje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Albo odeślesz albo sprzedajacy "może" za zgodą odebrać. A jaka gwarancja czy nowa niespuchnięta bateria nie spali InPostu, kombinujesz! Może sprzedajacy odrzucić Ci reklamację z powodu nieodesłania.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedawca wymaga odesłania przedmiotu który w wyniku awarii przestał istnieć >wyparowal? odeślij to co zostało albo czekaj na "odrzucenie" reklamacji bo takie ma prawo jak nie odeślesz towaru.

oznacz moderatorów