anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić w sytuacji kiedy odesłany przedmiot że zwrotu został uszkodzony podczas dostawy?

zarkam
#1 Nowicjusz#

Odesłałem przedmiot sprzedawcy przez Zwrot z Allegro.Przesylka została uszkodzona przez pocztę polską .Sprzedawca odmówił zwrotu pieniędzy za przedmiot .Co w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

mdrogeria
#21 Demiurg#

Dlaczego tak ważne jest dobre zabezpieczenie paczki do wysyłki

Jako nadawca paczki odpowiadasz za jej bezpieczny transport. Jeżeli nie przygotujesz jej odpowiednio i sprzedający dostanie uszkodzony produkt, może pomniejszyć kwotę zwrotu proporcjonalnie do powstałych szkód.

Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli zwrócony towar:

  • został przez Ciebie uszkodzony
  • będzie nosić ślady użytkowania, które świadczą o tym, że był używany w większym stopniu/bardziej niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości – na przykład będzie brakowało elementów, widoczne będą ślady noszenia, oderwane metki, uszkodzone naklejki itp.

Jeżeli nie zabezpieczysz dobrze paczki, umieścisz w niej produkty niebezpieczne lub niezgodne z regulaminem, a paczka uszkodzi się w transporcie, przewoźnik może odrzucić Twoją przesyłkę i nałożyć na Ciebie karę.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@zarkam a teraz odpowiedź na Twoje pytanie zadane w tytule wątku ,, idź naPocztę i op...l panią w okienku ,, to z pewnością Ci ulży bo na pozytywne rozpatrzenie reklamacji raczej nie licz .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odpowiedzialność za zawrot Smart.png

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Niemniej nie zwalnia to odsyłającego od starannego zabezpieczenia przesyłki .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

wymysł allegro. Smart to usługa allegro więc niech allegro oddaje kupującemu z AP i sobie składa reklamację a potem niech się gania za kupującym po sądach jak dostanie odpowiedź że kupujący spakował paczkę do kitu / niedostatecznie zabezpieczył towar. Prawo przewozowe i ustawa określają za paczkę zwrotną odpowiada nadawca czyli kupujący a nie sprzedawca

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael  napisał(a):

Prawo przewozowe


Prawo przewozowe nie dotyczy żadnej paczki Allegro cośtam do 30/31,5 kg.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@LEW433 a nasza firma korzystając z usług Allegro costam, również nie ma podpisanej umowy z przewoźnikiem. Podpisaną umowę ma Allegro i to Allegro jest nadawcą paczki, zgodnie z prawem pocztowym.

To twierdzenie powyżej wywoła uśmiech politowania u sędziego jeśli doszłoby do rozprawy. Ale nie dojdzie. 2 razy pogoniliśmy Allegro w sprawie uszkodzonych przesyłek i 2 razy oddali pieniądze Kupującemu z POK-u a sami wzięli na swój grzbiet reklamacje u przewoźnika.

A za chwilę dojdzie pewnie 3 temat, bo paczka wczoraj nadana zmieniła w menedżerze Inpostu status na "zagubiona", poczekamy do jutra i wnosimy reklamację do Allegro.

Zapytaj Pani Oli o podstawę prawną tego twierdzenia, bez tego te słowa nic nie znaczą. Ja na potwierdzenie moich dysponuję stosowną podstawą prawną. 😄

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 podasz artykuły ?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael najważniejszy jest tak naprawdę jeden. Haczyk w tym, jeśli mowa o przesyłce, która zaginęła, uszkodziła się itp. żeby Allegro w dyskusji/korespondencji użyło stwierdzenia "za przesyłkę odpowiada nadawca".

Prawo pocztowe
Art. 3 ust. 10 (Objaśnienie pojęć ustawowych):
Nadawca - podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej.

I w tym momencie Allegro leży i kwiczy.

P.S.
Tak poza tym w tych "wyjaśnieniach" moderatorki Oli, które wkleił @LEW433 widać jak na dłoni, kto odpowiada. Jeśli odpowiedzialny byłby sprzedawca za te przesyłki i zobowiązany byłby przepisami do wniesienia reklamacji do operatora pocztowego/kuriera, to nie potrzebowałby żadnych pełnomocnictw Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 nadawca no ok tylko kto jest nadawcą dla np inpostu a kto dla allegro one box a kto dla smarta

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 

cytowane pełnomocnictwo jest ewidentnym

dowodem, że to nie sprzedawca

odpowiada za przesyłkę tylko allegro

jest stwierdzenie abuzywne mające na celu wprowadzanie w błąd konsumenta

i sugerowanie mu (wbrew ustawie konsumenckiej), że ktoś inny odpowiada za przesyłkę

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zgadzam się. Ale co ma zrobić kupujący?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

1. reklamować przesyłkę w serwisie allegro

2. złożyć skargę na serwis w inspekcji handlowej

3 udać się do rzecznika konsumenta po pomoc

na pewno w żadnym wypadku nie powinien godzić się na jakieś pośrednictwa lub pełnomocnictwa mające na celu oddalenie roszczeń i odpowiedzialności serwisu

 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@LEW433 łap kwiatuszek z regulaminu usługi kurier Allegro One i leć z zapytaniem, kto kłamie - moderatorka jako przedstawiciel Allegro w tych "wyjaśnieniach", czy Allegro w regulaminie swojej usługi:

"„Nadawca” – podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro, z wyłączeniem sytuacji, w której Przesyłka jest zwracana przez Kupującego Sprzedającemu z wykorzystaniem Kodu Zwrotu Przesyłki w związku ze zwrotem Towaru, w której to Kupujący występuje jako Nadawca Przesyłki;"

Wiesz dlaczego Allegro zaprzecza w przypadku wszelkich przesyłek Allegro cośtam na każdym kroku? Bo wiedzą, że zgodnie z Prawem pocztowym, za wszelkie szkody w przewozie tych przesyłek, odpowiadają wobec kupujących i sprzedających. Są w czarnej d...ziurze zgodnie z prawem. Przecież w tym zapisie co Ci wkleiłem też jest prawny bubel.

"podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro"

Początek jest ok, to dokładny cytat z prawa pocztowego. Wytłuszczoną częścią można się podetrzeć, można tą część wpisu traktować jak powietrze. Ustawa Prawo pocztowe ma nadrzędne znaczenie nad regulaminem Allegro, regulaminem Allegro One, niezależnie od kitu wciskanego przez pracowników Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 poczekaj bo ja już lekko o tej godzinie nie kontaktuję jak firma ma umowę z inpostem na usługi ale klient zamawia towar inpostem jako smart i zwracając go towar pójdzie w cholerę to kto odpowiada? firma bo ma smarta czy nadawca bo odsyłał na etykiecie smarta? i druga rzecz to samo odnośnie allegro onebox? bo tu firma ma umowę z allegro na dostawę zielonym paczkomatem ale nadawcą zwrotnym jest kupujący bo odsyła darmowym zwrotem przez allegro ich specjalnym przewoźnikiem

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael 
W przypadku gdy nie masz umowy z operatorem o świadczenie usług pocztowych, to odpowiada Allegro. Chyba, że ktoś lubi ponosić koszty i wysyła na umowie własnej, ale wg mnie to trzeba być niespełna rozumu. Allegro w postaci usług dostawy Allegro Standard, dało sprzedawcom piękne narzędzie do uniknięcia wszelkich kosztów przesyłek zagubionych i zniszczonych.

My mieliśmy umowę z Pocztą Polską, ale po rozpatrzeniu wszelkich za i przeciw, to stwierdziliśmy, że będziemy frajerami, jak będziemy wysyłać paczki na umowie własnej z przewoźnikiem.

Choćby sam czas rozpatrywania reklamacji, u operatora pocztowego jest to 30 dni. Allegro musi odpowiedzieć na wniesioną reklamację do 14 dni.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 czyli jako sprzedawca mogę się dać wyd..ać i złożyć reklamację za klienta ale mogę bo mi wolno obniżyć kwotę zwrotu za uszkodzony towar np do 1pln zamiast się bawić w składanie reklamacji do przewoźnika bo ten mi za 30 dni odpisze że paczka od kupującego była niedostatecznie zabezpieczona i mam składając reklamację do przewoźnika za kupującego oddać kasę za zwrot w całości do 14dni a jak przewoźnik się wypnie rościć prawa do odszkodowania do kupującego ty mi teraz oddaj boś źle spakował? czyli jako sprzedawca mam ganiać kupującego po 30 dniach o jakieś roszczenia za zwrot chyba musiałoby mnie porypać

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Tak, tak. Wszystko sprzedający.

Allegro jest odpowiedzialne za reklamacje SMARTów.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@zarkam poinformuj sprzedawcę że czekasz na pieniądze ma na to 14 dni od odstąpienia, spytaj się czy spisał protokół szkody przy odbiorze ? niech złoży reklamację u przewoźnika, ale jak przewoźnik odrzuci z powodu złego zabezpieczenia, będziesz musiał oddać kasę sprzedawcy 😞

Jeśli nie spisał protokołu i odebrał bez zastrzeżeń jego problem 😞 zgodnie z KC odbiorca ma obowiązek zbadać rzecz przy odbiorze, działa to w dwie strony !

________
Κώστας
oznacz moderatorów