Co zrobić w sytuacji kiedy odesłany przedmiot że zwrotu został uszkodzony podczas dostawy?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Odesłałem przedmiot sprzedawcy przez Zwrot z Allegro.Przesylka została uszkodzona przez pocztę polską .Sprzedawca odmówił zwrotu pieniędzy za przedmiot .Co w takiej sytuacji?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dlaczego tak ważne jest dobre zabezpieczenie paczki do wysyłki
Jako nadawca paczki odpowiadasz za jej bezpieczny transport. Jeżeli nie przygotujesz jej odpowiednio i sprzedający dostanie uszkodzony produkt, może pomniejszyć kwotę zwrotu proporcjonalnie do powstałych szkód.
Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli zwrócony towar:
- został przez Ciebie uszkodzony
- będzie nosić ślady użytkowania, które świadczą o tym, że był używany w większym stopniu/bardziej niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości – na przykład będzie brakowało elementów, widoczne będą ślady noszenia, oderwane metki, uszkodzone naklejki itp.
Jeżeli nie zabezpieczysz dobrze paczki, umieścisz w niej produkty niebezpieczne lub niezgodne z regulaminem, a paczka uszkodzi się w transporcie, przewoźnik może odrzucić Twoją przesyłkę i nałożyć na Ciebie karę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@zarkam a teraz odpowiedź na Twoje pytanie zadane w tytule wątku ,, idź naPocztę i op...l panią w okienku ,, to z pewnością Ci ulży bo na pozytywne rozpatrzenie reklamacji raczej nie licz .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Niemniej nie zwalnia to odsyłającego od starannego zabezpieczenia przesyłki .
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
wymysł allegro. Smart to usługa allegro więc niech allegro oddaje kupującemu z AP i sobie składa reklamację a potem niech się gania za kupującym po sądach jak dostanie odpowiedź że kupujący spakował paczkę do kitu / niedostatecznie zabezpieczył towar. Prawo przewozowe i ustawa określają za paczkę zwrotną odpowiada nadawca czyli kupujący a nie sprzedawca
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael napisał(a):
Prawo przewozowe
Prawo przewozowe nie dotyczy żadnej paczki Allegro cośtam do 30/31,5 kg.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 a nasza firma korzystając z usług Allegro costam, również nie ma podpisanej umowy z przewoźnikiem. Podpisaną umowę ma Allegro i to Allegro jest nadawcą paczki, zgodnie z prawem pocztowym.
To twierdzenie powyżej wywoła uśmiech politowania u sędziego jeśli doszłoby do rozprawy. Ale nie dojdzie. 2 razy pogoniliśmy Allegro w sprawie uszkodzonych przesyłek i 2 razy oddali pieniądze Kupującemu z POK-u a sami wzięli na swój grzbiet reklamacje u przewoźnika.
A za chwilę dojdzie pewnie 3 temat, bo paczka wczoraj nadana zmieniła w menedżerze Inpostu status na "zagubiona", poczekamy do jutra i wnosimy reklamację do Allegro.
Zapytaj Pani Oli o podstawę prawną tego twierdzenia, bez tego te słowa nic nie znaczą. Ja na potwierdzenie moich dysponuję stosowną podstawą prawną. 😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@medalik_2009 podasz artykuły ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael najważniejszy jest tak naprawdę jeden. Haczyk w tym, jeśli mowa o przesyłce, która zaginęła, uszkodziła się itp. żeby Allegro w dyskusji/korespondencji użyło stwierdzenia "za przesyłkę odpowiada nadawca".
Prawo pocztowe
Art. 3 ust. 10 (Objaśnienie pojęć ustawowych):
Nadawca - podmiot, który zawarł z operatorem pocztowym umowę o świadczenie usługi pocztowej.
I w tym momencie Allegro leży i kwiczy.
P.S.
Tak poza tym w tych "wyjaśnieniach" moderatorki Oli, które wkleił @LEW433 widać jak na dłoni, kto odpowiada. Jeśli odpowiedzialny byłby sprzedawca za te przesyłki i zobowiązany byłby przepisami do wniesienia reklamacji do operatora pocztowego/kuriera, to nie potrzebowałby żadnych pełnomocnictw Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@medalik_2009 nadawca no ok tylko kto jest nadawcą dla np inpostu a kto dla allegro one box a kto dla smarta
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
cytowane pełnomocnictwo jest ewidentnym
dowodem, że to nie sprzedawca
odpowiada za przesyłkę tylko allegro
jest stwierdzenie abuzywne mające na celu wprowadzanie w błąd konsumenta
i sugerowanie mu (wbrew ustawie konsumenckiej), że ktoś inny odpowiada za przesyłkę
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zgadzam się. Ale co ma zrobić kupujący?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
1. reklamować przesyłkę w serwisie allegro
2. złożyć skargę na serwis w inspekcji handlowej
3 udać się do rzecznika konsumenta po pomoc
na pewno w żadnym wypadku nie powinien godzić się na jakieś pośrednictwa lub pełnomocnictwa mające na celu oddalenie roszczeń i odpowiedzialności serwisu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 łap kwiatuszek z regulaminu usługi kurier Allegro One i leć z zapytaniem, kto kłamie - moderatorka jako przedstawiciel Allegro w tych "wyjaśnieniach", czy Allegro w regulaminie swojej usługi:
"„Nadawca” – podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro, z wyłączeniem sytuacji, w której Przesyłka jest zwracana przez Kupującego Sprzedającemu z wykorzystaniem Kodu Zwrotu Przesyłki w związku ze zwrotem Towaru, w której to Kupujący występuje jako Nadawca Przesyłki;"
Wiesz dlaczego Allegro zaprzecza w przypadku wszelkich przesyłek Allegro cośtam na każdym kroku? Bo wiedzą, że zgodnie z Prawem pocztowym, za wszelkie szkody w przewozie tych przesyłek, odpowiadają wobec kupujących i sprzedających. Są w czarnej d...ziurze zgodnie z prawem. Przecież w tym zapisie co Ci wkleiłem też jest prawny bubel.
"podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro"
Początek jest ok, to dokładny cytat z prawa pocztowego. Wytłuszczoną częścią można się podetrzeć, można tą część wpisu traktować jak powietrze. Ustawa Prawo pocztowe ma nadrzędne znaczenie nad regulaminem Allegro, regulaminem Allegro One, niezależnie od kitu wciskanego przez pracowników Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@medalik_2009 poczekaj bo ja już lekko o tej godzinie nie kontaktuję jak firma ma umowę z inpostem na usługi ale klient zamawia towar inpostem jako smart i zwracając go towar pójdzie w cholerę to kto odpowiada? firma bo ma smarta czy nadawca bo odsyłał na etykiecie smarta? i druga rzecz to samo odnośnie allegro onebox? bo tu firma ma umowę z allegro na dostawę zielonym paczkomatem ale nadawcą zwrotnym jest kupujący bo odsyła darmowym zwrotem przez allegro ich specjalnym przewoźnikiem
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael
W przypadku gdy nie masz umowy z operatorem o świadczenie usług pocztowych, to odpowiada Allegro. Chyba, że ktoś lubi ponosić koszty i wysyła na umowie własnej, ale wg mnie to trzeba być niespełna rozumu. Allegro w postaci usług dostawy Allegro Standard, dało sprzedawcom piękne narzędzie do uniknięcia wszelkich kosztów przesyłek zagubionych i zniszczonych.
My mieliśmy umowę z Pocztą Polską, ale po rozpatrzeniu wszelkich za i przeciw, to stwierdziliśmy, że będziemy frajerami, jak będziemy wysyłać paczki na umowie własnej z przewoźnikiem.
Choćby sam czas rozpatrywania reklamacji, u operatora pocztowego jest to 30 dni. Allegro musi odpowiedzieć na wniesioną reklamację do 14 dni.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@medalik_2009 czyli jako sprzedawca mogę się dać wyd..ać i złożyć reklamację za klienta ale mogę bo mi wolno obniżyć kwotę zwrotu za uszkodzony towar np do 1pln zamiast się bawić w składanie reklamacji do przewoźnika bo ten mi za 30 dni odpisze że paczka od kupującego była niedostatecznie zabezpieczona i mam składając reklamację do przewoźnika za kupującego oddać kasę za zwrot w całości do 14dni a jak przewoźnik się wypnie rościć prawa do odszkodowania do kupującego ty mi teraz oddaj boś źle spakował? czyli jako sprzedawca mam ganiać kupującego po 30 dniach o jakieś roszczenia za zwrot chyba musiałoby mnie porypać

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak, tak. Wszystko sprzedający.
Allegro jest odpowiedzialne za reklamacje SMARTów.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@zarkam poinformuj sprzedawcę że czekasz na pieniądze ma na to 14 dni od odstąpienia, spytaj się czy spisał protokół szkody przy odbiorze ? niech złoży reklamację u przewoźnika, ale jak przewoźnik odrzuci z powodu złego zabezpieczenia, będziesz musiał oddać kasę sprzedawcy 😞
Jeśli nie spisał protokołu i odebrał bez zastrzeżeń jego problem 😞 zgodnie z KC odbiorca ma obowiązek zbadać rzecz przy odbiorze, działa to w dwie strony !
Κώστας
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »