anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czas naprawy na podstawie rękojmi

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

Reklamowałem peleciarkę 19.01, toczy się w tym aspekcie dyskusja ze sprzedającym. Reklamacja została uznana bo sprzedający nie rozpatrzył jej w terminie 14 dni, popełniłem błąd w zgłoszeniu i nie określiłem swoich żądań, sprzedający stwierdził że będzie naprawiał peleciarkę. W peleciarce uszkodzoniu uległ wałek, sprzedający odebrał ode mnie wałek i wysłał go do serwisu. Twierdzi że przyśle mi nowy wałek. Sprawa natomiast się przeciąga, napisał że wałek dotrze do mnie na początku tego tygodnia, a w poniedziałek stwierdził że będzie dopiero 22.03. Z tego co mi wiadomo powinien naprawić niezwłocznie i bez zbędnych niedogodności, standardowy termin to 14 dni. Sprawa się przeciąga już minęło półtora miesiąca, żaden z pracowników allegro jak na razie nic nie poradził w tej sprawie, mam wrażenie że nawet nie czytają tych dyskusji, tylko odpowiadają na zasadzie kopiuj wklej. Co oznacza termin niezwłocznie i bez zbędnych niedogodności?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

LEW433
#21 Demiurg#

To nie twoja sprawa kiedy i gdzie wyśle, oznacz dyskusję jako nierozwiązana i dostaniesz możliwość złożenia wniosku do Allegro Protect. Wg nowego prawa to sprzedajacy może wybrać sposób rozwiązania reklamacji więc nie ma znaczenia ze nie wybrałeś.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Lew, dlaczego sugerujesz komuś próbę popełnienia przestępstwa? Reklamacja została uznana i gdyby złożył wniosek AP a allegro by go z automatu przyznało to już klasyczne wyłudzenie.

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Client:36007903 Termin "niezwłocznie" oznacza, że sprzedający nie powinien przedłużać tego czasu bez powodu. Jeśli część jest dopiero sprowadzana/produkowana/cokolwiek że nie jest dostępna w serwisie od ręki to nie jest ZBĘDNA zwłoka (czyt taka której można uniknąć).

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Doprawdy? nie wiesz jednak wszystkiego >tak ma odznaczyć jako nierozwiązaną ponieważ sprzedajacy nie może teraz napisać żeby czekał aż on wyśle coś gdzieś. A inna sprawa co ma naprawa gwarancyjna do rękojmi?

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@LEW433 gdzie w przepisach masz określony dokładny czas naprawy po rozpatrzeniu reklamacji?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Aha czyli wg Ciebie sprawa jest załatwiona!

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:36007903 jeśli w karcie gwarancynej nie ma innego zapisu obowiązuje termin 14-to dniowy  , który jak piszesz został przekroczony . Zweryfikuj zapis w karcie gwarancyjnej i jeśli nie mówi onaczej wyznacz ostateczny termin naprawy z zaznaczenien ,że po jego przekroczeniu odstępujesz od umowy z żądaniem pełnego zwrotu środków .

oznacz moderatorów

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Czy może ktoś oznaczyć jakichś moderatorów którzy znają prawo konsumenckie i odpowiedzą na to pytanie?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:36007903  napisz kiedy kupiłeś bo 1 stycznia zmieniły się przepisy ?

A ogólnie nie ma konkretnych terminów a odpowiedź dał Ci wyżej @starling_shop 

Wytłuszczone obowiązywało dla zakupów z zeszłego roku 🙂

§  1. 

Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.

§  2. 

Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Kupiłem w listopadzie zeszłego roku

Taka informacja jest na stronie federacji konsumentów https://www.federacja-konsumentow.org.pl/prosument/index.php/mapa-mysli/48-wybor-wykonawcy-umowa-i-o...

oznacz moderatorów

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Kupiłem w listopadzie zeszłego roku. Na stronie federacji konsumentów znalazłem takie wytłumaczenie https://www.federacja-konsumentow.org.pl/prosument/index.php/mapa-mysli/48-wybor-wykonawcy-umowa-i-o...

oznacz moderatorów

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Kupiłem w listopadzie zeszłego roku.

Na stronie federacji konsumentów jest takie wytłumaczenie https://www.federacja-konsumentow.org.pl/prosument/index.php/mapa-mysli/48-wybor-wykonawcy-umowa-i-o...

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:36007903 prawo konsumenckie nie definiuje terminu na naprawę reklamacyjną jest tylko zapis bez zbędnej zwłoki lub niezwłocznie czyli w rozsądnym przedziale czasu niepowodującym u kupującego dyskomfortu w oczekiwaniu więc zamówoenie np z Chin części nowej może potrwać i 6tygodni i nie jest to celowe wydłużanie. Po 1 nie wiemy co za reklamację złożyłeś czy z rekojmi u sprzedawcy czy z gwarancji (w karcie gwarancyjnej może być wszystko nawet zapis o odesłaniu części na Chiny i czekaniu na nową ) po 2 oznaczenie dyskusji jako nierozwiązanej to primo czy była dyskusja zalożona secundo skoro minęło póltora miesiąca to juz dawno jest zamknięta ale lew jak zawsze klepie kocopoły kopiuj wklej bez rozpoznania sprawy. Po 3 moderatorzy to znają prawo konsumenckie tak jak konsultanci allegro czyli wcale albo coś się kołacze tu trza iść do rzecznika albo napisać na mail uokiku porady@konsumentów.pl i opisać sprawę dostaniesz fachową odpowiedź do tygodnia czasu 

oznacz moderatorów

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Napisałem że naprawa na podstawie rękojmi, a nie gwarancji. Dyskusja jest oznaczona jako nierozwiązana i trwa nadal. Mam wrażenie że pracownicy allegro to studenci którzy tylko sobie tam dorabiają, nikt nie potrafi rozwiązać tej sprawy lub w sposób merytoryczny odpowiedzieć. Sprzedający uważa że może sobie naprawiać ile chce, już przekładał termin dostarczenia części 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:36007903 allegro nie jest stroną transakcji i nie jest sądem ani nie udziela porad prawnych, to tylko mediator i zależy na kogo trafisz 😞

Dostałeś wyżej przepisy nie ma określonego terminu, co nie znaczy że masz czekać latami 😞

Jak chcesz porady napisz lub udaj się do rzecznika konsumenta jak radzi @az1rael 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:36007903 studenci są mądrzejsi, odpisują ci boty a allegro się wypięło zadem zlewa problem bo oficjalnie jest załatwiony wszak reklamacja zaakceptowana, podałem ci mail napisz do uokiku zrobiłem błąd w mailu porady@dlakonsumentow.pl

oznacz moderatorów

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Kupiłem w listopadzie zeszłego roku.

Na stronie federacji konsumentów znalazłem takie wytłumaczenie https://www.federacja-konsumentow.org.pl/prosument/index.php/mapa-mysli/48-wybor-wykonawcy-umowa-i-o...

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

 

 


@Client:36007903  napisał(a):

Kupiłem w listopadzie zeszłego roku.

Na stronie federacji konsumentów znalazłem takie wytłumaczenie https://www.federacja-konsumentow.org.pl/prosument/index.php/mapa-mysli/48-wybor-wykonawcy-umowa-i-o...


Napisz to piąty/szósty/siódmy raz bo jak widać cztery razy to za mało.

oznacz moderatorów

Client:36007903
#7 Wielbiciel#

Jestem za granicą i mam problem z internetem, dlatego dodało się kilka razy, a teraz nie mogę usunąć tych wpisów, specjalnie tego nie napisałem 

 

oznacz moderatorów