Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem ostatnio poprzez opcje ,,kup teraz" pewien przedmiot. 11.04
Przez cały dzień nie otrzymywałem żadnej wiadomości (poprzez wiele komunikatorów nr. telefonu, email, allegro).
Bardzo potrzebowałem szybkiej wysyłki, ponieważ miał to być prezent na święta.
Kupiłem zatem od kogoś innego, ponieważ kontaktu nie było.
Rozpocząłem dyskusje na ten temat. Napisałem że nie otrzymałem produktu oraz że nie został on wysłany i chciałbym otrzymać zwrot pieniędzy.
Allegro napisało że jak do jutra nie odpisze do 12 to wtedy będą podjęte kroki.
Nie odpisał, dlatego allegro napisało że jak nadal nie wysłał to on ma wysłać potwierdzenie zwrotu.
Już odebrałem przedmiot od 2 sprzedającego.
Dzisiaj facet mi napisał że wysłał przesyłkę (14.04). Że go nie było przy komputerze.
Co zrobić żeby nie musieć brać tego produktu i go odsprzedawać?
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Z góry dziękuje.
Jeżeli w ofercie nie były podane inaczej, to sprzedający na Allegro Lokalne ma 7 dni na wysyłkę.😁
Ale na odpowiedź ma mniej.
Przynajmniej tak mi allegro napisało że ,,Sprzedający nie udzielił wyjaśnień w ciągu 24 godzin od rozpoczęcia dyskusji, co narusza nasz Regulamin."
To teraz wyjaśnij z Allegro, tak wygląda dyskusja na Allegro to prawda, ma na odpowiedź 24godz. ale ma także 7 dni na wysyłkę więc jak masz nie zamknięto dyskusję to musicie sobie to wyjaśnić.
Niestety ale sprzedawca nie chce za bardzo się dogadać.
Twierdzi że miał więcej czasu na wysyłkę.
Zapytaj w dyskusji Allegro, ale sprzedający mówi prawdę, jeżeli nie było innego terminu w ofercie, to ma 7 dni na wysyłkę.😁
@barpli2868 To nie odbieraj przesyłki. Nie dostarczono= zwrot kasy
@barpli2868 a jaka opcje transportu wybrałeś?
Paczkomat
Co tzn. nie dostarczono?
@barpli2868 tak jak napisaliśmy w dyskusji był to zakup niekonsumencki, więc sprzedający nie musi przyjmować zwrotu. Poczekajmy na jego odpowiedź i ustosunkowanie się do sprawy, a jeśli nie odpowie w wyznaczonym terminie, wezwij nas proszę ponownie.
Pani Moniko.Jesli ja nie odbiorę przesyłki od Inpost to nie ja dokonuję zwrotu tylko Inpost. Według mnie musi odebrać. Do mnie towar nie dotrze. Sytuacja jest trochę patowa. Sprzedający nie odpowiadał na pytania czym złamał regulamin. Ja kupiłem gdzie indziej nie świadom że nie można zrezygnować.
Czekamy do wtorku. Ja raczej tego nie odbiorę. Najwyżej sprawa trafi do sądu.
@barpli2868 "Ja kupiłem gdzie indziej nie świadom że nie można zrezygnować."
Niestety ale nieświadomość odnośnie braku możliwości zwrotu nie zmienia tego, że doszło do prawnie wiążącej umowy sprzedaży. Towar jest Twoją własnością nawet jeśli nie odbierzesz przesyłki i wróci ona do sprzedającego.
Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu jako osoba prywatna.
Kiedy paczka do niego wróci to może wezwać cię do odebrania towaru na Twój koszt lub ponowne opłacenie przesyłki. Jeśli nie odbierzesz towaru lub nie opłacisz ponownej wysyłki to może on też naliczać opłatę za przechowywanie.
Niestety ale jedyne dwie opcje to dogadanie się lub przyjęcie przesyłki.
@barpli2868 Jeżeli miał 7 dni na wysyłkę to trzeba było uwzględnić to, że chciałeś towar mieć maksymalnie szybko i brać pod uwagę podobne oferty tylko z odbiorem osobistym.
Jeżeli takowych nie było blisko twojego miejsca zamieszkania trzeba było skontaktować się przed zakupem ze sprzedającym kiedy nastąpi wysyłka. Trzeba też brać pod uwagę wypadki losowe takie jak kiepsko działający Inpost w tym tygodniu gdzie np. dużo zamówionych towarów w zeszły weekend nie zostało jeszcze dostarczonych do klientów z winy Inpost, są tematy w tej sprawie.
W mojej ocenie jeżeli sprzedający nie prowadzi działalności gospodarczej to przedmiot powinieneś przyjąć i go odsprzedać. Sprzedający dość często ponoszą konsekwencje, często niezasłużone gdzie kupujący mają pretensje o coś do nich w transakcji.
Jeżeli wymagamy od kogoś powinniśmy wymagać tego samego od siebie. Należytego podejścia do drugiego człowieka jak i ewentualnie przeczytania regulaminu allegro czy ewentualnie też kc.
Po kupnie wysłałem wiadomość z prośbą o kontakt. Później następną . Sprzedający miał 24 h na odpowiedź. Nie napisał. Złamał regulamin. Powinien oddać pieniądze. A on wysłał po 2 dniach gdzie ja już zamówiłem gdzie indziej.
Zaposilkuje się jeszcze z rzecznikiem praw konsumenta.
Potem tyko sąd.
Mylisz pojęcia o czasie do wysyłki a czas na odpowiedź w dyskusji.
Nie wygrasz tego, brak odpowiedzi.Wysłał w czasie 7 dni więc dlaczego masz to wygrać, wszystko zgodnie, zwrotów bez podania przyczyny jako sprzedający prywatny nie musi przyjąć, ale może.🤔
@barpli2868 Rzecznik praw konsumenta Ci tu nie pomoże gdyż nie był to zakup konsumencki. Byłby konsumencki wtedy gdyby był to zakup od firmy.
Jak już ktoś wspomniał - czas na wysyłkę i czas na odpowiedź to dwie zupełnie różne kwestie. Nawet jeśli sprzedający przekroczył czas na odpowiedź to nie zmienia to faktu, że do zakupu doszło i umowa sprzedaży jest prawnie wiążąca dla obu stron - towar jest Twoją własnością w tym momencie.
Sąd również Ci nie pomoże w mojej opinii gdyż zgodnie z prawem sprzedający nie ma obowiązku przyjmować tego zwrotu. To że odpisał Ci po dwóch dniach niczego tu nie zmienia.
Trzeba było kontaktować się z nim PRZED zakupem a nie PO.
@barpli2868 regulamin allegro regulaminem allegro a życie, życiem. Jeżeli była to osoba która nie prowadzi działalności gospodarczej to nie musi siedzieć non stop na necie. Może sprzedać, wyłączyć neta i wszystko na 6 dni i wysłać 7 dnia i tyle.
Oceny opłacalności zakupu dokonuje się przed zakupem a nie po 🙄 szczególnie gdy zależy na czasie a tak jak wspomniałem może wyniknąć też opóźnienie z powodu firmy dostarczajacej towar.
Ja generalnie jak coś sprzedaje to jestem dostępny prawie cały czas (no chyba że pije 😋 🤣 ) ale trzeba zrozumieć, że ktoś może mieć też mnóstwo innych rzeczy do roboty i odpowiedzi w dyskusjach, siedzenie 24h na allegro nie są dla niego najważniejsze do przeżycia.