anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada konta

MIXRTVAGD_PL
#1 Nowicjusz#

 

Opiszę sytuację jak Allegro bezprawnie może Państwu zablokować konto, a historia jest doprawdy ciekawa i myślę, że na jej podstawie można stworzyć jakiś kazus. Post będzie rozciągnięty ale i sytuacja jest wielowymiarowa i aspektowa.

1. Klient w kwietniu kupił u nas ekspres marki Philips. Klient kupił towar na firmę, otrzymał fakturę (to ważny wątek).

  1. Klient po kilku dniach korzystania uznał, że ekspres za często upomina się o odkamienianie. Przekazaliśmy Klientowi instrukcję jak z problemem może się uporać, ale uznał, że ekspres jest na pewno jest wadliwy.
  2. Towar odebraliśmy w ramach reklamacji, skierowaliśmy do autoryzowanego serwisu Philipsa, reklamacja została rozpatrzona pozytywnie w terminie, serwis uznał, że wady nie dostrzega ale warunkowo wymienią zawór.
  3. Towar wrócił po serwisie do Klienta, natomiast Klient uznał, że towar dalej raczej nie działa poprawnie. 29 kwietnia wydała oświadczenie, że chce skorzystać z rękojmi. Zgodnie z prawem dla przedsiębiorców mamy ją wyłączoną. Już na tym etapie pojawił się problem z Allegro gdyż tłumaczenie, że Klient kupił towar na firmę, celem komercyjnego wykorzystania, powoduje, że nie ma rękojmi. Allegro kompletnie nie reagowało na ten element transakcji.
  4. 9 maja Klient (chyba uwierzył, że to co piszę Allegro to prawda i można go traktować jako osobę fizyczną) napisał, że od zgłoszenia drugi raz usterki minęło 14 dni i wymaga od nas zwrotu środków. Nawet jeżeli uznać stanowisko, że Klient to osoba fizyczna a zakup nie ma charakteru profesjonalnego to od 29 kwietnia do 9 maja minęło 11 dni a nie 14.
  5. Pomimo zachowania terminu rozpatrzenia reklamacji w przeciągu 14 dni, Allegro ponownie uznało, że termin ten nie został zachowany. Wskazane przez nas kalkulacje i wyliczenia na nic się zdały. Allegro uznało: „Sprzedawca ma 14 dni na wydanie decyzji reklamacyjnej, licząc od dnia wskazania swojego roszczenia przez Klienta. Termin ten minął, więc reklamację uznaje się za zasadną. MIXRTVAGD_PL, proszę o realizację roszczenia reklamacyjnego, czyli zwrot pieniędzy, w ciągu 14 dni od uznania reklamacji za zasadną. Termin na zwrot pieniędzy mija 22.05.2025. Jednocześnie przypominam o konieczności wypowiedzenia się w dyskusji w ciągu 24h.”
  6. Żeby te herezje wyjaśnić z kimś kto nie odpowiada gotowymi formułkami, umówiliśmy się na rozmowę telefoniczną z pracownikiem allegro. Umówiona rozmowa z człowiekiem a nie botem doprowadziła do tego, że pracownik Allegro wskazał, że owszem mamy rację ale nie umie wskazać dlaczego Allegro uparcie trzyma się wersji, że Klient to osoba fizyczna (pomimo zakupu na fakturę) oraz dlaczego termin 11 dni potraktowała jako termin 14 dni. Możliwe, że oparło się na wiadomości kupującego i nie sprawdziło, nie przeanalizowało dokładnie wszystkiego co działo się w ramach dyskusji.
  7. Po kilku interwencjach Allegro uznało, że mamy rację, nie przyznając tego wprost tylko pisząc taką formułkę:
    Jako serwis nie mamy odpowiednich kompetencji, aby podważyć decyzję sprzedawcy. Takie kompetencje ma tylko sąd. MIXRTVAGD_PL, proszę, aby zaproponowali Państwo rozwiązanie kupującej w tej sytuacji. XXXXXX, zależy mi jednak bardzo na Pani satysfakcji, dlatego przyznałam Pani 30 monet w ramach dobrej współpracy. Dzięki monetom zapłaci Pani mniej za kolejne zakupy. Więcej informacji o monetach znajdzie Pani tu: Monety są już na Pani koncie: 

  8. Dodatkowym smaczkiem w całej sytuacji a zarazem wisienką na torcie jest to, że towar odesłany na tą drugą reklamację przez Klienta, przyjechał z uszkodzoną klapką na kawę mieloną, bo Klient nieodpowiednio zapakował towar na czas wysyłki.

  9. O uszkodzeniu niezwłocznie poinformowaliśmy  w ramach dyskusji Klienta. Zanim jeszcze odpisał Klient w tej sprawie, Allegro uznało, że musimy spisać protokół szkody w związku z uszkodzoną klapką. „
    MIXRTVAGD_PL, ponieważ odebrali Państwo uszkodzoną przesyłkę, są Państwo odpowiedzialni za złożenie reklamacji u przewoźnika. Proszę, aby spisali Państwo protokół szkody i załączyli potwierdzenie w dyskusji. W imieniu kupującej proszę również o przekazanie eskpresu na ponowną ekspertyzę. Po jej zakończeniu proszę o załączenie w dyskusji potwierdzenia przeprowadzonej ekspertyzy.
  10. Nasza odpowiedź zawierała informację, że nie ma potrzeby reklamować tego u kuriera gdyż paczka nie była uszkodzona, a problemem było tylko to, że paczka była nieadekwatnie zapakowana na czas transportu.

  11. Allegro brnęło dalej w świat irracjonalnej fantazji i napisało: „MIXRTVAGD_PL, kupująca odesłała do Państwa przesyłkę zapakowaną w taki sam sposób w jakim Państwo zapakowali przesyłkę.

Proszę do jutra 16.05 do godziny 10:15 o przesłanie w dyskusji potwierdzenia zgłoszenia reklamacji do przewoźnika.

Jeśli tak się nie stanie, na Państwa konto mogą zostać nałożone ograniczenia.

W imieniu kupującej proszę również o przekazanie eskpresu na ponowną ekspertyzę. Po jej zakończeniu proszę o załączenie w dyskusji potwierdzenia przeprowadzonej ekspertyzy.”

  1. W międzyczasie uznaliśmy, że nie będziemy się przepychać i Klientowi kupiliśmy tą klapkę (śmieszna kwota warta świętego spokoju). O wymianie klapki poinformowaliśmy w ramach dyskusji Klienta i Allegro. Uznaliśmy, że skoro klapka została wymieniona to bezcelowe jest spisywanie protokołu szkody na uszkodzoną klapkę.
  2. MIXRTVAGD_PL_10-1747902595579.png

     



    14. W tym samym czasie ekspres wrócił z autoryzowanego serwisu z informacją, że jest sprawny. Skan ekspertyzy załączyliśmy w ramach dyskusji. Wtedy Allegro napisało to: „xxxxx, widzę, że sprzedawca wymienił dla Pani klapkę na nową, mam nadzieję, że ekspres wróci do Pani zgodny z opisem oferty. MIXRTVAGD_PL, nałożyłam ograniczenia na Państwa konto, z powodu braku wywiązania się z wyznaczonego terminu na zgłoszenie reklamacji do przewoźnika.”

 

  1. Jak widzicie, w jednej wiadomości Allegro przyjęło to wiadomości, że towar z klapką został rozwiązany, po czym z tego samego powodu zablokował nam konto. Natychmiastowo zaczęliśmy interweniować poprzez dyskusję, maila, kontakt na czacie i telefonicznie i teraz zaczyna się najlepsze:
    1. Na dyskusji Allegro uznało, że blokuje konto za to, że nie złożyliśmy reklamacji u przewoźnika w związku z uszkodzoną klapką, która wymieniliśmy Klientowi we własnym zakresie. Co więcej Allegro napisało kolejną wiadomość w które potwierdza, że ta procedura nie jest konieczna: „Jeśli towar został naprawiony, nie muszą Państwo składać reklamacji u przewoźnika.”

    2. Mailowo Allegro napisało, że przyczyną blokady jest nieterminowa odpowiedź w dyskusji (nie miało to miejsca). Po czym wycofało się z tego i napisało, że przyczyną jest:

W dniu 15.05.2025  o godzinie 10:02, kontultant wyznaczył dla Państwa termin na przesłanie potwierdzenia zgłoszenia reklamacji do przewoźnika. Poinformował w wiadomości, żę jeśli Państwo tego nie zrobią, na Państwa konto może zostać nałożone ograniczenie. 

Nie wywiązali się Państwo z tego terminu, z tego względu na Państwa konto zostało nałożone ograniczenie, które zostanie zdjęte automatycznie po 3 dniach.(23.05 o godzinie 17:12) 

  1. Jest to zaprzeczenie tego co było napisane przez Allegro w ramach dyskusji, przyp.: „Jeśli towar został naprawiony, nie muszą Państwo składać reklamacji u przewoźnika.”

  2. Dzisiaj otrzymałem zaś wiadomość:
    „Rozumiem Państwa stanowisko, jednakże, nie poinformowali Państwo w dyskusji, że nie ma potrzeby składania reklamacji do przewoźnika, ponieważ wymieniają Państwo element. „

  3. Co najlepsze konsultant na czacie + na infolinii wskazał, że racja jest po naszej stronie i blokada nie powinna mieć miejsca.

Reasumując: Allegro robi co chce, mają kilka wersji powodów dla których blokują konto przy czym żaden nie jest zgodny z prawdą. Robią co chcą

oznacz moderatorów
0 ODPOWIEDZI 0