Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam , sprzedaje towary używane na allegro z konta firmowego , kupujący zakupił towar używany , poużywał przez 10 dni roboczych i teraz chce zwrócić ponieważ "nie pasuje mu" . Kupił towar na fakture jako przedsiębiorca . Czy ma prawo do zwrotu ? Towar sprzedałem oczywiście w 100% sprawny i zgodny z opisem .
@MagdaJankowiak jak widzę sprzedajesz prywatnie / jeśli się mylę sprostuj mnie / Nie masz obowiązku w żadnym przypadku przyjmowania zwrotów konsumenckich . Inaczej jest jeśli klient zgłasza problem z zakupionym produktem .
@MagdaJankowiak Prywatnie z konta firmowego?🤔
nie nie , chodzi mi o konto firmowe , sprzedaje z konta firmowego , klient zakupił towar używany na fakture , towar dostarczony sprawny w 100% , po 10 dniach roboczych klient zaznaczył na allegro zwrot towaru i jako powód podal "nie pasuje mi" . Nie chce robić za wypożyczalnie sprzętu , dlatego moje zapytanie czy klient ma prawo zwrócić mi ten towar .
nie nie , chodzi mi o konto firmowe , sprzedaje z konta firmowego , klient zakupił towar używany na fakture , towar dostarczony sprawny w 100% , po 10 dniach roboczych klient zaznaczył na allegro zwrot towaru i jako powód podal "nie pasuje mi" . Nie chce robić za wypożyczalnie sprzętu , dlatego moje zapytanie czy klient ma prawo zwrócić mi ten towar .
@MagdaJankowiak jesli nie chcesz przyjmować zwrotu musisz sprawdzić po NIP-e jaki status ma firma , która dokonała u Ciebie zakupu . Nie w każdym przypadku możesz odmówić przyjęcia zwrotu konsumenckiego . Poczytaj -https://www.pit.pl/aktualnosci/14-dni-na-zwrot-zakupionych-przez-internet-towarow-rowniez-dla-przeds...
hmm nie bardzo rozumiem ten przepis ... ja sprzedałem sprzęt gastronomiczny a kupujący w ceidg widnieje jako jednosobowa działalność z przeważającym pkd 56.21.ZPrzygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) .
Jak to interpretować ?
@MagdaJankowiak Wygląda na to, że klient dokonał zakupu w związku z prowadzona przez siebie działalnością gospodarczą.Moim zdaniem odmowa przyjęcia zwrotu ze względu na próbę zwrotu przez podmiot nieuprawniony.
@MagdaJankowiak nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu konsumenckiego w takim przypadku .... niestety .
@mdrogeria
nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu konsumenckiego w takim przypadku
????
Oczywiście, że w takim przypadku kupujący nie jest uprawniony do odstąpienia z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta.
@A3dam tak , jeśli by zakupił produkt , który stanowi jego przychód czyli np. kiełbasę ,ale sprawa rozbija się o narzędzie , koszt uboczny .
Ok ale zakupił zmywarkę gastronomiczną niezbędną do prowadzenia gastronomii , rozumiem jakby zakupił telewizor wtedy nie byłoby tematu ale w tym przypadku jestem bardzo ciekaw czy da rade coś ugrać
@mdrogeria
sprawa rozbija się o narzędzie
Proszę Cię ...
@A3dam tak , kupuję telefon na firmę i mam prawo do zwrotu , ALE jeśli handlowałbym telefonami już nie mam . To jest dla niego narzędzie i nie musi znać jego specyfikacji dlatego ma prawo do zwrotu konsumeckiego .
@mdrogeria
Ty w przypadku zakupu telefonu masz prawo do odstąpienia z Art. 27 UoPK.
Ale w tym wątku rozmawiamy o zakupie zmywarki gastronomicznej przez restauratora.
Nie wiem czy wiesz, ale prowadząc sprzedaż internetową nie przysługuje Ci prawo do odstąpienia z Art 27 UoPK np. przy zakupie opakowań (używanych do wysyłki towarów) pomimo tego, że samymi opakowaniami nie handlujesz.
@A3dam tak przy zakupie opakowań nie mam prawa do zwrotu BO! nie handluję nimi bezpośrednio , ale jednak ich wartość doliczam klientowi do zakupu . Sprzedaż internetowa ma ścisły związek z pakowaniem .
@mdrogeria " ale jednak ich wartość doliczam klientowi do zakupu" . Hmm zdaje sie że ten kupujący także zmywarke może wliczyć w koszty lub zamortyzować ponieważ słuzy mu do prowadzenia dzialności. Wiec de facto także jej wartość dolicza klientom do zakupu.
Moim zdaniem tak jak twierdzi @A3dam w tym przypadku jest podstawa do odmowy przyjecia zwrotu.
@_Likos_ @A3dam Zdania mamy rózne , ale po to autor wątku tu do nas zawitał , aby zaciągnąć języka . Ostateczna decyzja należy do niego 😁. @_Likos_ skrajny przypadek - kup drzwi do sklepu , bez tego trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie , jeśli nie handlujesz drzwiami masz prawo do zwrotu konsumenckiego .Profil działalności wskazanego klienta nie ma związku bezpośredniego ze sprzętem gastronomicznym tylko pośredni .
@mdrogeria masz racje odnośnie drzwi . Natomiast jeśłi byłyby to : manekiny, wieszaki , lady sklepowe - wówczas jest widoczny związek z działalnością. Takiego związku by nie było jeżeli kupujący prowadziłby firme np budowlaną.
Można przyjąć że drzwi ktoś może kupić zarówno do sklepu jak i prywatnie. Jeśłi ktos prowadzi sklep odzieżowy i kupuje pozostałe z wymienionych produktów to hmm raczej nie robi tego prywatnie.
@_Likos_ temat jest trudny bo nie ma jednoznacznego zapisu w ustawie co ma bezpośredni związek z prowadzoną działalnością , można tylko interpretować i to robimy , ów klient ma wpis o produkcji żywności , a nie sprzętu gastronomicznego .