anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy klient kupując towar używany jako firma ma prawo do zwrotu ?

MAMY ROZWIĄZANIE!
MagdaJankowiak
#7 Wielbiciel#

Witam , sprzedaje towary używane na allegro z konta firmowego , kupujący zakupił towar używany , poużywał przez 10 dni roboczych i teraz chce zwrócić ponieważ "nie pasuje mu" . Kupił towar na fakture jako przedsiębiorca . Czy ma prawo do zwrotu ? Towar sprzedałem oczywiście w 100% sprawny i zgodny z opisem .

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36
A3dam
#19 Nestor#

@mdrogeria 
Primo: Wpisy w CEIDG Kupującego wskazują na znacznie szerszy zakres działalności niż tylko "produkcja żywności". 
Secundo: Konstrukcja przepisu zawartego w Ustawie jest taka, że aby prawo konsumenckie przysługiwało to z wpisu w CEIDG ma wynikać że zakup nie ma związku z działalnością zawodową przedsiębiorcy (innymi słowy: jeżeli z wpisów wynika, że zakup ma lub może mieć - to prawo konsumenckie nie przysługuje).
Gdyby doszło do sporu rozstrzyganego w sądzie to Kupujący musiałby udowodnić, że zakup nie miał charakteru zawodowego (a nie Sprzedawca: że miał).

I nie ma tu znaczenia czy Kupujący faktycznie wykonuje działalności, które ma wpisane w CEIDG czy tylko ma je wpisane "na wszelki wypadek". Ma wpis  - nie ma praw konsumenckich.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@A3dam do czego zmierzasz tym wpisem , nie znalazłem nic co mogłoby wpłynąć na zmianę mojego  zdania w tym temacie .Szanuję Twoje zdanie , ale nikt za nas przedsiębiorców decyzji podejmował nie będzie i brał na klatę konsekwencji . Uważam i to jest moje zdanie ,że ma prawo i zastosowałbym w tym przypadku prawo do zwrotu konsumencjiego . Co zrobi autor  wątku ..  nie nam decydować , chciał porady więc ją otrzymał .

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@mdrogeria 
Napisałeś:
nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu konsumenckiego w takim przypadku .... niestety .

Zmierzam do tego że w takim przypadku można odmówić. Oczywiście można także nie odmawiać przyjęcia podmiotowi, który nie ma ustawowego prawa do odstąpienia.

A pytanie Autora wątku dotyczyło nie tego co powinien (zdaniem Społeczności) zrobić Sprzedawca lub co członkowie Społeczności zrobiliby na Jego miejscu, ale: czy w przedstawionej sytuacji Kupujący ma prawo do konsumenckiego odstąpienia czy nie ?
Innymi słowy: czy Sprzedawca w takiej sytuacji może odmówić Kupującemu ?

Tak. Jeżeli składającym oświadczenie o odstąpieniu z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta - nie jest podmiot uprawniony - to ów oświadczenie nie wywołuje żadnych skutków prawnych (w tym: nie rozwiązuje zawartej umowy), a chęć rozwiązania Umowy przez Kupującego w sytuacji gdy podanym powodem jest "nie pasuje mi"  musiałaby uzyskać aprobatę Sprzedającego - aby mogło dojść do jej rozwiązania.

Również szanuję Twoje zdanie w zakresie tego co Ty zrobiłbyś w przedmiotowej sytuacji - masz prawo przyznać kupującemu więcej praw w stosunkach handlowych z Tobą niż wynika z Ustawy (np. masz prawo do wydłużenia okresu przyjmowania oświadczeń o odstąpieniu powyżej ustawowych 14 dni), ale nie tego dotyczyło pytanie Autora.



*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@A3dam ,,co powinien (zdaniem Społeczności),, ....moje i Twoje oraz innych zdanie autor wątku poznał i teraz podejmie decyzję , decyzję wraz ze wszystkimi jej konsekwencjami .... takie życie wybraliśmy .

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@mdrogeria 
Per analogiam i stosując literalnie zapis Ustawy:
Z zawartej Umowy kupna/sprzedaży zmywarki gastronomicznej kupionej do celów związanych z działalnością gospodarczą - "na fakturę" (a w szczególności z wpisów w CEIDG Kupującego) nie wynika, że ów zmywarka nie ma charakteru zawodowego dla restauratora (nie służy m.in. do mycia naczyń lub sztućców używanych do podawania potraw - który to koszt mycia również jest przecież wkalkulowany w cenę potrawy).


*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
MagdaJankowiak
#7 Wielbiciel#

Jeśli dobrze rozumiem , to kupujący zakupił towar w charakterze zawodowym związanym z pkd . Zakupił sprzęt gastronomiczny ponieważ prowadzi gastronomie . Informacje od allegro dostałem taką  " Jeżeli zakupu dokonał przedsiębiorca wpisany do CEIDG (jako jednoosobowa działalność gospodarcza), zakup jest bezpośrednio związany z wykonywaną działalnością gospodarczą, jednakże nie ma dla kupującego charakteru zawodowego, to w świetle przepisów prawa kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Nawet jeśli towar byl sprzedawany jako używany."   

Wg mojego rozumowania to nie powinien mieć prawa do zwrotu ? 

oznacz moderatorów
MagdaJankowiak
#7 Wielbiciel#

56.21.ZPrzygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) Wykonywana działalność gospodarcza (kody PKD) 56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering), 47.25.Z Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach, 56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne, 56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne, 56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@MagdaJankowiak jego charakterem działalności jest produkcja żywności  , A NIE !! jak myślisz produkcja czy sprzedaż sprzętu gastronomicznego . NP. budowlaniec kupując cegły nie ma prawa o zwrotu , ALE kupując łopatę czy odzież roboczą już ma .

oznacz moderatorów
MagdaJankowiak
#7 Wielbiciel#

hmm to wg tego co czytam np na poradnikprzedsiębiorcy , nie bardzo się to ma do tego co Pani/Pan piszę 

 

Jednoosobowa działalność gospodarcza zajmująca się sprzedażą sprzętu komputerowego zakupiła od spółki z o.o. drukarki. Czy w tej sytuacji przedsiębiorstwo nabywające zyska prawa konsumenta?

Nie. Zakup miał bowiem charakter zawodowy, czyli był związany z PKD firmy nabywcy. 

 

 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@MagdaJankowiak tak , wszystko rozbija się o te słowa ,,zajmująca się sprzedażą sprzętu ,, Jeśli Twój klient zajmowałby się handlem czy naprawą sprzętu gastronomicznego prawa do zwrotu konsumenckego by nie miał 

oznacz moderatorów
pinkpink11
#12 Orędownik#

@mdrogeria piszesz bzdury

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@pinkpink11 bzdury to teraz Ty napisałeś , nie masz żadnych podstaw twierdzić ,że jest inaczej , a dlaczego ? , a dlatego ,że nie masz uprawnień do interpretacji prawa , a tym bardziej za kogoś innego . Autor wątku nie przyszedł tujaj z prośbą o intrpretację prawa bo tutaj go nie uzyska ,zadał pytanie do nas ,, co byśmy zrobili w takim przypadku ,, i odpowiedź otrzymał ,a decyzję podejmie sam  ,a jaką jego sprawa ..

oznacz moderatorów
pinkpink11
#12 Orędownik#

Interpretacje są ogólnodostępne w sieci

Zamiast wprowadzać kogoś w błąd swoimi domysłami to doczytaj

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@pinkpink11 no zapodaj 😁

oznacz moderatorów
pinkpink11
#12 Orędownik#

@mdrogeriawysil się odrobinę i poszukaj PRZED wprowadzaniem kogoś w błąd.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@pinkpink11 do interpretacji prawa upoważniony jest tylko i wyłącznie organ je rozpisujący lub podmiot przez niego wskazany , a wszelkie zapiski w internecie stworzone przez mgr. i tym podobnych są tylko luźnymi ocenami ustaw nie mających żadnego uzasadnienia .

oznacz moderatorów
pinkpink11
#12 Orędownik#

Profesorowie raczej nie są "mgr i tym podobnymi" (co więcej- jak na razie sam dokonujesz takich interpretacji a po tym co piszesz wnioskuję, że nawet mgr prawa nie jesteś).

oznacz moderatorów