Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Taka sytuacja, kupiłem dwa prześcieradła jako GRUBE! w opisie podano gramaturę 160g na m2, Jednkaże w trakcie użytkowania coś mi nie pasowało, bo wzory na kocu prześwitywały więc postanowiłem je zważyć i obliczyć gramaturę rzeczywistą.
Okazuje się, że po zważeniu prześcieradło (220x200)cm waży 487 gram zamiast 700
różinica w 50 gramach na 1 metr kwadratowy, to naprawdę dużo!
Nie zgadzam się na takie fałszowanie ofert i zgłaszam sprzedającemu (nie zwrot bo po okresie 14 dni), ale reklamacje z prośbą o zwrócenie 30zł. celem zadośćuczynienia za braki w gramaturze.
Sprzedający mimo przedstawionych zdjęć produktu na wadze uparł się, aby zwrócić mu te prześcieradła (na mój koszt), a on rozpatrzy reklamację.
Mimo jasnych żądań by produkty zabrał kurier, zarówno allegro jak i sprzedający są głusi w otworzonej dyskusji i sprawa się nie rusza .
Ja sądzicie, czy mogę domagać się, aby to sprzedający odebrał te prześcieradła ?
@Halfrunt jak kupujesz w markecie to też żadasz wysłania kuriera bo coś Ci się nie widzi z produktem ?
@mdrogeria w markecie nie dał bym się tak oszwabić
Prawda, także miałem niemiła przygodę z ręcznikami ale bylem bardziej wyrozumiały, dzisiaj uważanie że to był błąd.
@mdrogeria A może by tak darować sobie złośliwości i trzymać się przepisów ustawy?
@-Sainkho- no .... ani Ty , a ni ja nie mamy upoważnienia do interpretacji Zapisów Ustawodawcy ,
ale jesteście upoważnieni do ich rozumienia 🙂
@Halfrunt Przy zwrocie- nie, zgodnie z tym co masz w zakladce zwroty, przy reklamacji masz prawo żądać żeby sprzedający odebrał sobie towar w celu reklamacji ale to już do uzgodnienia sposób między wami.
Możesz domagać się wymiany na towar zgodny z umową, czyli o gramaturze zgodnej z deklarowaną. Zgodnie z art. 43d ust. 4 ustawy o prawach konsumenta: "Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca".
W sprawie odbioru przesyłki powołaj się na art. 43d ust. 5 ustawy o prawach konsumenta:
"Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt".
Jeżeli chodzi o konsultantów, musisz być nieugięty, prawo stoi po Twojej stronie.
I jeszcze jedno. Gdyby sprzedający chciał Cię obciążyć jakąś kwotą za zużycie prześcieradeł, nie ma do tego podstaw. Art. 43d ust. 7: "Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony".
Jeśli wymiana nie będzie możliwa, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy (art. 43e ust. 1).
"Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową" (art. 43e ust. 2).
@-Sainkho- Masz swoją interpretację tego zapisu ,, "Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt".
a ja mam swoją ..."Konsument udostępnia przedsiębiorcy.... czyli jak w markecie rzucam na pyski i pytam ,, coś mi sprzedał !!! ,,
,,Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt ,,
nie ma tu mowy o własnym transporcie , uznana reklamacja , sprzedawca pokrywa koszty poniesione przez Konsumenta .
@mdrogeria Przepisy są w języku polskim. Jak masz problem ze zrozumieniem, wejdź na stronę UOKiKu. Sprzedający nie musi odbierać towaru własnym transportem, wystarczy że zleci odbiór przez kuriera.
@-Sainkho- wskaż jednoznaczny zapis , że sprzedawca MA ! wysłać kuriera , inaczej interpretujemy ten zapis i mamy do tego prawo , a jakie jest właściwe sedno może wypowiedzieć się tylko autor zapisu lub podmiot przez niego do tego wyznaczony .
Weź pod uwagę, że wymiana ma się odbyć "bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta". Kupującemu odpowiada tylko kurier. Jeśli sprzedający nie będzie chciał go zamówić, kupujący będzie zmuszony zrobić to na własną rękę, co zapewne będzie się wiązać z wyższymi kosztami dla sprzedającego.
Kuriera może sobie zażyczyć a sprzedawca może mu wysłać opłaconą etykiete na paczkomat i wtedy zapiernicza nadać albo reklamacja odrzucona z powodu nieodesłania reklamowanego produktu do ekspertyzy 14dnia od zgłoszenia
@az1rael Kuriera może sobie zażyczyć a sprzedawca może mu wysłać opłaconą etykiete na paczkomat i wtedy zapiernicza nadać albo reklamacja odrzucona z powodu nieodesłania reklamowanego produktu do ekspertyzy 14dnia od zgłoszenia
I za taki przejaw złej woli ktoś może go nagrodzić negatywem. Na szczęście nigdy nie byłam w takiej sytuacji, sprzedawca nigdy nie odmówił mi odbioru przesyłki. Jestem uwięziona w domu, gdyby ktoś mi kazał odsyłać przez paczkomat, to raczej nie mógłby liczyć na pozytywną opinię.
@-Sainkho- a za taki negatyw można zarobić sprawę sądową o pomówienie bo trzeba jeszcze tą złą wolę udowodnić np czy jesteś wstanie w sądzie obronić stwierdzenie, że etykieta była na pocztę polską bo poczta wszędzie ma placówki i wszędzie dostarcza na terenie RP? Wątpię. Kij ma dwa końce dlatego pisałem o zdroworozsądkowym interpretowaniu przepisów a nie literalnie. Co do twojej sytuacji to w większości przypadków wystarczyłoby się dogadać uczciwie przedstawiając sprawę bo sprzedawca też człowiek i zakładam że wysłałby tego kuriera po odbiór na adres albo nie wymagał odesłania. ale nie wymagajmy by tak było bo się komuś nie chce iść nadać a często kupującym się nie chce spakować tego porządnie i potrafią odesłać w reklamówce, a potem darcie w dyskusji że mi się należy całość bo towar przyszedł zmasakrowany bo jemu się nie chce zapakować, a kurier ma wyrąbane jakie dostał takie przyjął. O takim poziomie patologii na forum wspominałem poczytasz to ci oczy wyjdą na niektóre sytuacje
@-Sainkho- Weż pod uwagę ,że to sprzedawca decyduje jakie ma chęć ponieść koszty , jeśli poroponowane przez klienta przekazanie towaru na reklamację będzie ,, zbyt kosztowne ,, to sobie kuriera wyśle .
Przytrafiła mi się ze 2-3 razy odsyłka na reklamację , ale informowałem sprzedawcę w jaki sposób to zrobię .
@mdrogeria nie kłóć się z nim bo nie warto pomimo wklejenia mu ze stronu uokiku kiedy kupujący może odstapić od umowy wraz ze screenami to dalej uwaza że przy pierwszej reklamacji od razu bo konsumemt ma takie prawo nie kop się z mułem pancernym on interpretuje ustawe w jeden możliwy sobie słuszny sposób i nawet uokik nie ma racji publikujac materiały na cały kraj