anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę żądać kuriera po odbiór reklamowanego produktu?

Halfrunt
#19 Nestor#

Taka sytuacja, kupiłem dwa prześcieradła jako GRUBE! w opisie podano gramaturę 160g na m2, Jednkaże w trakcie użytkowania coś mi nie pasowało, bo wzory na kocu prześwitywały więc postanowiłem je zważyć i obliczyć gramaturę rzeczywistą. 

Okazuje się, że po zważeniu prześcieradło (220x200)cm waży 487 gram zamiast 700 

  • bo 160g x 4,4 = 704 g/m2
  • jeśli ma 487 : 4,4 = 110 g/m2

różinica w 50 gramach na 1 metr kwadratowy, to naprawdę dużo!

Nie zgadzam się na takie fałszowanie ofert i zgłaszam sprzedającemu (nie zwrot bo po okresie 14 dni), ale reklamacje z prośbą o zwrócenie 30zł. celem zadośćuczynienia za braki w gramaturze.

Sprzedający mimo przedstawionych zdjęć produktu na wadze uparł się, aby zwrócić mu te prześcieradła (na mój koszt), a on rozpatrzy reklamację. 

Mimo jasnych żądań by produkty zabrał kurier, zarówno allegro jak i sprzedający są głusi w otworzonej dyskusji i sprawa się nie rusza .

Ja sądzicie, czy mogę domagać się, aby to sprzedający odebrał te prześcieradła ?

oznacz moderatorów
57 ODPOWIEDZI 57

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Halfrunt wygląda na to, że muszę odesłać bo zaznaczyłem opcję żadanie rekompensaty 30zł. Oba prześcieradła kosztowały około 85zł.  I Allegro uznało to jako roszczenie finansowe.

Moment, skoro wybrałeś obniżenie ceny, to co chcesz odsyłać? 😁 Przyjmując rekompensatę, akceptujesz niezgodność z umową i towar zostaje u Ciebie.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

@-Sainkho- tak mi się wydawało, ale sprzedający od razu zażądał zwrotu tych produktów 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Halfrunt Zakombinowałeś.🙄

oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

@LEW433 może i tak, bo uznałem, że dla obu stron ta rekompensata będzie szybsza, ja bym się pogodził z prześcieradłami o niższej gramaturze, ale napewno nie za tą cenę co mi sprzedał.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zrozumiałe, ale to tak nie dział. Łatwiej zwrócić i kupić od nowa.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Interpretacja konsultanta zgoda z moją. Tylko jedna kwestia jest dyskusyjna, ale już dziś nie będę ruszać tego tematu, bo posypią się na mnie gromy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jaka?

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 😅 Kto ponosi koszty odesłania w przypadku nieuznanej reklamacji...

Zaczekam na opinię prawników z poradni UOKiKu, żeby nie wywoływać apopleksji u oponentów. Chociaż nie wiem, czy to pomoże, bo tu raz UOKiK jest be, a raz cacy. Jak wiatr zawieje.

Kijek w mrowisko i uciekam.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Powinien sprzedający, ale oni nie chcą żadnych kosztów ponosić.😐

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- koszty odesłania ponosi sprzedawca  ale 1 musi się zgodzić je ponieść np ty odeślesz mu reklamację bez jego zgody, a on mógłby rozpatrzeć po zdjęciach to nie wymagaj od niego by ci za paczkę oddał (dlatego wstępnie ustalasz ze sprzedawcą czy w ogóle wchodzi w grę odsyłanie i jak potwierdzi znaczy, że akceptuje poniesienie kosztów. 2 są uzasadnione ekonomicznie tj nie odsyłasz na palecie czegoś wielkości długopisu np odesłanie za 150pln w jakiś fikuśny sposób jak można by odesłać kurierem za 20 pln). Jak reklamacja jest zasadna sprzedawca ci odeśle na swój koszt np naprawiony / wymieniony towar jeśli została odrzucona bo np samemu uszkodziłeś towar mechanicznie niewłaściwie użytkując to odbierasz na swój koszt

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael jeśli została odrzucona bo np samemu uszkodziłeś towar mechanicznie niewłaściwie użytkując to odbierasz na swój koszt

A jeżeli UOKiK ma odmienne stanowisko, to dasz się przekonać, czy znowu będzie, że bzdury piszą, bo niezgodne z duchem prawa?

oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  Proszę was bardzo o pomoc, gdyż przez super sprzedającego jestem robiony na szaro. Proszę pomóżcie mi w dyskusji. Na życzenie sprzedającego odesłałem dwa produkty reklamując gramaturę, a ten odrzuca reklamację w dyskisji załączając zdjęcie z brązowo-żółtą plamą jakiegoś podobnego (nie odesłanego prze zemnie) produktu. Ten super sprzedawca okazuje być się niezłym cwaniakiem, jeszcze chce mi te bródne czyjeś prześcieradło odesłać. Dyskusja nr 9647f247-cf17-4339-9d07-7d829f4f54cf 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Halfrunt nasz pracownik przed chwilą wypowiedział się w Twojej dyskusji z tym sprzedającym. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

@_HolaOla_ Dziękuję Ci bardzo. Tyle lat jestem na Allegro i nigdy do głowy by mi nie przyszło by tak postępować z klientem. Teraz rozumię, coraz mniejszą sprzedaż na tym portalu, jeśli inni kupujący też trafiają na takich sprzedawców- jak ten?  Jakim prawem ma znaczek Super-Sprzedawca.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Halfrunt oznaczenie Super Sprzedawca jest zależne od wielu wskaźników, które bierzemy pod uwagę w obliczeniach jakości sprzedaży danego sprzedawcy, ale jest wśród nich także miara nierozwiązanych dyskusji. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

@Halfrunt 

 

Ale druga strona wcale nie jest lepsza, 5 zwrotów (dwa we wtorek i trzy ze środy)

1. Baterie jednorazowe Energizer, Klient dostał dokładnie to, co zamówił, zwrot: Powód (odstąpienie): towar inny niż zamówiony 

Baterie zapakowane w blister, blister rozerwany, na bateriach porobione nacięcia (być może wpychane gdzieś na siłę), do wyrzucenia

2) Baterie jednorazowe Eve z drutami, po otwarciu paczki od razu widać, że były lutowane, Klient przyznał się, że je sobie wlutował do roweru, ale okazało się, że to wina innego podzespołu, więc je wylutował i zwrócił, do wyrzucenia

 

3) Akumulatory Li-Ion, zwrot: dwie sztuki wrzucone luzem do wielkiej koperty, dobrze, że nie było zwarcia i nie wybuchnęły, zniszczona powłoka zabezpieczająca

4) Akumulator Li-Ion, zwrot, widać, że używany (naładowany), zdarte zabezpieczenie foliowe

5) Zwrot baterii za 35 zł, Klient zostawił sobie towar za 10 zeta, prawdopodobnie numer na smarta

oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

@MikroLITY  Rozumiem, ale to od sprzedającego należy oczekiwać profesjonalizmu. 

Swoją drogą to super modus operandi , mimo oczywistych faktów bo nie wierzę że nie wie co wysyła, prześcieradło o tak zniżonej gramaturze jest do wyczucia biarąc do ręki. 

W przypadku reklamamacji żądać od klienta pokrycia kosztów dostrczenia produktu i w dyskusji wtóruje mu w tym Allegro, grożąc że w przypadku braku odesłania będzie trzeba odrzucić reklamacje.

No cóż klient pewny swego odsyła produkt, a sprzedający zamiast ustosunkować się do merutum reklamacji znajduje sobie wymyślony powód i ją drzuca, zupełnie z czapy, żądając  pokrycia kosztów odboru przesyłki i tu też mu wtóruje Allergo.

No nic tylko gotowy scenariusz postępowania. 

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Halfrunt Sprzedający nie może żądać od Ciebie pokrycia kosztów odesłania towaru, nawet jeśli odrzucił reklamację. 

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/co-zrobi%C4%87-je%C5%9Bli-klient-zg%C5%82a...

Poinformuj pracownika Allegro, że wprowadza kupujących w błąd. 

oznacz moderatorów