anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę zwrócić przedmiot który został użyty

marcin_kowal2
#8 Zapaleniec#

Witam,

mam problem z zakupionym przedmiotem a mianowicie z kosiarką spalinową. Została zakupiona 25.06.br i od samego początku był problem z jej odpaleniem. Zawiozłem ją do serwisu (okazało się że sklep z którego kupowałem jest niedaleko mnie) 27.05.br. Oczywiście stwierdzono, że wszystko jest ok i faktycznie lepiej odpalała...ale do pewnego czasu. Po powrocie do domu wziąłem się ochoczo do strzyżenia trawki i po jakimś czasie problem powrócił. Gdy odbierałem kosiarkę z serwisu sklepu zapytałem Pana kierownika jak wygląda sprawa odstąpienia od umowy gdy problem powróci, usłyszałem odp " że mogę ale zwrócą mi mniej niż połowę wartości kosiarki bo była użyta". Czy sprzedawca może tak zrobić czy ma obowiązek zwrócić całość kwoty skoro nie minęły dwa tyg? Poradźcie coś. Pozdrawiam

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

LEW433
#21 Demiurg#

@marcin_kowal2 Reklamuj na początek Niech ją naprawią

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

marcin_kowal2
#8 Zapaleniec#

@LEW433 dzisiaj ją odebrałem z serwisu i maiło być dobrze, dodam że kosiarka ma rozrusznik i problem z odpalaniem jest na dwa sposoby. Trzeba się naszarpać żeby załapała i to nawet zaraz po zgaszeniu a stara można by powiedzieć że pali na dotyk.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@marcin_kowal2 To działa tak. Reklamujesz pisemnie na podstawie 2 letniej rękojmi, nie żadnej gwarancji. W piśmie reklamacyjnym musi  być napisane, że to reklamacja z rękojmi. Przy pierwszej takiej reklamacji sprzedawca może sprzęt naprawić lub wymienić, ale jeśli wada wystąpi po raz drugi, masz prawo do odstąpienia od umowy na podstawie art. 560 Kc. o ile wada jest istotna. Przy takiem odstąpieniu sprzedawca nie może Ci niczego potrącać, to nie jest odstąpienie konsumenckie bez podania przyczyny. Cały proces reklamacji trzeba prowadzić na piśmie, nic na telefon, nic przy rozmowie osobistej. Ponieważ sprzęt był już naprawiany, odstąp od umowy na podstawie wspomnianego wyżej przepisu i zażądaj niezwłocznego zwrotu całej wpłaty. Poczytaj o rękojmi; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Przepisy zostały tak skonstruowane, aby uchronić kupującego od niekończących się, wielokrotnych napraw nowego sprzętu.

Najlepiej oprócz wysłania pisma reklamacyjnego, pisz do sprzedawcy przez Dyskusję, w której pomoże Ci pracownik Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Z doświadczenia wiem, że im droższe kosiarki i bardziej znanych marek to z odpalaniem bywają problemy. Jeśli sklep chce przyjąć używaną kosiarkę to ma prawo do obniżenia ceny. Jeśli reklamujemy towar na podstawie gwarancji to czy kosiarka jest sprawna może ocenić niezależny rzeczoznawca. Jednak gwarant nie musi się z tym zgodzić i pozostaje sprawa w sądzie. Co do odpowiedzialności sprzedawcy za towar to trwa on 24 miesiące i dotyczy wad ukrytych. W tym momencie należy postawić pytanie, czy kosiarka ma wadę czy klient nie radzi sobie z rozruchem. Znam taką kosiarkę, którą serwisant odpala za pierwszym razem a ja się muszę naszarpać. Czasami warto dokładnie przeczytać instrukcję obsługi i wada zniknie. Może zalewasz świece?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID stara mu pali na dotyk 🙂

oznacz moderatorów

marcin_kowal2
#8 Zapaleniec#

@BURZYNSKID To nie jest moja pierwsza kosiarka  i z żadną nie miałem takiego problemu. Jeżeli odpalam tak jak jest w instrukcji to w ogóle masakra jest. Dopiero jak obroty ustawie na minimum to jakoś szybciej łapie. Jak powiedziałem o tym w serwisie to stwierdzili, że tak jak by za dużo powietrza dostawała przy maks. ustawieniu obrotów. Odnośnie odstąpienia od umowy zakupu na profilu sklepu jest tylko informacja, że mam na to 14 dni nie ma nic na temat czy towar musi być nowy czy może być używany. Brak jakiegokolwiek regulaminu. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Brak jakichkolwiek regulaminów na stronie sklepu nie oznacza utraty praw konsumenckich. Otrzymałeś link do przepisów o rękojmi i link do Dyskusji na Allegro. Korzystaj z tego, zamiast kombinować z obrotami kosiarki i z ilością powietrza. W przeciwnym razie zostaniesz z zakupionym bublem.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

brak regulaminów sklepu działa na twoją korzyść , korzystasz wtedy z zasad ujętych w ustawie konsumenckiej. Problem w tym że kosiarkę używałeś i w ten sposób straciłeś prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Należało ją zwrócić bez śladów koszenia. 

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

A gdzie masz zapis, że towar nie może być używany jak chcesz odstąpić od umowy?

 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Ten zapis jest w Ust. Kons.  Kupując poza siedzibą firmy kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Ma prawo do sprawdzenia przedmiotu, ale nie ma prawa do jego użytkowania . Jeśli kosiarka miła problem z rozruchem to należało ją spakować i odesłać, a nie kosić trawnik. Skoro trawnik został skoszony to kosiarka pracowała i był dobra. Jak była użytkowana to można ją reklamować na podstawie gwarancji lub odpowiedzialności sprzedawcy za towar. Wybór należy do klienta. Ustawa tak samo traktuje samochód, kosiarkę buty, i zabawki i komputery. Konsumencie postaw się w roli sprzedawcy🤔

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Ma prawo do sprawdzenia przedmiotu, ale nie ma prawa do jego użytkowania .

No jak? Zapis jest taki:

To, co strony świadczyły, ulega
zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach
zwykłego zarządu

Nie ma zakazu używania. Oczywiście kulturalnie by było zwrócić tak, aby sprzedawca nie był stratny na tym towarze, ale ustawa nic o kulturze nie mówi.

 

Konsumencie postaw się w roli sprzedawcy

Sprzedawca sam wybrał taki sposób prowadzenia sprzedaży (w necie), więc musi liczyć się ze zwrotami. Przedsiębiorcą zostaje się z wyboru, konsumentem jest się obowiązkowo.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID jeśli używałeś towar i odstępujesz w ciągu 14 dni to sprzedawca ma obowiązek przyjąć taki zwrot, licząc jako używany towar 🙂 

UoPK 

Art. 34. 

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

A czy koszenie trawy wykracza? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID Przeoczyłeś jeden ważny aspekt tej sprawy .Kupujący próbował tą kosiarkę naprawić w serwisie ale bezskutecznie więc co ma teraz zrobić ?Piszesz że nie miał prawa użytkować ale on kupił po to żeby użytkować a nie potrafią jej naprawić !Dlaczego on ma ponosić koszty nieudacznictwa serwisu !Niech sprzedający coś z tym zrobi ,najlepiej niech wymieni na sprawny .

oznacz moderatorów

marcin_kowal2
#8 Zapaleniec#

Witajcie skorzystałem z rękojmi jutro mija 14 dni od kiedy trafiła do sklepu. Zażądałem odstąpienia od umowy sklep do dnia dzisiejszego nie odniósł się do reklamacji. Czy jutro mam do nich coś napisać odnośnie braku odpowiedzi?

oznacz moderatorów