anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy paragon jest potrzebny? Czy dowodem zakupu może być potwierdzenie kupna?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Kajdzik1
#7 Wielbiciel#

Papierowy rachunek, paragon nie jest potrzebny jeśli dowodem zakupu jest potwierdzenie kupna przez portal Allegro?

Czy dobrze rozumiem przepisy? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
Client:44052296
#21 Demiurg#

Tak. A do czego potrzebujesz takiego dowodu.

oznacz moderatorów
milka1234567890
#18 Luminarz#

Tak, nie jest potrzebny do złożenia reklamacji,

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Jeśli zakup był dokonany od firmy :

  • Firma ma obowiązek wystawić paragon lub FV. 
  • Do wszelkich reklamacji/zwrotów nie jest wymagany paragon, jednak załączenie go znacznie usprawnia te procedury
  • W świetle prawa - dowodem zawarcia transakcji jest także potwierdzenie jej zawarcia przez serwis Allegro  i jej opłacenie

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Kajdzik1
#7 Wielbiciel#

Potrzebuję zgłosić reklamację spodni zakupionych właśnie poprzez ALLEGRO.

Niestety nie posiadam rachunku i nie pamiętam czy w ogóle go otrzymałem.

Więc potrzebuje podeprzeć się jedynie potwierdzeniem zakupu przez ALLEGRO.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Kajdzik1 no to w porządku, nie potrzebujesz innego dowodu zakupu, skontaktuj się ze sprzedającym w tej sprawie 🙂

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Jeśli zakupiłeś spodnie od firmy - to zapewne otrzymałeś paragon lub FV na e-mail.

Generalnie - do złożenia reklamacji u sprzedawcy nie jest Ci potrzebny paragon czy FV - jak wcześniej pisałem, jednak przyspiesza on całą procedurę. 

Teraz wszystko zależy od sprzedającego. Firmy wymagają do gwarancji paragonu. 

Możesz mieć z tym problemy. Odpowiedź moderatora jest ogólnikowa, zgodna z prawem, ale nie ma nic wspólnego z praktyką i realną obsługą reklamacji. Świadczy o tym również odpowiedź moderatora - nie typu - złóż reklamację, tylko skontaktuj się ze sprzedawcą w tej sprawie. Czyli odpowiedź "ogólnikowa", nic nie wnosząca do sprawy. 

W efekcie może się okazać, że sprzedawca rozpatrzy reklamację negatywnie, a Allegro nic z tym nie zrobi, bo sprzedawca ma do tego prawo.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Kajdzik1
#7 Wielbiciel#

Dziękuję, zdaje sobie sprawę, że lekko nie będzie. Nie potrafię znaleźć paragonu nawet na mailu dlatego chciałem się upewnić czy mogę się opierać przy swoim nawet bez niego.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów