anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający ma prawo anulować zakup z licytacji przed upłynięciem 30dni od zakończenia licytacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
Adam_Op
#8 Zapaleniec#

Sprzedający wysłał mailem wiadomość że anuluje zakup mimo, że nie upłynęło 30 dni od licytacji, podpierając się swoim własnym regulaminem. Po opłaceniu licytacji odesłał pieniądze na konto.

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
komis-bell
#21 Demiurg#

@Adam_Op Zgodnie z regulaminem allegro sprzedający może skrócić czas oczekiwania na wpłatę ale taka informacja musi znajdować się w ofercie - np. w zakładce o sprzedającym.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Adam_Op  A ja mam pytanie odwrotne,  czy kupujący powinien czekać z  zapłatą do ostatniego dnia wyznaczonego terminu?  Jaki jest powód takiego oczekiwania?

Bo to dla sprzedającego problem z przechowywaniem zakupionego przedmiotu, może się uszkodzić, ktoś może ukraść....

oznacz moderatorów
preshop
#10 Popularyzator#

Może, ale nie musi - powinien opłacić w ustalonym lub określonym w regulaminie terminie; sam regulamin ani prawo nie określają, czy powinien to zrobić pierwszego, czy ostatniego dnia.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@preshop  Wiadomo, nie ma przymusu wpłacania w rozsądnym terminie,  więc się doczekał.

Prawo nie precyzuje, ale zdrowy rozsądek tak.

oznacz moderatorów
preshop
#10 Popularyzator#

Cytując regulamin:

7.5.

W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji, Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar:

a. w ciągu 7 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz,

b. w ciągu 14 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz dla której Kupujący wybrał wpłatę przelewem tradycyjnym,

c. w ciągu 30 dni w przypadku Licytacji.

 

Kluczowy jest zapis "W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji".
Jeśli więc w ofercie, zakładce "o sprzedającym", mailu potwierdzającym zakup etc. są informacje o terminie płatności, są one wiążące. Jeśli nie ma nigdzie takiej wzmianki, obowiązują zapisy regulaminu. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma prawa, w licytacji na zwykłym Allegro w regulaminie jest napisane że kupujący ma 30dni na opłacenie(chyba że w ofercie był podany inny termin), otwórz dyskusję i domagaj się wysłania towaru, sprzedający nie ma prawa anulowania zakupu a dyskusja mu trochę pomoże w myśleniu.

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

@LEW433  > @Adam_Op napisał podpierając się swoim własnym regulaminem > czyli było coś napisane w ofercie o skróceniu czasu na wpłatę. Jeżeli tak, to znowu niepotrzebnie podpuszczasz do awantury

@Adam_Op Podaj link do tej oferty.

oznacz moderatorów
Adam_Op
#8 Zapaleniec#

W ofercie oraz w opisie sprzedawcy nic o skróconym terminie nie było. Wiadomość o 14 dniowym terminie zapłaty dostałem dopiero mailem w momencie kiedy do opłacenia miałem 4 licytacje. Czyli w momencie składania oferty nic mi nie było wiadomo o skróconym terminie płatności.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Adam_Op Zajrzyj do zakładki O SPRZEDAJĄCYM - w zasadzie to tylko tam można dodać taką informację.

oznacz moderatorów
Adam_Op
#8 Zapaleniec#

Rozważanie na temat czy powinienem zapłacić wcześniej czy nie w ogóle mnie nie interesuje. Chodzi wyłącznie o to czy sprzedający złamał regulamin? Według mnie tak.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Adam_Op Regulamin w tej kwestii jest jasny.

7.5.

W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji, Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar:

a. w ciągu 7 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz,

b. w ciągu 14 dni w przypadku Oferty z opcją Kup Teraz dla której Kupujący wybrał wpłatę przelewem tradycyjnym,

c. w ciągu 30 dni w przypadku Licytacji.


Jeśli informacja o skróconym czasie oczekiwania na wpłatę była zawarta w opisie oferty lub w zakładce O SPRZEDAJĄCYM to nie złamał on regulaminu.
Jeśli takiej informacji nie było to tak - regulamin został naruszony.

oznacz moderatorów
preshop
#10 Popularyzator#

Odpowiedz na pytanie, czy w zakładce "o sprzedającym" nie było takiej informacji albo podaj numer oferty. Zadajesz pytanie, czy sprzedający ma prawo, a sam sobie odpowiadasz "czy sprzedający złamał regulamin? Według mnie tak". 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Adam_Op Podaj link do oferty lub nr aukcji. To wyjaśni wszystkie wątpliwości.

oznacz moderatorów
Adam_Op
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów
preshop
#10 Popularyzator#

nie znalazłam żadnej wzmianki o terminie płatności, którą można uznać za "inne ustalenia". Informacja po zakupie nie powinna być wiążąca - możesz w tej sprawie napisać do Allegro, i jeśli to potwierdzi, możesz domagać się wysłania towaru. Sądzę jednak, że pewnie sprzedający go już nie ma - gdyby nadal go posiadał, pewnie wolałby go wysłać Tobie, niż zwracać wpłatę, narażać się na negatywy itp. więc niewiele w tym wypadku można uzyskać (skoro pieniądze oddał, a towaru nie ma)

oznacz moderatorów
Adam_Op
#8 Zapaleniec#

@preshop Z tym się już pogodziłem, ale nie lubię jak ktoś wykorzystuje swoją pozycję, łamie regulamin i twierdzi że nie popełnił żadnego błędu. Dziękuję wszystkim za pomoc i merytoryczną rozmowę. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Adam_Op Wszystko jasne - sprzedający faktycznie naruszył regulamin.

oznacz moderatorów