Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Mam takie pytanie. Sprzedający wystawił 3 gry w dużo zaniżonej cenie. Zakupiłem towar, opłaciłem i następnego dnia dostałem taką wiadomość "Dobry wieczór bardzo przepraszamy, ale mamy błąd w programie magazynowym i produkty wystawiły się z nieprawidłową ceną, zakup został anulowany a pieniążki zwrócone, jeszcze raz bardzo przepraszamy za błąd. Pozdrawiam" Czy sprzedający mógł tak postąpić bez mojej zgody?
Jeśli różnica w cenie była znacząca w stosunku do cen rynkowych to tak, sprzedający ma prawo powołać się na błąd i odstąpić od realizacji zamówienia.
Tylko że jak sprzedający na lokalnie to zrobi to nie ma takiej opcji aby anulować zakup. Mój zakup ciagle tkwi w zakupionych i opłaconych. Jak w zwykłym sklepie takie coś się zdarzy to muszą sprzedac po cenie jaka widnieje przy towarze.
Wg prawa nie może, kupiłeś powinien Ci wysłać ale jak zwrócił Ci środki to Allegro nic mu nie zrobi, zostaje Ci sąd.
„Jeśli doszło do zawarcia umowy z błędną ceną, sposobem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy na uniknięcie wydania towaru jest powołanie się na błąd w cenie w ofercie sklepu, na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego.”
Dotyczy również sprzedawców na allegro.
Naprawdę aż tak sprzedający kombinują?
"mój" sprzedający (abfoto przez allegro) nie miał wczoraj problemu żeby w kilka minut po zamówieniu obiektywu (płatność z góry z Allegro Pay) wysłać mi po prostu wiadomość, że obiektywu nie ma, zamówienie anulował a pieniądze zwrócił.
(przynajmniej tak twierdzi bo jak na razie zamówienie ma status zakup opłacony, przewidywana dostawa jest dzisiaj, pieniądze też nie wróciły...)
Z wiadomości dowiedziałem się też, że: "...ze względu na specyfikę sprzedaży online, zdarza się tak, że dwie osoby kupią w tym samym czasie jeden produkt, którego została ostatnia sztuka." 🙂
@wiekszy To nie jest kombinacja > jak się sprzedaje te same przedmioty na 2 lub więcej portalach > może się tak trafić, że zakupy zostały dokonane w odstępie np 10 sek > i co wtedy? > jednemu trzeba oddać kasę.
@Ziolko39 oprócz oddawania kasy wypadałoby też anulować zamówienie w Allegro, nie? Właśnie na to czekam (mija doba) i dziwię się że @p_atelierbutik powołuje się na paragrafy zamiast w każdym przypadku posługiwać się Twoją-Ziółkową, logiką 🙂
@wiekszy Widać, że nie wiesz iż anulować zamówienie może tylko kupujący > a błąd w cenie to trochę coś innego niż sprzedaż tego samego przedmioty na innym portalu.
Sprzedawca poinformował Cię o zwrocie kasy > zapewne pieniądze wrócą w ciągu 2-3 dni na Twoje konto
@Ziolko39 No nie wiem - ani ja ani abfoto - oni twierdzą że anulowali to zamówienie. A dlaczego mówisz, że pieniądze mają wracać na moje konto to już zupełnie nie rozumiem...
@wiekszy Sprzedawca mógł sobie odznaczyć w zamówieniach, że je anulował, ale to nic nie daje, nie ma żadnej mocy > to tylko wpis > dla jego informacji.
A jak płaciłeś za zakup? > pieniądze powinny wrócić w to samo miejsce > za 2-3 dni > zależnie od sesji księgowania w banku > możliwe, że dopiero po świętach.
Coś kiepsko u Ciebie ze znajomością zasad panujących na Allegro > a jesteś tu już kilka lat
@Ziolko39 oczywiście masz rację (jak zwykle) - słabo znam zasady Allegro i dlatego tu pytam (zazwyczaj wchodzę tylko wtedy kiedy chcę się czegoś dowiedzieć)
Jak płaciłem za zakup doczytaj wyżej.
Jeśli sprzedawca anulował u siebie, ale na Allegro nie - to nic mi do tego
złożyłem zamówienie, czekam na dostawę - albo na to aż anuluje to zamówienie również na Allegro...
pieniądze wrócą za X dni a zamówienie nadal będzie "opłacone"? - trochę absurdalne - naprawdę jest tak jak opisuje Ziolko? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@wiekszy Tak, sprzedający nie ma możliwości anulowania zamówienia, dlatego w zakładce Kupione będzie ono miało status "opłacone".
Dzięki - to trochę mylące, nie?
jeszcze bardziej myląca jest taka informacja od abfoto:
"To PAN, a nie my, ma możliwość anulowania swojego zamówienia w panelu Allegro, a nie my. Poza tym jest ono widoczne od wczoraj jako ANULOWANE"
czyli sprzedawca nie może anulować, ale anulował, ja nie anulowałem ale jest widoczne jako ANULOWANE ale @ko_alka mówi że opłacone (i jej wierzę bo to właśnie widzę...)
to jak już dostanę te pieniądze (albo ja, albo allegro pay - w dyskusji właśnie przed chwilą dostałem wiadomość z allegro że abfoto zleciło taki zwrot - nie wczoraj rano - tylko dzisiaj po południu - u mnie ma być za 3-7 dni) to co z zamówieniem? Będzie sobie wisiało w historii jako opłacone?
@adamgwch jak Ci tak zależy na grze w grę to idź z tym do sądu.