Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o wiadomość czy sprzedający może nie przyjąć zwrotu stroju kąpielowego? Strój wczoraj odebrany, niestety za mały
@Natale3kaa Jest napisane na aukcji, że ze względów higienicznych zwrotom nie podlegają towary dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu? Stój był dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, czy w niezapieczętowanym?
Jeżeli nie było takiego zapisu, albo towar po wyjęciu z paczki nie znajdował się w zapieczętowanym opakowaniu, masz pełne prawo do zwrotu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
Jeżeli towar jest niezgodny z opisem, masz prawo do zwrotu w ramach reklamacji nawet wtedy, gdy znajdował się w zapieczętowanym opakowaniu.
Strój był zapakowany w zapieczetowane opakowanie, ale przymierzylam go, nie odpowiada mi i jakoś udało mi się go zapakować ponownie. Pierwszy raz mam taką sytuacje . Zglosilam zwrot i zamierzam jutro wysłać . Czy sprzedawca może nie odebrać tej paczki albo mi nie zwrócić pieniędzy?
@Natale3kaa
Jeżeli Twoje prawo do odstąpienia konsumenckiego zostało wyłączone na mocy przepisu z Art. 38 - to zgłoszenie przez Ciebie zwrotu nie powoduje żadnych skutków prawnych (do odstąpienia nie doszło, a zakupiony towar wciąż jest Twoją własnością).
Jeżeli Sprzedawca nie odbierze przesyłki to najmniejszy problem - wróci ona do Ciebie. Jednak Sprzedawca może odebrać przesyłkę, wezwać Ciebie do jej odbioru na swój koszt, a gdy dopuścisz się zwłoki w odbiorze: "oddać ją na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego".
Może nie zwracać pieniędzy (nie doszło do skutecznego odstąpienia od Umowy - strój jest Twój).
Dziękuję, czyli korzystniej wychodzi dla mnie już nie zwracać tego stroju ? Bo jak ma mi nie oddać pieniędzy to już wolę go chyba zostawić. Czy ryzykować i go wysłać? Teraz pytanie jeszcze czy jakby co to moge go zostawić u siebie jak już "złożyłam zwrot na allegro "
@Natale3kaa Ta zależy. Jeżeli w aukcji był zapis o wyłączeniu ze zwrotów towarów w zapieczętowanym opakowaniu po ich otwarciu, ze względów higienicznych, to sprzedawca będzie próbował nie oddać Ci pieniędzy, ale nie istnieje żadna oficjalna lista towarów wyłączonych z takich zwrotów, więc możesz się z tym nie zgodzić. Sprzedawca nie może decydować, że dany produkt jest wyłączony ze zwrotów. O tym może zadecydować tylko sąd. Jeżeli w aukcji nie było takiego zapisu, zwrot Ci przysługuje. Jeżeli sprzedający nie odda pieniędzy, możesz otworzyć Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poprosić o pomoc Allegro.
@Natale3kaa Cześć. Zgodnie z Art. 38. [Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy]
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
Ustawodawca nie wskazuje definicji "względów higienicznych". Sprzedający może odmówić zwrotu na podstawie artykułu 38 - a zasadność odmowy przyjęcia może zostać rozstrzygnięta przez sąd.
Strój był zapakowany w zapieczetowane opakowanie, ale przymierzylam go, nie odpowiada mi i jakoś udało mi się go zapakować ponownie. Pierwszy raz mam taką sytuacje . Zgłosiłam zwrot i zamierzam jutro wysłać . Czy sprzedawca może nie odebrać tej paczki albo mi nie zwrócić pieniędzy?
A czy chciała byś kupić używane majtki ? Strój był zapakowany, rozpieczętowałaś i założyłaś. To, że spakowałaś z powrotem nie ma znaczenia. Stanowisko Allegro znasz, sprzedawca może nie przyjąć paczki. Pozostaje sąd.
Nie chciałabym, ale strój był mierzony na bieliznę, w sklepie tak samo mierzymy strój na bieliznę. Czyli w takim razie już lepiej zostawić ten strój? Bo jak i tak mi nie zwróci pieniędzy...
@Natale3kaa Widzisz, tylko ten sprzedający nie wie jak mierzyłaś strój. Może zakładać inaczej. Może zacznij od telefonu albo maila do sprzedawcy, niech powie co on o tym myśli. A może się dogadacie jakoś. Nie zaczynaj od dyskusji czy próby zwrotu "na siłę", bo to tylko powoduje niepotrzebne scysje.
@Natale3kaa Jeżeli strój Ci nie odpowiada, odeślij i poproś w Dyskusji o pomoc Allegro. Link masz wyżej. To przymierzanie po kimś to taki wymyślony powód moim zdaniem, chodzi głównie o niechęć sprzedawców do zwrotów pieniędzy. Ty też nie wiesz, czy i ile osób przymierzało ten strój przed Tobą.
@xyz96 - Twoja odpowiedź to już "lekkie przegięcie". W miarę "rozwijania się wątku" zmieniasz swoje stanowisko. Idziesz "za wiatrem i popularnością"? Dlaczego Twoje zdanie zmienia się w miarę rozwijania się dyskusji?
Majtki, biustonosz, body, strój kąpielowy - jest normalnie przymierzany w sklepie (przynajmniej na "zachodzie"). A potem jest sprzedawany jako nowy. Dlaczego u nas ma być inaczej? Kupujący powinni być tego świadomi - mogą dostać przedmiot niezaplombowany, przymierzany przez innych klientów. I to będzie zgodne z opisem - opakowanie przedmiotu nie jest przedmiotem sprzedaży. Dlatego każdy kupujący może zwrócić przedmiot bez oryginalnego opakowania - pralkę, lodówkę, telewizor, suszarkę, długopis. Tak samo i majtki, biustonosz, body, strój kąpielowy, podkoszulek itp. Ale musi się liczyć również z tym, że nie dostanie towaru w oryginalnym, zaplombowanym opakowaniu - bo niby z jakiej racji? - przeciez opakowanie nie jest przedmiotem sprzedaży - proszę zapoznać się z wyrokami sądów, to działa w obie strony.
Czyli, jak kupująca kupi sobie strój kąpielowy, nowy, dostanie przedmiot w "woreczku foliowym", z rozerwaną plombą producenta - to w świetle prawa otrzymuje prawidłowy przedmiot, zgodny z opisem aukcji. Opakowanie przedmiotu nie jest przedmiotem transakcji i nie podlega reklamacji. Jak kupująca chce złożyć jakąś reklamację, to ona powinna udowodnić, że np. 5 osób wcześniej przymierzało te majtki na "gołe ciało". Jeśli tego nie potrafi udowodnić - to po prostu towar jest "fabrycznie" nowy.
xyz96 - piszesz: "Ty też nie wiesz, czy i ile osób przymierzało ten strój przed Tobą". - to świadczy tylko o tym, że nie czytasz postów. Przecież kupująca wyraźnie napisała, że towar był zaplombowany. Jak zaczynasz coś pisać - tą bądź w swoich wypowiedziach konsekwentny, a tak wprowadzasz w błąd ludzi.
@AGD-SERVICE Moje zdanie się nie zmienia. Wiedziałbyś o tym, gdybyś przeczytał ten post;
To zależy. Jeżeli w aukcji był zapis o wyłączeniu ze zwrotów towarów w zapieczętowanym opakowaniu po ich otwarciu, ze względów higienicznych, to sprzedawca będzie próbował nie oddać Ci pieniędzy, ale nie istnieje żadna oficjalna lista towarów wyłączonych z takich zwrotów, więc możesz się z tym nie zgodzić. Sprzedawca nie może decydować, że dany produkt jest wyłączony ze zwrotów. O tym może zadecydować tylko sąd. Jeżeli w aukcji nie było takiego zapisu, zwrot Ci przysługuje. Jeżeli sprzedający nie odda pieniędzy, możesz otworzyć Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poprosić o pomoc Allegro.
Tak poza tym, to nie jest wątek o moich postach i moich wypowiedziach. Każdy pisze, co chce. Raczej Ty nie czytasz postów, w kolejnym piszę;
Każdy mógł przymierzać. Po przymierzaniu założyć plombę to żaden problem.
Rozumiem że Ty nigdy nie mierzylam stroju w sklepie tylko zawsze odrazu kupujesz bez przymierzenia.
@Natale3kaa Podejmując decyzję weź pod uwagę, że w tym dziale dla kupujących, niemal wszyscy Ci odpowiadający to sprzedawcy z Allegro, dlatego takie opinie.
@Skill_Player Każdy mógł przymierzać. Po przymierzaniu założyć plombę to żaden problem. A czytam jak chcę.
@Natale3kaa Nie daj się podpuścić do zaczęcia od dyskusji, Zadzwoń lub napisz tak jak Ci poradziłem. To nic nie kosztuje, a pozwala uniknąć stresu (wiesz na czym stoisz od poczatku) Niektórym zależy na sprowokowaniu do jak największej ilości awantur o zakupy. Wtedy są w swoim żywiole. Przeczytaj od początku jeszcze raz wpisy i zobaczysz, że ta sama osoba raz pisze o nieuznaniu zwrotu, a parę wpisów dalej aby się awanturować. To własnie jest "krecia robota". Ale to ty decydujesz kogo posłuchasz. Zrobisz jak uważasz.
Tylko już na to za późno, bo już na samym początku napisałam do sprzedawcy, że to co robi jest niezgodne z prawem, ponieważ przeczytałam na Internecie że zawsze ma się prawo do zwrotu rzeczy zakupionej na Internecie do 10dni. Dlatego jeszcze raz w takim razie proszę o radę czy jeżeli już nie miło napisałam do sprzedawcy i pewnie nie będzie chciał iść na ugodę to lepiej zostawić już strój u siebie i go nie wysyłać? I kolejny raz zapytam czy mogę go nie wysyłać jak już dałam "zwróć rzeczy na allegro ". Jeżeli sprzedawca ma mi nie oddać pieniędzy to już wolę zostać ze strojem niż z niczym...zamawiam na allegro już bardzo długo i pierwszy raz mam taką sytuację 😔
@Natale3kaa Zaryzykuj i zadzwoń. Łatwiej się rozmawia przez telefon. To "zwróć rzeczy na allegro " można wycofac. Po prostu nie wysyłasz i już. A zauważ, że nie tylko ja uważam, że te rady "dyskusyjne" są po to, aby wywołać jak najwięcej konfliktów, których przy odrobinie dobrej woli można uniknąć.