
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę o wiadomość czy sprzedający może nie przyjąć zwrotu stroju kąpielowego? Strój wczoraj odebrany, niestety za mały
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Jest napisane na aukcji, że ze względów higienicznych zwrotom nie podlegają towary dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu? Stój był dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, czy w niezapieczętowanym?
Jeżeli nie było takiego zapisu, albo towar po wyjęciu z paczki nie znajdował się w zapieczętowanym opakowaniu, masz pełne prawo do zwrotu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
Jeżeli towar jest niezgodny z opisem, masz prawo do zwrotu w ramach reklamacji nawet wtedy, gdy znajdował się w zapieczętowanym opakowaniu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Strój był zapakowany w zapieczetowane opakowanie, ale przymierzylam go, nie odpowiada mi i jakoś udało mi się go zapakować ponownie. Pierwszy raz mam taką sytuacje . Zglosilam zwrot i zamierzam jutro wysłać . Czy sprzedawca może nie odebrać tej paczki albo mi nie zwrócić pieniędzy?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa
Jeżeli Twoje prawo do odstąpienia konsumenckiego zostało wyłączone na mocy przepisu z Art. 38 - to zgłoszenie przez Ciebie zwrotu nie powoduje żadnych skutków prawnych (do odstąpienia nie doszło, a zakupiony towar wciąż jest Twoją własnością).
Jeżeli Sprzedawca nie odbierze przesyłki to najmniejszy problem - wróci ona do Ciebie. Jednak Sprzedawca może odebrać przesyłkę, wezwać Ciebie do jej odbioru na swój koszt, a gdy dopuścisz się zwłoki w odbiorze: "oddać ją na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego".
Może nie zwracać pieniędzy (nie doszło do skutecznego odstąpienia od Umowy - strój jest Twój).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję, czyli korzystniej wychodzi dla mnie już nie zwracać tego stroju ? Bo jak ma mi nie oddać pieniędzy to już wolę go chyba zostawić. Czy ryzykować i go wysłać? Teraz pytanie jeszcze czy jakby co to moge go zostawić u siebie jak już "złożyłam zwrot na allegro "
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Ta zależy. Jeżeli w aukcji był zapis o wyłączeniu ze zwrotów towarów w zapieczętowanym opakowaniu po ich otwarciu, ze względów higienicznych, to sprzedawca będzie próbował nie oddać Ci pieniędzy, ale nie istnieje żadna oficjalna lista towarów wyłączonych z takich zwrotów, więc możesz się z tym nie zgodzić. Sprzedawca nie może decydować, że dany produkt jest wyłączony ze zwrotów. O tym może zadecydować tylko sąd. Jeżeli w aukcji nie było takiego zapisu, zwrot Ci przysługuje. Jeżeli sprzedający nie odda pieniędzy, możesz otworzyć Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poprosić o pomoc Allegro.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Cześć. Zgodnie z Art. 38. [Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy]
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
Ustawodawca nie wskazuje definicji "względów higienicznych". Sprzedający może odmówić zwrotu na podstawie artykułu 38 - a zasadność odmowy przyjęcia może zostać rozstrzygnięta przez sąd.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Strój był zapakowany w zapieczetowane opakowanie, ale przymierzylam go, nie odpowiada mi i jakoś udało mi się go zapakować ponownie. Pierwszy raz mam taką sytuacje . Zgłosiłam zwrot i zamierzam jutro wysłać . Czy sprzedawca może nie odebrać tej paczki albo mi nie zwrócić pieniędzy?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A czy chciała byś kupić używane majtki ? Strój był zapakowany, rozpieczętowałaś i założyłaś. To, że spakowałaś z powrotem nie ma znaczenia. Stanowisko Allegro znasz, sprzedawca może nie przyjąć paczki. Pozostaje sąd.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie chciałabym, ale strój był mierzony na bieliznę, w sklepie tak samo mierzymy strój na bieliznę. Czyli w takim razie już lepiej zostawić ten strój? Bo jak i tak mi nie zwróci pieniędzy...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Widzisz, tylko ten sprzedający nie wie jak mierzyłaś strój. Może zakładać inaczej. Może zacznij od telefonu albo maila do sprzedawcy, niech powie co on o tym myśli. A może się dogadacie jakoś. Nie zaczynaj od dyskusji czy próby zwrotu "na siłę", bo to tylko powoduje niepotrzebne scysje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Jeżeli strój Ci nie odpowiada, odeślij i poproś w Dyskusji o pomoc Allegro. Link masz wyżej. To przymierzanie po kimś to taki wymyślony powód moim zdaniem, chodzi głównie o niechęć sprzedawców do zwrotów pieniędzy. Ty też nie wiesz, czy i ile osób przymierzało ten strój przed Tobą.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 - Twoja odpowiedź to już "lekkie przegięcie". W miarę "rozwijania się wątku" zmieniasz swoje stanowisko. Idziesz "za wiatrem i popularnością"? Dlaczego Twoje zdanie zmienia się w miarę rozwijania się dyskusji?
Majtki, biustonosz, body, strój kąpielowy - jest normalnie przymierzany w sklepie (przynajmniej na "zachodzie"). A potem jest sprzedawany jako nowy. Dlaczego u nas ma być inaczej? Kupujący powinni być tego świadomi - mogą dostać przedmiot niezaplombowany, przymierzany przez innych klientów. I to będzie zgodne z opisem - opakowanie przedmiotu nie jest przedmiotem sprzedaży. Dlatego każdy kupujący może zwrócić przedmiot bez oryginalnego opakowania - pralkę, lodówkę, telewizor, suszarkę, długopis. Tak samo i majtki, biustonosz, body, strój kąpielowy, podkoszulek itp. Ale musi się liczyć również z tym, że nie dostanie towaru w oryginalnym, zaplombowanym opakowaniu - bo niby z jakiej racji? - przeciez opakowanie nie jest przedmiotem sprzedaży - proszę zapoznać się z wyrokami sądów, to działa w obie strony.
Czyli, jak kupująca kupi sobie strój kąpielowy, nowy, dostanie przedmiot w "woreczku foliowym", z rozerwaną plombą producenta - to w świetle prawa otrzymuje prawidłowy przedmiot, zgodny z opisem aukcji. Opakowanie przedmiotu nie jest przedmiotem transakcji i nie podlega reklamacji. Jak kupująca chce złożyć jakąś reklamację, to ona powinna udowodnić, że np. 5 osób wcześniej przymierzało te majtki na "gołe ciało". Jeśli tego nie potrafi udowodnić - to po prostu towar jest "fabrycznie" nowy.
xyz96 - piszesz: "Ty też nie wiesz, czy i ile osób przymierzało ten strój przed Tobą". - to świadczy tylko o tym, że nie czytasz postów. Przecież kupująca wyraźnie napisała, że towar był zaplombowany. Jak zaczynasz coś pisać - tą bądź w swoich wypowiedziach konsekwentny, a tak wprowadzasz w błąd ludzi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@AGD-SERVICE Moje zdanie się nie zmienia. Wiedziałbyś o tym, gdybyś przeczytał ten post;
To zależy. Jeżeli w aukcji był zapis o wyłączeniu ze zwrotów towarów w zapieczętowanym opakowaniu po ich otwarciu, ze względów higienicznych, to sprzedawca będzie próbował nie oddać Ci pieniędzy, ale nie istnieje żadna oficjalna lista towarów wyłączonych z takich zwrotów, więc możesz się z tym nie zgodzić. Sprzedawca nie może decydować, że dany produkt jest wyłączony ze zwrotów. O tym może zadecydować tylko sąd. Jeżeli w aukcji nie było takiego zapisu, zwrot Ci przysługuje. Jeżeli sprzedający nie odda pieniędzy, możesz otworzyć Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poprosić o pomoc Allegro.
Tak poza tym, to nie jest wątek o moich postach i moich wypowiedziach. Każdy pisze, co chce. Raczej Ty nie czytasz postów, w kolejnym piszę;
Każdy mógł przymierzać. Po przymierzaniu założyć plombę to żaden problem.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Rozumiem że Ty nigdy nie mierzylam stroju w sklepie tylko zawsze odrazu kupujesz bez przymierzenia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Podejmując decyzję weź pod uwagę, że w tym dziale dla kupujących, niemal wszyscy Ci odpowiadający to sprzedawcy z Allegro, dlatego takie opinie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Skill_Player Każdy mógł przymierzać. Po przymierzaniu założyć plombę to żaden problem. A czytam jak chcę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Nie daj się podpuścić do zaczęcia od dyskusji, Zadzwoń lub napisz tak jak Ci poradziłem. To nic nie kosztuje, a pozwala uniknąć stresu (wiesz na czym stoisz od poczatku) Niektórym zależy na sprowokowaniu do jak największej ilości awantur o zakupy. Wtedy są w swoim żywiole. Przeczytaj od początku jeszcze raz wpisy i zobaczysz, że ta sama osoba raz pisze o nieuznaniu zwrotu, a parę wpisów dalej aby się awanturować. To własnie jest "krecia robota". Ale to ty decydujesz kogo posłuchasz. Zrobisz jak uważasz.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tylko już na to za późno, bo już na samym początku napisałam do sprzedawcy, że to co robi jest niezgodne z prawem, ponieważ przeczytałam na Internecie że zawsze ma się prawo do zwrotu rzeczy zakupionej na Internecie do 10dni. Dlatego jeszcze raz w takim razie proszę o radę czy jeżeli już nie miło napisałam do sprzedawcy i pewnie nie będzie chciał iść na ugodę to lepiej zostawić już strój u siebie i go nie wysyłać? I kolejny raz zapytam czy mogę go nie wysyłać jak już dałam "zwróć rzeczy na allegro ". Jeżeli sprzedawca ma mi nie oddać pieniędzy to już wolę zostać ze strojem niż z niczym...zamawiam na allegro już bardzo długo i pierwszy raz mam taką sytuację 😔
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Natale3kaa Zaryzykuj i zadzwoń. Łatwiej się rozmawia przez telefon. To "zwróć rzeczy na allegro " można wycofac. Po prostu nie wysyłasz i już. A zauważ, że nie tylko ja uważam, że te rady "dyskusyjne" są po to, aby wywołać jak najwięcej konfliktów, których przy odrobinie dobrej woli można uniknąć.
- « POPRZEDNIA
- NASTĘPNA »