Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Licytuje 4 płyty na allegro zwykłym. Zgodnie z regulaminem mam na opłacenie licytacji 30 dni, a sprzedawca mi napisał smsa że nie będzie czekał 30 dni na zapłatę.
@Agent555 Odpisz mu, że otworzysz spór i zamkniesz go jako nierozwiązany + wystawisz negatywny komentarz.
@Agent555 że tak spytam, o ile pracodawca ci opóźnia wypłatę? Bo rozumiem że opóźnia i to jest ok?
@Agent555 też bym tyle nie czekał. Zawsze mam zawartą informację, że na wpłatę czekam maksymalnie 3 dni.
Czyli zawsze naruszasz regulamin Allegro. Nie możesz wymagać czasu krótszego niż 7 dni.
@xyz96 otóż mogę gdyż konsultowałem to z obsługą allegro.
@komis-bell Nie możesz, skonsultuj jeszcze raz i wklej tu odpowiedź.
W rozmowie z pracownikiem allegro pytałem o to czy mogę samemu określać jak długo czekam na wpłatę przy licytacjach i dostałem wyraźną odpowiedź, że mogę to ustalać samemu ale musi być to wyraźnie zaznaczone. Może to być 1 dzień a może to być miesiąc.
Jutro poszukam tej rozmowy gdyż nie pamiętam czy było to na mailu czy na czacie na FB.
Może poprosimy moderatorów o wypowiedź? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@komis-bell
Te sprawy regulują: kodeks cywilny i Regulamin Allegro.
Tak to dobry pomysł, niech napisze moderator jak naprawdę jest
@Agent555 Już masz napisane niżej, jak jest naprawdę.
@komis-bell Już nie musisz szukać 🙂
Dziękuję za wiadomość.
Moje pytanie ma charakter ogólny.
Czy mogę na Allegro lub na Allegro Lokalnie napisać w ofercie, że po wygranej licytacji czekam na wpłatę tylko 3 dni? Czy będzie to naruszało zasady?
Pozdrawiam.
Dzień dobry,
dziękuję za odpowiedź.
Taki zapis oferty będzie niezgodny z regulaminem.
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
// Klaudia W
Zespół Allegro
@xyz96Przepraszam zapomniałem odpisać. Prawdopodobnie pytałem o to na czacie na FB i już go nie mam więc musiałbym zapytać jeszcze raz. Generalnie nadal widzę tu sporo niejasności. Poproś Panią Klaudię W aby jeszcze raz skonsultowała temat z kimś kto ma może większą wiedzę lub jest bardziej doświadczony - wszak nie każdy konsultant jest nieomylny (:
Sam zaraz napiszę do allegro i zapytam. Później wkleję odpowiedź.
@A3damzacytował regulamin w którym jasno i wyraźnie widać, że można umieszczać takie zapisy.
@xyz96Przycisnąłem trochę konsultanta i poprosiłem o weryfikację w dziale prawnym.
Taką oto odpowiedź otrzymałem przed chwilą na maila.
"Dzień dobry,
dziękuję Pani za wiadomość.
Skonsultowałem Pani pytanie z zespołem ds. jakości ofert. Oczywiście może Pani umieścić taki zapis w zakładce "O sprzedającym"- jest to równoznaczne z tym, że nie narusza ona naszego regulaminu w chwili obecnej.
Pozdrawiam
// Artur S. [edycja]
Zespół Allegro"
Treść zapisu o który pytałem brzmi następująco:
"Na wpłatę za zakupione przedmioty czekamy maksymalnie 3 dni robocze. Możliwe jest indywidualne ustalenie dłuższego terminu na wpłatę - w tym celu prosimy o kontakt przed dokonaniem zakupu."
@xyz96 Czy możesz podać mi numer tej korespondencji?
@_HolaOla_ 19517114
@komis-bell Bardzo Ci dziękuję. Odpowiedź, którą otrzymałeś potwierdza moją wcześniejszą wypowiedź, dlatego jest poprawna. Postaram się natomiast wyjaśnić, dlaczego błędną informację otrzymał @xyz96.
@_HolaOla_Tak, jest poprawna gdyż wynika to bezpośrednio z brzmienia punktu 7.5 regulaminu.
Prowadziłem też rozmowę na czacie na FB i dwóch kolejnych konsultantów nie chciało mi przyznać racji.
Odsyłali mnie to tego linku: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/ustawienia
Twierdzili, że nie ma możliwości ustalenia czasu na wpłatę krótszego niż 7 dni. Owszem nie ma możliwości ustalenia tego pod podanym linkiem ale jest to sprzeczne z regulaminem gdzie taka możliwość wyraźnie istnieje.
Dobrze by było gdyby zostało to poprawione - natomiast sam regulamin uważam jest OK. Kiedy kupujący poprosi nas o wydłużenie czasu na wpłatę o praktycznie zawsze się na to zgadzamy.
Chodzi tu jednak o sytuacje w których często wystawiamy na licytacje uszkodzone telefony na części lub jako złom i potem czekamy tydzień/dwa na wpłatę - o ile taka nastąpi bo często też klient po prostu nas olewa i nie płaci a my tracimy masę czasu.
@_HolaOla_ Oczywiście, że mogę. To nie jest błędna informacja. Nie można wymagać zapłaty w ciągu 3 dni przy licytacji, podczas gdy regulamin daje kupującemu na to 30 dni. Dawniej ten czas wynosił minimum 7 dni i to było święte. Teraz Ci podam numer, a Ty mi napiszesz, że Klaudia się pomyliła, wiem o tym. 19475498
@xyz96Punkt regulaminu mówiący o czasie na zapłatę zaczyna się od zdania "W przypadku braku innych ustaleń stron Transakcji [...] ".
No proszę mi wybaczyć ale prościej i bardziej logicznie nie da się tego ująć.
Jeśli nie ma innych ustaleń - obowiązuje dalsza część punktu 7.5 następująca po tym zdaniu, jeśli takie ustalenia są to obowiązują właśnie te ustalenia.
Jasne i proste.