anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający może wymagać kontaktu mailowego w przypadku reklamacji?

Client:124617933
#8 Zapaleniec#

Czy w przypadku niezgodności otrzymanego produktu z opisem i chęci zgłoszenia reklamacji sprzedający może wymagać kontaktu drogą mailową ze swoim wewnętrznym działem reklamacji? Czy w przypadku kontaktu drogą mailową obowiązuje mnie działanie Allegro Protect? Sprzedający naciska na kontakt drogą mailową zamiast przez Dyskusje Allegro.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Prawdopodobnie sprzedawca próbuje załatwić sprawę polubownie, bo wątpliwym jest, żeby był on aż takim "służbistą", żeby wymagać oficjalnego kontaktu z jego działem reklamacji.

oznacz moderatorów

Client:124617933
#8 Zapaleniec#

Dobrze w takim razie gdy jasno dwukrotnie zaznaczyłem że chciałbym zgłosić reklamacje za pomocą dyskusji allegro to jest mi to notorycznie odmawiane i na siłę jestem przekierowywany na korespondencję mailową gdzie obawiam się że taka korespondencja mailowa może osłabić moją możliwość korzystania z Allegro Protect.
Przeczytałem w internecie że Allegro Protect działa na zasadach opartych na komunikacji w ramach platformy.
Dodatkowo zgodnie z ich regulaminem reklamacji będę musiał czekać dłużej na odpowiedź niż w przypadku Allegro Dyskusje.

oznacz moderatorów

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Sprzedawca nie może odmówić zgłoszenia reklamacji na czacie dyskusji. Może jedynie próbować, ale to nie zmienia faktu, że złożenie reklamacji w dyskusji jest jak najbardziej skuteczną formą złożenia reklamacji. I w tej sytuacji lepiej otworzyć dyskusję i złożyć tam reklamację, bo takie "naciski" sprzedawcy są trochę podejrzane.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Client:124617933 Jeśli zaproponowane przez sprzedającego rozwiązanie nie przyniesie satysfakcjonujących Cię efektów, będziesz mógł rozpocząć dyskusję. Te sprawy się nie wykluczają.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Client:124617933
#8 Zapaleniec#

Dyskusje już rozpocząłem jednakże mimo dwukrotnego zaznaczenia że chciałbym zgłosić reklamacje za pomocą dyskusji allegro to jest mi to notorycznie odmawiane i na siłę jestem przekierowywany na korespondencję mailową gdzie obawiam się że taka korespondencja mailowa może osłabić moją możliwość korzystania z Allegro Protect.
Przeczytałem w internecie że Allegro Protect działa na zasadach opartych na komunikacji w ramach platformy.
Dodatkowo zgodnie z ich regulaminem reklamacji będę musiał czekać dłużej na odpowiedź niż w przypadku Allegro Dyskusje.

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:124617933 odpowiedź na reklamację musi zostać udzielona w ciągu 14 dni. Samo to że będziesz prowadził dyskusję nie oznacza że zostanie Ci ona udzielona szybciej - jedyne co to sprzedający ma obowiązek odpowiadania na wiadomości w ciągu 24 godzin ale nie musi to wcale przyspieszyć rozpatrzenia reklamacji. 

oznacz moderatorów

Client:124617933
#8 Zapaleniec#

Sam fakt obowiązku odpowiedzi w ciągu 24 godzin jest dla mnie bardzo korzystny i ważny

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:124617933 Oczywiście rozumiem to.
Zwracam jedynie uwagę, że sprzedający może na każde Twoje pytanie odpowiadać np. "reklamacja jest w trakcie rozpatrywania przez odpowiedni dział" - swój obowiązek odpowiedzi będzie miał spełniony i nic nie zostanie przyspieszone.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:124617933 W dyskusji na mail sprzedający Cie odsyła, niech odsyła Ty pisz w dyskusji swoje, poproś o pomoc Allegro i czekaj te 14dni a wówczas jak sprzedający nie ustosunkuje się do reklamacji odznacz dyskusję jako nierozwiązana.

oznacz moderatorów