Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem dzisiaj, jak wynikało z opisu aukcji 1 z 684 dostępnych sztuk przedmiotu.
Dodatkowo Sprzedawca zamieścił w opisie, że przedmiot ten jest obecnie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych. Po dokonaniu przelewu w potwierdzeniu zakupu otrzymałem informację, iż czas oczekiwania na zakupiony przedmiot to 21 dni.
Czy sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada fizycznie na magazynie; który dopiero zamierza wyprodukować?
Czy powyższe opisy w aukcji wprowadzające w błąd kupujących są dopuszczalne?
Czy są wystarczającym powodem do domagania się rezygnacji z zakupu i zwrotu gotówki?
jutomi
@nat_not może za wcześnie napisałem, ale wiedziony przeczuciem postanowiłem poczytać o takich sytuacjach. Na pewno nie zamierzam już teraz podejmować działań. Pytanie, co jeśli minie 10.01.2023, czyli deklarowany czas dostawy, a sprzedający jak poprzednio będzie przeciągał o kolejne tygodnie. Ile Sprzedający tak uczciwie może przekładać czas realizacji. Poprzednio prowadziłem korespondencję przez "dyskusję" ponad tydzień i nikt się nie wtrącił, że termin jest przekroczony. Jedynym i ostatecznym rozwiązaniem było pouczenie Sprzedającego by wysłał towar ewentualnie zwrócił pieniądze. Może tak działa u nas prawo handlowe i muszę to akceptować. Nie wiem. dlatego opisałem mój przypadek i zadałem pytanie.
Pytając tutaj chciałem się dowiedzieć, czy są jakieś mechanizmy mogące ustrzec kupujących przed takimi praktykami, np. zgłosić by przyglądnąć się innym transakcjom tego Sprzedającego. Jasnym dla mnie jest, że ewentualne zgłoszenie byłoby po przekroczeniu terminu i po odbytej dyskusji, której teraz nawet nie mogę/nie muszę otworzyć.
Z racji, że obecne zamówienie jest w trakcje, to wstrzymuję się od kontynuowania wątku. Wrócę dopiero, gdy sytuacja się powtórzy.
Dziękuję i pozdrawiam. Bogdan.
@konto zamknięte jak minie termin wysyłki, odstąp od umowy w dyskusji, oceń odpowiednio, jak często będzie tak robić i dostawać odpowiednie opinie to allegro samo go zblokuje i poprosi o poprawę jakości sprzedaży 😄
ooo i to jest już jakaś odpowiedź, może faktycznie najbardziej rozsądna. Dzięki.
"Także... sprzedawcy i handlarze będą (zaciekle) bronić swoich. Niestety."
Proszę Cię, nie mierz wszystkich jedną miarą. To krzywdzące.
@konto zamknięte
Tak informacyjnie dla Ciebie. Każdy sprzedawca (szczególnie firmy) jest oceniany przez Allegro za wprowadzenie numeru listu przewozowego w terminie jaki zadeklarował na wysyłkę.
Nie można więc postawić tezy ze Allegro nie stara się tego kontrolować. Nie mamy pojęcia ile kont, właśnie za bardzo niski procent wysyłki zostało zablokowanych. Z swojej strony zapewniam że bardzo bym chciał być idealnym sprzedawcą i posiadać tylko miłych, rozsądnych klientów.
@serwis-texas Też cenna informacja. Dziękuję.
Zadałem tutaj pytanie, bo nie znam mechanizmów kontroli użytkowników. Jestem dość aktywnym kupującym i uważam, że zdecydowana większość sprzedających potrafi się wywiązać z umowy. Denerwuje mnie za to jawne robienie w konia kogokolwiek. W opisanym przeze pierwszym zakupie, naprawdę byłem w stanie zrozumieć opóźnienia (sam kiedyś pracowałem w handlu). Jednak ponowne wystawienie tego samego przedmiotu i ponowne informowanie, że są opóźnienia, to wygląda mi na przekręt. Od daty mojego pierwszego zamówienia do obiecanej teraz daty dostawy jest dokładnie miesiąc czasu. Czas pokaże, czy moje przypuszczenia co do tego sprzedawcy są prawdziwe.
Pozdrawiam.
@konto zamknięte tak, są mechanizmy - nazywa się to ustawa konsumencka
w której jest taki przypadek opisany
masz prawo w takim wypadku wyznaczyć własny termin dostawy,
a następnie po jego przekroczeniu odstąpić od umowy
i odzyskać pieniądze
@RED Owszem, tak się kończą każde takie sytuacje. Na szczęście każdy jest kowalem swojego losu i jak sobie zapracuje, to taki otrzyma komentarz. Wg mnie NAGMINNE przeciąganie realizacji jest zwyczajnym oszustwem.
Z swojej strony zapewniam że bardzo bym chciał być idealnym sprzedawcą i posiadać tylko miłych, rozsądnych klientów.
na takich działaniach zarabia tylko podmiot trzeci - kasyno - czyli allegro na prowizjach
sprzedawca nic z tego nie ma, wykonuje pracę za darmo - musi odpowiadać na maile, zwracać wpłaty i prowadzić dokumentację fiskalną
by oskarżać kogoś o oszustwo i premedytację należy mieć niezbite dowody
koniec roku i początek nowego to zawsze jest chaos - święta, dni wolne, inwentaryzacje, nowe przepisy, stawki vatu , omnibus i itp
pamiętaj, że publiczna opinia nie może łamać przepisów prawa ani godności firmy/osoby i musi być zgodna z prawdą
możesz napisać
zakup nieudany, Sprzedawca nie wysłał towaru w podanym terminie, zgodnie z jego deklaracją, dlatego też odstąpiłem od umowy
a nie jak typowy janusz/grażyna na allegro,
sprzedawca oszust, sprzedaje towary, których nie posiada, unikajcie go
który potem pisze na tym forum, że sprzedawca straszy go sądem