anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca musi się dostosować do uwag kupującego w trakcie kupna towaru?

MAMY ROZWIĄZANIE!
andsliwak
#7 Wielbiciel#

Kilka razy zdarza mi się wpisywać, prośby przy zamawianiu towaru, chodzi o termin dostawy /dłuższy niż ,oferowany/ Część  zakupów ,kupuję na adres działki kilkadziesiąt km od miejsca zamieszkania ,prosząc o dostawę na jakiś dzień, kiedy będę na działce , by odebrać towar. Powiem tak na 10 przypadków reaguje na to 2 sprzedawców, pozostali chyba tego nie czytają. Parę dni temu zamówiłem kołdrę. Prosiłem o możliwość dostarczenia jej 11.12 br. Sprzedawca owszem dostarczył ją , ale 7.12 br. Zakup leży sobie na werandzie pod stołem , a ode mnie system woła o ocenę już. Faktycznie w ofercie widniała data dostawy 7.12 ale jeśli w zamówieniu jest rubryka uwagi kupującego ,to chyba jest tam , po coś?  

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
Client:44052296
#21 Demiurg#

@andsliwak sprzedawca musi wysłać przedmiot w deklarowanym czasie bo za opóźnienia allegro odejmuje punkty ze skuteczności sprzedaży i sprzedawca traci np oznaczenie super sprzedawca czy oferty tracą oznaczenie smart lub allegro nie chce oddawać prowizji . Więc ja chcesz przedmiot na konkretny dzień to najlepiej szukać ofert z deklarowanym czasem na ten dzień.

oznacz moderatorów
andsliwak
#7 Wielbiciel#

Faktycznie, racja, ale mnie uczono, że umowa to akt cywilno-prawny 2 stron .Jeśli ja mam możliwość określenia czasu , to usługodawca powinien dostosować się do kupującego lub w ofercie dodać, że jego termin jest ostateczny i niepodważalny. Tu widać jest dyktat . Będę teraz wiedział i nigdy bez pisemnej odpowiedzi , o terminie dostawy , po prostu nie dokonam zakupu.

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

Firmy kurierskie mają w ofercie płatną usługę "doręczenie we wskazanym dniu" (zazwyczaj jest maks. 7 dni od dnia nadania, ale wszystko zależy od firmy i umowy). Niestety nie da się z tego skorzystać w ramach Smarta, więc musiałbyś dogadać się ze sprzedawcą i opłacić przesyłkę wraz z opłatą za usługę doręczenia we wskazanym dniu.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@andsliwak warunki oferty masz jasne i zrozumiale łacznie z terminem wysyłki deklarowanym przez sprzedawcę , zawierając transakcję akceptujesz wszystkie zapisy jakie są w ofercie , owszem sprzedawca MOŻE pójść Ci na rękę i wysłać później... ,ale nie musi , ocenę możesz wystawić później , nikt Cię nie pogania , podczas jej wystawiania możesz wziąć pod uwagę to w jaki sposób sprzedawca ustosunkował się to Twojej prośby w uwagach.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@andsliwak sprzedawca nie będzie ci się podkładał jakością sprzedaży wysyłając paczkę z opóźnieniem bo mu lecą statystyki sprzedaży a jak spadają satystyki to spadają wyświetlenia i pozycjonowanie w wyszukiwarce a finalnie sprzedaż. Na to rada jest taka albo zamawiaj na zielony paczkomat allegro obok działki bo jakość usługi jest tragiczna i ma opóźnienia doręczenia ale można wydłużyć odbiór paczki albo kupujesz nie na allegro w sklepie prywatnym online i tam ci zrealizują wysyłkę i za miesiąc

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael ojjj... tam , nie demonizuj , jak sprzedawca się stara i utrzymuje wysoki poziom jakości to 1 czy 2 opóźnine przesyłki w skali miesiąca nie sponiewierają mu jakości , a druga sprawa , w sytuacji podbramkowej  ... mając udokumentowanie w postaci wiadomości od klienta można wystapić o usunięcie transakcji ze statystyk  .

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście że jak ma wiele komentarzy ale małego może to zniszczyć, i nie zmienia to faktu że to Allegro wymaga wysyłki w deklarowanym czasie i za to ujmuje pkt.😁

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@andsliwak Niestety jeżeli tak chcesz żeby sprzedajacy wysłał w późniejszym terminie to musisz później kupić, On nie może ponieważ allegro zabierze mu pkt w jakości a to może nawet doprowadzić do blokady jego konta, tu wina jest Allegro i ich regulaminu.

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Allegro uważa, że odsetek takich zakupów jest tak marginalny, że mają ich gdzieś. Po zmianach statystyk było dużo postów na ten temat. Zignorowali problem. Kupując z późniejszym czasem dostawy dla własnego dobra powinieneś kupić teraz ale zakup opłacić przed wysyłką, wtedy nie ma problemu. Allegro w takich sytuacjach często radziło anulować zakup i ponowić go później... Wysyłając taką prośbę bez uzgodnienia ze sprzedawcą stawiasz go pod ścianą. Ma do wyboru albo popsuć sobie statystyki, a to od nich zależy wyświetlanie ofert i sprzedaż albo narazić się klientowi. Niestety z każdą zmianą jest coraz więcej takich drobnych rzeczy które potem generują głupie i zbędne nie porozumienia między sprzedawcami, a kupującymi. Allegro zawsze zwala winę na sprzedawców mimo, ze sami ich do tego zmuszają swoją polityką... Wpis, że za ofertę odpowiada sprzedawca od dawna jest co najwyżej śmieszny, bo jedyne na co ma wpływ to opis produktu, we wszystkim innym allegro mąci ile się da począwszy od czasów wysyłek po zwroty, formy wysyłek, tytuły ofert, wyświetlanie tego co chcą a nie tego co szukasz, zmuszanie sprzedawców do nękania kupujących o zmianę opinii z jedną gwiazdką mniej itp itp....

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@andsliwak wiążąca jest umowa i daty podczas zakupów, co do rozliczeń z allegro masz odpowiedzi wyżej, sprzedawcy nie mają jak opóźnić, a jak to robią narażają się na utratę oznaczenia zamów do godziny X wysyłka dziś !!!  a Ci co opóźnili pewnie mieli wywalone na to oznaczenie, lub i tak wysyłali po 3 dni 😞 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@andsliwak Sprzedawca nie może opóźniać wysyłki na Twoje życzenie ale jak Ci zależy na późniejszym czasie dostawy to go o tym poinformuj i opłać dopiero wtedy kiedy on będzie mógł wysłać zamówienie abyś mógł je odebrać . 

oznacz moderatorów
andsliwak
#7 Wielbiciel#

Jak to dobrze posłuchać mądrych ludzi. Faktycznie wracamy do Komuny, a kupujący powinien paść na kolana i przepraszać, że żyje. Może jednak jest wyjście, Sprzedawca termin wysyłki ustala z kupującym a firma "A"  takie uwagi przyjmuje i nie karze sprzedawcy ujemnymi punktami. Proste?  Nie ? kto tu w tym wszystkim jest dla kogo? 

oznacz moderatorów