Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Zetknąłem się kiedyś z przepisem, którego interpretacja mówiła że towar wystawiony na sprzedaż musi być sprzedany każdemu kto chce go zakupić, a sprzedawca nie może odmówić tej sprzedaży, bo podlega każe. Wtedy była mowa o tym w mediach bo sieci handlowe ograniczały sprzedaż cukru.
Czy ktoś z Was ma wiedzę który to przepis?
Pytam, ponieważ wystawłem sprzedającemu obiektywny komentarz. W którym napisałem że jego opis na aukcjach mocno wprowadza w błąd kupującego. Sprzedający zmienił swój opis aukcji, ale wcześniej domagał się usunięcia komentarza. Nie zgodziłem się ponieważ uważam że inni mają prawo być ostrzeżeni, a kupczenie komentażami uznaję za oszustwo. Sprzedający mnie zablokował.
No tak, innym nie polecam, ale sam kupię i może 2 raz negata wystawię. MNK to jedyne co ta platforma zrobiła dobrze. 😌 Tacy jak Ty nie powinni mieć dostępu do sklepów internetowych.
Kolejny hejterskim komentaż z złożeniem że odradza, że pownie frustrat, zabronić zlinczować, bo po co pomyśleć jakie mogą być opcje. Odpowiedź nie na temat, głupia, nic nie wnosząca.
Pomyśl może poza umiejętnością czytania i pisania może warto jeszcze uruchomić myślenie.
KomentaRZ* 😉
Jak najbardziej może zablokowac ci kupowanie na allegro. Nie oznacza to, że nie chce sprzedać, tylko to że nie chce sprzedać na allegro, bo już zapewne raz wrzuciłeś/łaś mu negatywa.
@matYs307 Zgodnie z prawem? na dasz jakieś potwierdzenie tego!
@Client:116060511 komentarz "sprzedający wprowadza w błąd na swoich ofertach/aukcjach" nie jest w żaden sposób obiektywny bo kupujący nie może twierdzić że WSZYSTKIE oferty są nieprawidłowe albo sprzedający specjalnie wprowadza w błąd po jednym zakupie (zwłaszcza że sprzedający opis zmienił po reakcji kupującego więc nie ma żadnych podstaw do takiego myślenia). To jest komentarz stronniczy i w każdy możliwy sposób krzywdzący dla sprzedającego.
Jeśli @uish użyłby innych słów w komentarzu było by inaczej. A tak to rzuca obornikiem w sprzedającego w imię czego? Bo sprzedającemu zdarzyła się pomyłka to nikt inny nie powinien u niego kupować?
To bez celowe odpowiadać na takie ataki i niemerytoryczną i nie na temat dyskusję.
@Client:116060511 Na Allegro nie ma czegoś takiego jak obiektywny komentarz - masz subiektywna ocenę transakcji.
I tu jest widzisz problem. Jeśli coś się nie zgadza to składasz reklamację. Czy przy tym obiektywnym komentarzu obniżyłeś gwiazdki? Mnie gwiazdka mniej potrafi obniżyć statystyki konta z bardzo dobrego na dobre. I nie uważam tego za uczciwe, bo gdy ktoś zgłasza problem zajmuję się nim tak by nie był stratny, nie musi nawet dyskusji zakładać. Obcięcie gwiazdek bez wcześniejszego kontaktu uważam za odpowiednik w realu wypisywania opinii na sklepie zamiast reklamowania. W normalnym świecie takiego klienta odwiedziłaby policja. W allegro taki klient ma prawo do subiektywnej opinii. Nie ważne że o bzdetę gdzie bez problemu wyszedłby zadowolony w 5 minut gdyby tylko zwyczajnie się skontaktował, popsuł komuś wyświetlenia i obniżył sprzedaż...
To jest niestety obecny standard allegro. Kiedyś komentarz nie miał odniesienia do wyświetleń aukcji i nie dawał po sprzedaży. teraz tak jest. Allegro zmieniło system i nie poinformowało o tym kupujących, podaje im tylko gotowe formułki o subiektywnej opinii. Kiedyś 4 gwiazdki to był dobry komentarz, teraz dla wielu sprzedawców to mała tragedia... Gdy klient przyprawia ich o straty finansowe to się bronią, a czarna lista to jedna z nielicznych opcji które mają...
Sprzedawca też człowiek i czasem się myli. Nie testuje osobiście każdego towaru przed wysyłką. Nie pilnuje każdego kuriera. Przy dużych firmach programy do obsługi zamówień również czasem popełniają błędy.
Może dla pełnego obrazu sytuacji podaj link do oferty i treść wystawionego przez siebie komentarza.
Lista nieaktywnych Kupujących jest jak najbardziej legalna, nielegalne było umieszczanie na niej Kupujących, którzy nie dokonali żadnego zakupu.
Ale legalność tej listy nie wynika wprost z przepisów. Ta funkcja ma przede wszystkim zapobiegać eskalacji konfliktu Kupujący-Sprzedawca, nadużyć, zastraszania, szantażowania itd. Ma za zadanie przeciąć drogę dalszego konfliktu, bez angażowania w to nadmiernych środków, sądów itp. Jednocześnie nie rozstrzyga kto miał mniejszą lub większą rację. Ta lista chroni konsumentów, którzy byliby masowo pozywani, a sądy były by zasypane pozwami, kto ma rację i zawinił. Lista chroni zarówno Sprzedawców jak i Kupujących, którzy w złości podejmują wiele niezgodnych z prawem działań, czego co mogliby gorzko pożałować w sądzie.
Lista przecina sytuacje konfliktowe. Czasem bardziej chroni Sprzedawcę, czasem Kupującego. Rozstrzygnięcia nie ma. To jest takie radykalne ciach bez orzeczenia winy.
@uish Możesz próbować dochodzić swoich praw w sądzie > masz ok 0,01% szansy na wygranie > takich skarżących się było na AG już mnóstwo > nikt nigdy niczego nie ugrał > pomimo podawania przez niektórych podpuszczaczy art. z komunistycznych kodeksów.
Allegro dopuszcza stosowanie listy MNK > i chwała im za to
Ja po zakupach na Allegro > jeżeli coś się nie zgadza > to najpierw kontaktuję się ze sprzedającym, celem wyjaśnienia nieporozumienia > a nie zaczynam od wystawienia negatywa > "uważam że inni mają prawo być ostrzeżeni," > skoro sprzedający zmienił opis na właściwy, to jest ok > ten sam skutek miało by napisanie wiadomości przez CW > bez scysji i skarżenia się.
Dziękuję pierwsza zajefajna merytoryczną odpowiedź!
.
@az1rael Są 2 tematy na forum na ten temat, czy tamte dywagacje nie były w tym drugim?
@Health___Beauty tak wlaśnie zauważylem tel ma mały ekran a temat identyczny dzìeki