anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego Allegro broni nieuczciwych praktyk sprzedawcy?

padas13
#7 Wielbiciel#

Witam

Dlaczego Allegro broni nieuczciwych praktyk sprzedawcy, który dokonuje manipulacji oraz nie uznają wniosku Allegro Protect pomimo spełnienia wszelkich kryteriów zgodnie z regulaminem?

Jest to już kolejna reklamacja produktów (prawie 4000 zł).

Reklamacja (kolejna w ciągu roku z hakiem) zgłoszona sprzedawcy w dniu 12 stycznia 2024. Sprzedawca niestety nie udzielił odpowiedzi na reklamacje z tytułu rękojmi w terminie 14 dni. Żądaniem była wymiana towaru na nowy.

6 lutego 2024 1 Allegro - "Termin na rozpatrzenie reklamacji to 14 dni od dnia wskazania roszczenia reklamacyjnego. Jeśli decyzja reklamacyjna nie zostanie wydana w tym terminie, uznaje się ją za zasadną."
 
W ciągu dalszej korespondencji Allegro
10 lutego 2024 11:35 "Przykro mi, że wciąż nie udało się rozwiązać sprawy. Termin na wydanie decyzji reklamacyjnej minął 27.01.2024 16:16. Nie wydali Państwo decyzji reklamacyjnej w terminie, dlatego reklamacje uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę o zrealizowanie wymiany. W przypadku, gdy sprzedający nie wypowie się w dyskusji do 12.02.2024 do końca dnia, proszę o ponowne wezwanie nas do dyskusji.
W tym samym dniu Sprzedawca oświadczył, iż nie posiada takiego towaru, ponieważ nie jest on produkowany.
 
12 marca Sprzedawca otrzymał towar reklamacyjny
 
21 marca Sprzedawca "Dzień dobry. Zgodnie z Państwa żądaniem wymieniamy reklamowany reklamowany towar w ilości 24 sztuk na nowy. Proszę o podanie aktualnego adres dostawy w celu wysyłki paczki.
Pozdrawiamy"
Wiedząc, że stosują różne techniki manipulacji poprosiliśmy o zdjęcie tych nowych produktów. Po otrzymaniu zdjęcia okazało się, że TO SĄ TE SAME WADLIWE PRODUKTY, KTÓRE BYŁY PRZEDMIOTEM REKLAMACJI.
Po poinformowaniu, że to są moje produkty ponieważ końcówki przewodów były zarobione dłuższymi tulejkami ,przepakowali tylko w inne pudełka, otrzymaliśmy wiadomość.
 
26 marca 2024
"Dzień dobry.
W trosce o dobro Klienta byliśmy otwarci na wymianę tego produktu na nowy gdyby towar okazał się wadliwy. Odesłaliśmy sprzęt do serwisu, który stwierdził, że reklamowane siłownik są sprawne i odesłał do nas towar z pisemną decyzją. W załączniku decyzja serwisu (załącznik nr 1). W związku z tym reklamacja jest niezasadna i odrzucamy ją. Dodatkowym problemem jest fakt iż Państwo ingerowaliście w produkt przerabiając go, co czyni go dla nas towarem niepełnowartościowym. Dowodem tej ingerencji w budowę tego produktu są zdjęcia, które Państwo przesłali dnia 25.03.2024. Zdjęcie towaru przed przeróbką w załączniku nr 2 i zdjęcie towaru po przeróbkach załącznik nr 3. Otrzymali Państwo towar fabrycznie nowy tak jak na załączonym zdjęciu. Przeróbki, których Państwo dokonali na własne ryzyko i własny koszt są ingerencją, która dyskwalifikuje dla nas ten towar jako towar handlowy. Wyraziliśmy zgodę na wymianę towaru na nowy w przypadku gdyby towar okazał się niesprawny. Reklamacja jest niezasadna dlatego odsyłamy towar na adres:
Po otrzymaniu tego towaru i jakichkolwiek problemów z instalacją zachęcamy do kontaktu ze wsparciem technicznym. Wiemy z doświadczeń Klientów, że technicy tam pracujący są bardzo pomocni i służą ogromnym wsparciem merytorycznym oraz ogromną wiedzą.
Z poważaniem"
 
21 marca uznano reklamacje i wymieniono towar na nowy, a po wykryciu kłamstwa jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki 26 marca nagle stał się on tym samym i do tego sprawnym towarem 🙂 Cud!!!
 
Teraz najlepsze. Dyskusja skierowała mnie do Allegro Protect. Allegro Protect uważa, że nie ma podstaw do wypłaty całości kwoty, ponieważ kupujący odpowiedział na reklamacje. Ani sprzedawca, ani Allegro nie argumentuje swoich wypowiedzi podstawą prawną. Oczywiście proszę o to. 
Allegro nabiera wody w usta i nie chce wypowiedzieć się w dyskusji na temat z Art. 561. Kodeksu cywilnego Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
Allegro nabiera wody w usta i próbuje nie widzieć wiadomości z dnia 21 marca o uznaniu reklamacji i wymianie na nowe 24 sztuki produktu.
 

Wiadomość Sprzedawcy 4 kwietnia 2024 "Dzień dobry. Przerobienie może i nie wpływa na pracę tego sprzętu ale nie nadaje się do dalszej sprzedaży co czyni go towarem nie handlowym..."

Uwaga, sprzedawca chce sprzedawać towar z reklamacji jako nowy?

 
FAKTY:
1. Brak odpowiedzi sprzedawcy w ciągu 14 dni dotyczące reklamacji - reklamacje uznaje się za pozytywną
2. 21 marca 2024 - Sprzedawca uznaje reklamacje oraz informuje o wymianie 24 sztuk produktu
3. 26 marca 2024 - Udowodniona manipulacja sprzedawcy. Sprzedawca przyznaje się, że nie zostały wymienione produkty
4. Allegro Protect uznaje, że sprzedawca odpowiedział na reklamacje i nie wypłaci oraz nie obciąży sprzedawcy
5. Czat Allegro w dniu 27.03.2024 - Pracownik na czacie stwierdził, że rzeczywiście Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi w terminie oraz 21 marca uznał reklamacje, gdzie później nie może zmieniać swoich decyzji.
 
 
Zgodnie z tym co jest opisane w zasadach Allegro Protect
 
"Nie rozpatrujesz reklamacji ani nie zwracasz kupującemu pieniędzy w ciągu 14 dni:
Akceptujemy wniosek Allegro Protect - TAK
- Doliczymy kwotę z Allegro Protect - TAK
- Nałożymy blokadę na Twoje konto - TAK
 

Co możesz zrobić, żeby rozwiązać sytuację z kupującym i wstrzymać wypłatę z Allegro Protect:

Odpowiedz kupującemu w Dyskusji i daj mu znać, czy uznajesz jego reklamację.

Co zrobimy, jeżeli kupujący złoży wniosek Allegro Protect:

Zgodnie z prawem masz 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, ale nie udało Ci się wywiązać z tego terminu. Aby zadbać o zadowolenie klienta i zrekompensować mu tę sytuację, wypłacimy mu pieniądze z Allegro Protect. Doliczymy tę kwotę do Twojego rachunku. 

Kiedy możesz odwołać się od naszej decyzji:

Masz potwierdzenie, że:

  • odrzucasz reklamację na podstawie konkretnych argumentów oraz
  • kupujący dostał Twoją decyzję.

Takim potwierdzeniem może być na przykład dokument potwierdzający płatność, ale także zrzut ekranu z Twojej korespondencji z kupującym.

Czy możemy nałożyć blokadę na Twoje konto:

Tak."

 

Niestety pomimo spełnienia wszelkich warunków Allegro broni nieuczciwych praktyk Sprzedawcy.

Jeśli możecie udostępniajcie, może nie tylko ja mam taki problem, że Allegro łamie własne zasady.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

A czego Ty się tu spodziewasz ? przecież tu nie ma fachowców tu są ludzie " nieodpowiedzialni", z tym AP to niestety jest ich wewnętrzny twór, ich decyzja wypłaty, regulamin regulaminem a wszystko zależy od "kogoś", Musisz się udać do rzecznika konsumentów.

oznacz moderatorów

padas13
#7 Wielbiciel#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  No właśnie może by Allegro odpowiedziało, czego się spodziewać?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@padas13   Sprzedający postąpił prawidłowo,  przy pierwszej reklamacji sprzedający  naprawia wadę, może wysłać ten sam przedmiot  tylko naprawiony. Nie możesz żądać od razu zwrotu pieniędzy.

Dalej nie czytałem dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa.

oznacz moderatorów

aggressor_beware
#1 Nowicjusz#

>Nie możesz żądać od razu zwrotu pieniędzy.

bo? Uzasadnij.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

jak zgłosiłeś tą reklamacje?

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@padas13 Art. 561. Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania bo ustawa konsumencka jest w tym przypadku dokumentem lepiej chroniącym kupującego art 561 ma zastosowanie do zakupu od osoby prywatnej lub gdy uk nie wypowiada się w danej kwestii a tu niestety jest odpowiedni odnośnik w ustawie konsumenckiej jeszcze pytanie co ty złożyłeś w tej reklamacji bo jak powołałeś się na art 561 to sprzedawca postąpił zgodnie z prawem. Reasumując tu masz ustawę:

1. 
 Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
2. 
 Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację. (ale jeśli nie powołałeś się na przesłanki z art 43e czyli żądanie odstąpienia / obniżenia ceny to uznanie reklamacji realizowane jest z art 43d p 1)
3. 
 Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

 

1. 
 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
 Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
 Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
 Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
 Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
 Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
 Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
1. 
 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) 
przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2; (przecież z tego co piszesz uznał i chciał wymienić czyli przesłanka nie została spełniona)
2) 
przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6; (z tego co zrozumiałem to nie odebrałeś tego towaru fizycznie tylko po zdjęciu twierdzisz że to ten sam no sorki ale dowód dalej leży u sprzedawcy to raz, a dwa po zdjęciu to jak niby stwierdziłeś że nie działa? nie przypominam sobie byś ten towar po "naprawie w serwisie odebrał i dokonał oględzin" do tego jednak przydałby się dowód - przesłanka więc nie jest spełniona)
3) 
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową; (j.w. miałeś ten towar po naprawie w ręce i stwierdziłeś że dalej nie działa? - przesłanka nie spełniona)
4) 
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d; 
5) 
z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. (nie oświadczył że nie naprawi tylko że serwis producenta stwierdził że produkt jest ok na co chyba podesłał ci pismo w załączniku)
2. 
 Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
3. 
 Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
4. 
 Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
5. 
 Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
6. 
 W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
7. 
 Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Z tego co piszesz wynika że nie masz dowodów na potwierdzenie 
1 że towar po naprawie 2x nie działa
2 że to ten sam towar co odesłałeś bo zdjęcie to nie dowód (o swoich zdjęciach nie wspominasz)
3 że skorzystałeś z niewłaściwego paragrafu bo cytujesz KC a nie UK owszem jakbyś się powołał na zapisy UK art 7a p 2 z roszczeniem z art 43e pod groźbą odstąpienia od umowy to miałbyś rację czyli musiałbyś złożyć reklamację na niezgodność z umową tej samej wady  z rygorem odstąpienia po stwierdzeniu wady, a jak napisałeś składam reklamację na niezgodność z umową to zastosowano zgodnie z prawem art 43d po raz drugi no trzeba odpowiednio sprecyzować żądanie reklamacyjne o dziwo konsultant allegro ma rację mimo że na 99% wynika to z przypadku a nie z wiedzy konsultanta. Podsumowując towar odebrać przetestować sprawdzić czy nie działa złożyć teraz prawidłowo reklamację sprawę zakończyć.

 

oznacz moderatorów

Gonzo-25
#8 Zapaleniec#

Z twojego opisu wynika, że ingerowałeś w produkt - przerobiłeś okablowanie. Sprzedawca wyraził chęć wymiany na nowy przedmiot, ale odmówił ze względu na twoją samowolkę.

Jak chcesz wymiany na nowy to wyślij do sprzedawcy towar w takim stanie w jakim go otrzymałeś i tyle. Nie widzę żadnych uchybień po stronie sprzedawcy.

oznacz moderatorów