Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Dlaczego Allegro broni nieuczciwych praktyk sprzedawcy, który dokonuje manipulacji oraz nie uznają wniosku Allegro Protect pomimo spełnienia wszelkich kryteriów zgodnie z regulaminem?
Jest to już kolejna reklamacja produktów (prawie 4000 zł).
Reklamacja (kolejna w ciągu roku z hakiem) zgłoszona sprzedawcy w dniu 12 stycznia 2024. Sprzedawca niestety nie udzielił odpowiedzi na reklamacje z tytułu rękojmi w terminie 14 dni. Żądaniem była wymiana towaru na nowy.
Wiadomość Sprzedawcy 4 kwietnia 2024 "Dzień dobry. Przerobienie może i nie wpływa na pracę tego sprzętu ale nie nadaje się do dalszej sprzedaży co czyni go towarem nie handlowym..."
Uwaga, sprzedawca chce sprzedawać towar z reklamacji jako nowy?
Co możesz zrobić, żeby rozwiązać sytuację z kupującym i wstrzymać wypłatę z Allegro Protect:
Odpowiedz kupującemu w Dyskusji i daj mu znać, czy uznajesz jego reklamację.
Co zrobimy, jeżeli kupujący złoży wniosek Allegro Protect:
Zgodnie z prawem masz 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, ale nie udało Ci się wywiązać z tego terminu. Aby zadbać o zadowolenie klienta i zrekompensować mu tę sytuację, wypłacimy mu pieniądze z Allegro Protect. Doliczymy tę kwotę do Twojego rachunku.
Kiedy możesz odwołać się od naszej decyzji:
Masz potwierdzenie, że:
Takim potwierdzeniem może być na przykład dokument potwierdzający płatność, ale także zrzut ekranu z Twojej korespondencji z kupującym.
Czy możemy nałożyć blokadę na Twoje konto:
Tak."
Niestety pomimo spełnienia wszelkich warunków Allegro broni nieuczciwych praktyk Sprzedawcy.
Jeśli możecie udostępniajcie, może nie tylko ja mam taki problem, że Allegro łamie własne zasady.
A czego Ty się tu spodziewasz ? przecież tu nie ma fachowców tu są ludzie " nieodpowiedzialni", z tym AP to niestety jest ich wewnętrzny twór, ich decyzja wypłaty, regulamin regulaminem a wszystko zależy od "kogoś", Musisz się udać do rzecznika konsumentów.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ No właśnie może by Allegro odpowiedziało, czego się spodziewać?
@padas13 Sprzedający postąpił prawidłowo, przy pierwszej reklamacji sprzedający naprawia wadę, może wysłać ten sam przedmiot tylko naprawiony. Nie możesz żądać od razu zwrotu pieniędzy.
Dalej nie czytałem dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa.
>Nie możesz żądać od razu zwrotu pieniędzy.
bo? Uzasadnij.
jak zgłosiłeś tą reklamacje?
@padas13 Art. 561. Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania bo ustawa konsumencka jest w tym przypadku dokumentem lepiej chroniącym kupującego art 561 ma zastosowanie do zakupu od osoby prywatnej lub gdy uk nie wypowiada się w danej kwestii a tu niestety jest odpowiedni odnośnik w ustawie konsumenckiej jeszcze pytanie co ty złożyłeś w tej reklamacji bo jak powołałeś się na art 561 to sprzedawca postąpił zgodnie z prawem. Reasumując tu masz ustawę:
Z twojego opisu wynika, że ingerowałeś w produkt - przerobiłeś okablowanie. Sprzedawca wyraził chęć wymiany na nowy przedmiot, ale odmówił ze względu na twoją samowolkę.
Jak chcesz wymiany na nowy to wyślij do sprzedawcy towar w takim stanie w jakim go otrzymałeś i tyle. Nie widzę żadnych uchybień po stronie sprzedawcy.