Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
zakupiłem kilka sztuk produktu na koncie "MediaMarktPolska" , po 3 tygodniach chciałem ponowić zamówienie, niestety przy próbie realizacji koszyka wyskakuje informacja "Nie możesz kupić w tej ofercie - sprzedający dodał Cię do czarnej listy."
na pytanie skierowane do sprzedawcy otrzymałem odpowiedź:
"Dzień dobry,
Szanowny kliencie,
Uprzejmie informuję, że profil został dodany na czarną listę z powodu zakupów w hurtowych ilościach.
W razie dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.
Pozdrawiam,
Zespół MediaMarkt"
pamiętacie slogan owego sprzedawcy "nie dla **piiip**ów" sprzed kilku lat?
MediaMarkt idzie z duchem czasu stosując blokady "nie dla zakupów powyżej 1 sztuki"
:D:D:D
@DarkStoorM Zadowolony klient chętnie poleci sklep, wystawi pozytywną opinię.
Klient niezadowolony, jak @Psychedelic99 wystawi raczej komentarz negatywny i rzecz jasna nikomu sklepu nie poleci.
Nawet, jeśli ktoś zamówi 10 sztuk danego towaru, to w czym im to ma przeszkadzać?
Jeśli będzie popyt na ten towar, jaki problem uzupełnić magazyn, czy sprowadzić?
Zachowują się idjotycznie.
Sugerujesz jakieś drobny zakup "grupowy" z wystawieniem "subiektywnej oceny" (zawsze jak się zgłasza problem z oceną to jest powołanie się na ten zapis)
A co mają pisać? Prawdy napisać nie mogą, a pisanie, że wszyscy są równie traktowani nie ma sensu, bo nikt nie uwierzy.
Jak dla mnie to nie ma w tym nic dziwnego, że MM traktują lepiej. Obecność takiego sklepu na allegro to dobra reklama, pokazuje klientom, że jest to poważna i wiarygodna platforma, skoro nawet duże sieci chcą tu sprzedawać. Głupi by byli jakby MM zniechęcili do sprzedaży tutaj, nakładając jakieś sankcje na konto.
@vonNogay w żadne sankcje oczywiście bym nie uwierzył, ale może niech zrobią dopisek w swoim regulaminie, że jego treść jest interpretowana w zależności od wielkości podmiotu jakiego dotyczy i będzie po sprawie. To udawanie, że wszyscy tutaj jesteśmy równi jest trochę śmieszne.
mój temat nie został rozwiązany, olali mnie, wszystkie 4 dyskusje oznaczyłem "nie rozwiązane" co oznacza, że nawet jak spełnią warunki dla SS moje nie rozwiązane dyskusje blokują na 30 dni taką możliwość, a to furtka nr.2 do utrzymania SMART w ofertach, jeśli niezadowoleni klienci dowalą im jeszcze ok. 30 komentarzy negatywnych co stanowi zwiększenie nie zadowolonych o ok. 1,5% to spada im statystyka pozytywnych poniżej 98% co stanowi z automatu utratę SMART. Nie wiem po co sobie dodatkowo robią sobie pod górkę, ja czekałem wyłącznie na wskazanie regulaminu na który sami się powołali, nawet zrozumiałbym informację "przepraszam nastąpiła pomyłka, konto zostanie odblokowane", ale nie .....kopiuj/wklej i brak reakcji na moje prośby oraz prośby Allegro.
Sprawdzaj stan swoich dyskusji regularnie i wróć tutaj, kiedy coś "samo" się z nimi stanie. Na Twoim miejscu nawet bym nie zakładał wyrzucenia MM z programu Smart. I to niezależnie od liczby negatywów i nierozwiązanych dyskusji.
System automatycznie wyłącza Smarta gdy konto posiada mniej niż 98% komentarzy pozytywnych, jeśli masz przykład konta na którym funkcjonuje Smart i posiada ono poniżej 98% komentarzy pozytywnych to proszę o link.
@mikeza To tak jakby proponować politykom, aby nie udawali i dopisali do programu partyjnego, że są ponad prawem 😉
@vonNogay Po takiej "akcji" wiem, że lepiej omijać ich szerokim łukiem.
Wiem, że mają tutaj kolejne źródło reklamy, ale zachowują się gorzej, jak dzieci w piaskownicy.
Od dawna poza małymi wyjątkami daję zarobić małym firmom.
Jestem zadowolona, kontakt jest miły, a realizacja zamówienia bez uwag ☺️
Ja bym się tak nie cieszył ponieważ mi zablokowali możliwość zakupu w swoim sklepie internetowym. Blokada jest na numer NIP - więc zakładanie nowych kont czy zmiana adresów wysyłki nic nie pomoże ...
Najdziwniejsze jest na logikę, że powinno im zależeć na sprzedaży - jeden kupujący 10 szt. to 10 mniej potencjalnych problemów z kupującymi czy 10-cioma kurierami... Ale tutaj najwidoczniej brak miejsca na logikę.
@baldes Widać niestety, że kompletnie im odbiło 😒
Kupuj w małych firmach na Allegro. Mają często tańszy towar, niż u gigantów rynkowych.
MM olej, bo jak widać mają klientów w głębokim poważaniu 😠
Przerażające w tym wątku jest działanie a w zasadzie brak reakcji ze strony Allegro.
MM ewidentnie pozbawia zysku Allegro z prowizji. Przecież powinno Allegro zależeć, na prowizji ze sprzedaży - czym więcej sztuk tym większa prowizja. Jestem na allegro prawie od początku i widzę co się dzieje w ostatnim czasie - zakaz czegokolwiek w opisie co mogło by przekierować potencjalnego kupującego na inną stronę sprzedawcy - jak widać nie dotyczy to MediaMarktu.
Allegro od pewnego czasu jest firmą giełdową - takie działanie jest ewidentnym działaniem na szkodę akcjonariuszy - ponieważ w ewidentny sposób pozbawia się możliwości zarobku z tytułu prowizji. Trzeba by było wrzucić temat na kilka forów giełdowych - pewnie znajdzie się kancelaria która wyczuje możliwość sporego i stosunkowo łatwego zarobku - skoro brak działania Allegro na łamanie własnego regulaminu i przepisów konsumenckich.
Temat był tu już poruszany.
Allegro ma z tego (zapewne) taką korzyść, że może się pochwalić iż jedna z większych sieci elektromarketów u nich sprzedaje. Dlatego (zapewne) przymyka oko na ich działania. Taką mam koncepcje 🙂
@baldes "Przerażające w tym wątku jest działanie a w zasadzie brak reakcji ze strony Allegro." - jesteś tym zaskoczony? Bo ja ani trochę😏
Przecież od pierwszego posta w tym wątku było oczywiste (nie przerażające), że taki "gigant" jak MM nie poniesie żadnych konsekwencji ze strony allegro, bo robi im zbyt duży przychód w postaci prowizji. Co innego mały sprzedawca - tak nieistotną stratę mogliby wliczyć w "koszty PR-u", a i mieliby prawie 100% pewność, że szaraka nie będzie stać na wytoczenie przeciwko nim korporacyjnych prawników.
Także stwierdzenia typu "wszystkich sprzedających traktujemy na allegro tak samo" spokojnie można włożyć między bajki i podania ludowe.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
"MM ewidentnie pozbawia zysku Allegro z prowizji."
"Allegro od pewnego czasu jest firmą giełdową - takie działanie jest ewidentnym działaniem na szkodę akcjonariuszy - ponieważ w ewidentny sposób pozbawia się możliwości zarobku z tytułu prowizji."
Chyba żartujesz. Zobacz ile oni mają komentarzy na koncie i uświadom sobie, że dotyczą one tylko części zamówień (i to dość niewielkiej, tak góra z 30%), bo większość kupujących komentarzy nie wystawia. Właśnie dzięki tej prowizji, którą generuje im sprzedaż MM, traktują ich tak, a nie inaczej i żadnej kary im nie wlepią.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Wyloguj się i zamów bez zakładania konta email chyba musi być inny
Zacznijmy od drobnego ustalenia przepisów prawa w polsce.
Odnośnie odmowy sprzedaży, tutaj można spokojnie pozwać sklep gdyż jeżeli coś w sklepie ma cenę to można to kupić, nawet jeżeli jest to towar z ekspozycji nikt nie ma prawa zabronić ci kupna. Niemniej ten przepis jest rodem z PRL i nie wiem czy dotyczy sklepów internetowych.
Jednak ograniczenie ilości sztuk czy ograniczenie promocyjnej ceny na zakup/osobę/kartę to nie to samo co uniemożliwienie kupna. W takim jednak przypadku musi to być opisane w regulaminie promocji, a cena musi być też oznaczona jako promocyjna.
Tak więc na samej stronie MM mieli prawo ograniczyć sprzedaż w promocji do 2 sztuk w tej cenie na zamówienie/konto/osobę gdyż to oni ustalają warunki promocji. Dodam, że ostatnio miałem podobny problem z Noe Net, Marek Export, oraz RTV Azja AGD gdzie nie mogłem zakupić w promocji małej lodówki na ogródek i zamrażarki skrzyniowej gdyż w regulaminie był zapis, że "z powodu ograniczenia jedynie do sprzedaży detalicznej, nie mogę kupić więcej niż 1 produktu tego samego typu (według nich to odpowiednik kategorii)". Niemniej nie zabronili mi go kupić, po prostu nie mogłem skorzystać z oferty promocyjnej przez co zakup stracił sens.
Po przepisach ogólnych wróćmy do Allegro.
Jako, że zasady są określone w regulaminie (zarówno sprzedaży zwykłej jak i promocyjnej) to nie ma tutaj żadnej mowy o ograniczeniu ilości sztuk które ktoś mógłby zakupić w konkretnej cenie, więc nie zrobiłeś nic złego i powinieneś domagać się dalszych wyjaśnień.
Dodatkowo jeżeli znalazłoby się kilku/kilkunastu chętnych lub jeden odważny to moglibyście pociągnąć spór w elektronicznym systemie rozwiązywania sporów i lub wysłać zgłoszenie do UOKIK gdyż w przypadku dodania Cię na czarną listę Allegro i MM całkowicie uniemożliwia (a nie tylko ogranicza) Ci dalsze dokonywanie zakupów, co jest sprzeczne z polskim prawem. Bo w portalu Allegro dalej wyświetlany jest produkt jako dostępny u użytkownika MM. Więc samo Allegro dostarcza użytkownikowi narzędzie które uniemożliwia zakup towaru (czarna lista) co jest sprzeczne w polskim prawem. I tu mamy racjonalną podstawę by domagać się usunięcia czarnej listy.
Normalnie bym tego nie pisał, ale wiem jak to wygląda, MM dostaje faktury o wartości nowego samochodu to nikt im problemów nie che robić, bo płacą.
I tak... pracowałem w MarekMiodzio 5 lat, pracę wspominam ciekawie :))) i do dzisiaj mam oprawioną naganę "Nie posprzątał stołu z iPadami" na którą spoglądam kiedy chce sobie humor poprawić.
Pozdrawiam 🙂
po miesiącu otrzymałem takie wyjaśnienie w dyskusji i jednak jest w Allegro limitowanie zakupów: "Limitowanie zakupów w serwisie Allegro zostaje uruchomione wyłącznie w Strefie Okazji"
„Szanowny Kliencie, Przepraszam za omyłkową odpowiedź jednego z konsultantów (który nie zwrócił uwagi na zakup z Allegro), ponieważ pojęcie "Czarna Lista" jest powszechnie używane w języku handlowym. Limitowanie zakupów w serwisie Allegro zostaje uruchomione wyłącznie w Strefie Okazji do którego oferta nie została zgłoszona ze względu na wcześniejsze wykupienie przez Pana wszystkich sztuk produktów. Z poważaniem”
@Psychedelic99 Wprowadzili Cię w błąd, bo Strefa Okazji nie daje możliwości limitowania zakupów, działa to jedynie dla ofert zgłoszonych do:
Pierwsze dwie pozwalają na limit maksymalnie do jednej sztuki na kupującego, akcje Smart! chyba do dwóch, nie mam jak teraz tego sprawdzić.
Screena nie wkleję, bo już osiągnąłem limit 300 obrazów 😄 ale treść przy zgłoszeniu jest taka:
"ogranicz możliwość zakupów w tej ofercie do 1 sztuki na kupującego".
kręcą i kręcą jak **piiip**o w przeręblu 😄
a niby taka duża i poważna firma, i nie dla **piiip**ów 🙂