Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem produkt od jednego sprzedawcy. Produkt dotarł uszkodzony bo przesyłka była bardzo słabo zapakowana. Zgłosiłem wczoraj reklamację przez "Zgłoś reklamację lub problem", wybrałem "Przesyłka, np.: opóźniona, zgubiona lub zniszczona w transporcie", potem "uszkodzona", wszystko wypełniłem i na sam koniec było że to Allegro udzieli mi odpowiedzi, co mnie trochę zdziwiło, ale ok.
Dzisiaj dostałem odpowiedź od Allegro że reklamacja jest odrzucona. Przeczytałem odpowiedź i tylko zrobiłem taką minę 😐. Oto ona:
"Bardzo mi przykro, że doszło do uszkodzenia przesyłki AD006000O6. Rozumiem, że pomyślne rozwiązanie tej sprawy jest dla Ciebie ważne. Sprawdziłam na zdjęciach, że przesyłka była nieodpowiednio zapakowana na czas podróży. Zgodnie z regulaminem usługi "Allegro Delivery", § 10, przesyłka powinna być odpowiednio zabezpieczona wewnątrz oraz zapakowana stosownie do wagi i zawartości. Dlatego reklamację odrzucam. Domyślam się, że taki obrót sprawy nie jest dla Ciebie komfortowy i dlatego zachęcamy do kontaktu ze sprzedającym, który odpowiada za prawidłowe przygotowanie przesyłki do transportu. Więcej informacji o kontakcie ze sprzedającym znajdziesz tutaj: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob... "
Drogie Allegro, po co ten cały formularz reklamacji jest kierowany do was a nie od razu do sprzedawcy? Po co wy bierzecie udział w procesie reklamacji i "odrzucacie" reklamacje. Nie jesteście stroną transakcji, jesteście tylko platformą na której następuje zakup/sprzedaż. To sprzedawca zrąbał sprawę z pakowaniem produktu i byłem święcie przekonany że reklamując przesyłkę przez "Zgłoś reklamację lub problem" to jest ona kierowana do sprzedawcy. Teraz ja muszę znowu się bawić w pisanie wiadomości, bo nigdzie nie ma tej treści którą wam wysłałem i nie mogę zrobić zwykłego kopiuj-wklej.
Bo jak masz smarta to stronami reklamacji jest odbiorca z chwila odbioru zgłaszajacy zastrzeżenia co do odbioru paczki i wykonawca usługi zobacz sobie kogo masz na etykiecie smart - allegro. @Kapela-rules co to był za towar? Fabryczne opakowanie nie wytrzymało podróży czy co to się ktoś musiał nad paką nieźle znęcać
@Kapela-rules "Sprawdziłam na zdjęciach, że przesyłka była nieodpowiednio zapakowana na czas podróży."
Otrzymałeś te fotografie na dowód w sprawie ?
Podobnie jak fotoradar, powołując się na obrazowanie, powinieneś otrzymać ten materiał w postaci cyfrowej.
Teraz nie sprawdzę kto jest na etykiecie jako nadawca, ale co mnie jako kupującego obchodzi to czy przesyłka do paczkomatu Orlen została nadana poprzez "Allegro Delivery", "Sendit", "Kurjerzy", czy jakikolwiek inny tego typu serwis. Ja wiem jak one funkcjonują bo sam z nich korzystam. Z "Allegro Delivery" nie korzystam bo nie sprzedaję jako firma, ale obstawiam że funkcjonuje to identycznie, tzn Allegro ma podpisane umowy z Orlen i sprzedawca wysyła "poprzez Allegro" i to Allegro figuruje jako nadawca przesyłki. Ale mnie jako kupującego to nie interesuje jak sobie sprzedawca nada przesyłkę, ważne żeby nadał do paczkomatu Orlen tak jak wybrałem. No i najważniejsze, że ja reklamowałem uszkodzoną przesyłkę z powodu złego zapakowania przez sprzedawcę. I narzekam w tym temacie na to że Allegro odrzuca taką reklamację bo traktują ją jako reklamację na usługę dostawy.
@bosek_2804
Ona mówi o zdjęciach które ja im sam wysłałem przy zgłaszaniu reklamacji.
Czaję. Myślałem, że sami, podobnie jak w Chinach, monitorują już automaty i ruch wokół nich.
Ogarnęło mnie chwilowe zaskoczenie 😉
To musiałby sprzedawca u siebie coś takiego zrobić 😛
A Allegro na swoich magazynach na pewno ma monitoring tego jak są przesyłki pakowane, wątpię żeby nie było ich stać na coś takiego. Wiele lat temu jak pracowałem w hurtowni leków na pakowaniu produktów do aptek, to każde stanowisko miało kamerę i nagrywało cały proces pakowania.
@Kapela-rules Oczywiście że Alelgro to oni odpowiadają za przesyłki ze Smartem, oni narzucają sprzedającym przewoźnika, odrzucili bo powinni oddać kasę( tak robi większość przewoźników, zawsze znajdą powód do odrzucenia reklamacji), otwórz dyskusję ze sprzedającym jak chcesz odzyskać śrdoki, innego rozwiązania nie ma , jak sprzedający nie zwróci, otrzymasz rekompensatę: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Tzn już zgłosiłem do sprzedawcy przez ten sam formularz, ale tym razem wziąłem "Produkt
(np.: niezgodny z ofertą, uszkodzony, zepsuty w trakcie użytkowania)" i tam wybrałem "problem z produktem -> produkt i paczka uszkodzona (w transporcie)". Gdyby było od początku wielkimi literami tam napisane do kogo jest kierowana reklamacja w przypadku wybrania poszczególnej opcji, no to bym nie robił problemu tutaj tylko od razu zgłosił reklamację tam gdzie trzeba.
@Kapela-rules nie ma i nie będzie takiej informacji z prostego powodu nikt nie wie jak i na jakiej podstawie allegro wybierze ci w smarcie przewoźnika a u kazdego inaczej składa się reklamacje. Ene mene mani mo dziś allegro wybierze ci to... allegro odpowiada bo dostawy to ich twór smarta a sprzedawca udostepnia wysyłke smart a nie wysyłkę konkretnym przewoźnikiem w smart
@Kapela-rules to ciebie obchodzi że masz usługę smarta a ta usluga to twór allegro i allegro ci wybiera czym ci wyśle a nie sprzedawca czyli zgodnie z prawdą sprzedawca nie udostępnia ci konkretnej formy dostawy za którą odpowiada a robi to allegro które za ciebie wybiera w podsumowaniu zakupu i allegro odpowiada za to co się z paczka i zawartościa w transporcie wyczynia
Allegro mi nic nie wybiera czym wyśle sprzedawca, bo Allegro tylko daje dostęp sprzedawcy do wielu różnych przewoźników, a to ja wybieram którym przewoźnikiem chcę mieć dostawę. Fakt faktem że z racji tego że Allegro jest jako strona umowy za usługę spedycji, noto może chcieli usprawnić proces reklamacji żeby od razu przez nich szły wszelkie reklamacje za spedycję.