Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Obecnie jak chcę zapłacić za dokonany zakup na Allegro kartą VISA to mało że z iPKO przesyła na numer telefonu kod , to jeszcze wymagane jest podanie pinu do karty , dotychczas nigdy i nigdzie nie podawałam pinu kupując na Allegro ??? czy to tylko u mnie występuje ???
@kajkryska Mam nadzieję że to nie znana metoda oszustów - OGŁOSZENIE ( nie aukcja ) na Lokalnie, Ty pytasz i dostajesz sms z prośba o podanie tych danych ( niby od Allegro)
Allegro NIE prosi o pin !
@kajkryska Karta płatnicza? kod ale PIN?, podczas każdego zakupu i to na zwykłym Allegro? zapytaj tu, może ci odpowiedzą czy to jest normalne: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=be75077e-068a-4cee-b31d-9e532383f52d
@kajkryska Upewnij się w swoim banku na infolinii, ale tak, banki zaczęły już stosować dodatkowe różne zabezpieczenia transakcji. Miałem już taką płatność kartą przez Santander, ale byłem wcześniej poinformowanych o tym przez bank, a przynajmniej czytam to co do mnie piszą na maiła. Jeśli sama inicjowałaś płatność, a nie z jakiegoś podesłanego linku to myślę że nie masz się czego obawiać, aczkolwiek jeśli masz wątpliwości to skontaktuj się ze swoim bankiem.
@kajkryska a czy to nie chodzi przypadkiem o ePIN?
Wszystkie banki informują swoich klientów, że w związku z wejściem w życie kolejnego etapu programu wzrostu bezpieczeństwa transakcji, wprowadza się trzeci stopień identyfikacji klienta przy płatnościach internetowych w postaci ePIN. Musisz go zdefiniować za pośrednictwem banku, który wystawił kartę. Może niektóre banki przyjęły, że domyślnie ePIN jest taki sam jak PIN (ale nie sądzę). Przy pierwszej próbie płacenia pewnie cię zapytali o zdefiniowanie ePIN, a podałaś PIN i może masz teraz ePIN taki jak PIN.
Taką oto odpowiedź otrzymałam z ALLegro ale pinu do karty to ja nie podam w eter , bo juz wszystkie dane karty mają.
Od 1 stycznia 2021 r. zmianie uległo uwierzytelnianie transakcji internetowych z użyciem kart płatniczych.
Aktualnie płacąc w Internecie kartą płatniczą transakcje zabezpieczane są usługą 3D Secure. Obecnie transakcja potwierdzana jest jednorazowym kodem, który otrzymywała Pani na numer telefonu. Zmiany, wprowadzone z początkiem roku polegają na tym, że dla potwierdzenia transakcji wymagane jest dodatkowo podanie kodu PIN do karty.
Po zmianach w celu autoryzacji transakcji internetowej jest podanie:
• danych karty: numeru karty, daty ważności, kodu CVC2/CVV2 (trzycyfrowego numer, który znajduje się na odwrocie karty),
• Kodu 3D Secure - z SMSa,
• PIN-u do karty.
@kajkryska W moim banku dostępna jest taka informacja:
Szanowni Państwo, |
|
zgodnie z unijną dyrektywą PSD2 dotyczącą transakcji płatniczych już teraz, aby zrealizować transakcję kartą płatniczą Alior Banku w internecie, konieczne jest potwierdzenie tej transakcji poprzez wpisanie kodu e-PIN oraz hasła SMS wysyłanego przez bank pod numer zaufany. |
Kod e-PIN mogą Państwo nadać w bankowości internetowej BusinessPro, w szczegółach karty. |
Pozdrawiamy Zespół Alior Banku |
I ja też z PKO otrzymałam takową informację ale coś nie mam przekonania do tego systemu:
Dzień dobry Pani
cieszę się, że aktywnie korzysta Pani z naszej karty płatniczej.
Aktualnie w naszej ofercie znajduje się przy kartach płatniczych nowa Usługa 3D Secure 2 to nowe zabezpieczenie płatności kartą w intranecie. Sklepy internetowe mogą prosić o potwierdzenie transakcji w aplikacji IKO lub kodem SMS i PIN-em do karty.
Sklepy internetowe nadal mogą udostępniać też potwierdzanie transakcji w ramach usługi 3D-Secure 1, czyli w serwisie iPKO - po zalogowaniu potwierdza Pani transakcję narzędziem autoryzacji lub kodem SMS.
Sklep nie ma wglądu do danych wpisywanych na stronie podczas autoryzacji transakcji. PIN wpisuje Pani w specjalnie zabezpieczonym, szyfrowanym polu – podobnie jak w terminalu w sklepie lub bankomacie.
O tym, czy będzie Pani proszona o potwierdzenie płatności przy pomocy sługi 3D Secure 1 czy 2, decyduje sklep, a nie bank.
W razie pytań jesteśmy do Pani dyspozycji. Proszę śmiało do nas pisać.
Z pozdrowieniami