anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego sprzedający woli naprawić i odesłać zwrot niż oddać pieniądze i ponownie wystawić ofertę?

MAMY ROZWIĄZANIE!
wiekszy
#10 Popularyzator#

Jak zwykle staram się zrozumieć Allegro i logikę Sprzedających - może ktoś z Was, (Sprzedjących lub nie) pomoże mi zrozumieć logikę “mojego” Sprzedającego (shoplet) - jedyne co mi przychodzi do głowy to podwójna prowizja dla Allegro, ale wydawało mi się że po zwrocie, Allegro prowizji nie pobiera (?)

Kupiłem laptopa (używany, 100% sprawny wg. opisu). Po włączeniu usłyszałem coś co przypomina piszczenie cewek - na tyle nieprzyjemne, że uznałem to za problem, zapytałem przez centrum wiadomości czy mogą potwierdzić że to właśnie to, pomóc jakoś itp., odpisali żeby nagrać dźwięk, nagrałem, odpisali żebym odesłał laptopa - serwis sprawdzi. Zaproponowali kuriera, podziękowałem i zrobiłem zwrot pisząc, że tak mi najwygodniej i jak naprawią i wystawią ponownie to chętnie kupię od nich tę samą sztukę - jak się nie uda naprawić, to kupię inny, podobny model.

Po tygodniu dostałem info, że serwis naprawił (nic już nie piszczy) i pytanie czy chcę kuriera na adres do domu czy na paczkomat. Odpisałem, że dziękuję,. proszę o rozliczenie zwrotu (wyjaśniłem - do dzisiaj już kilka razy - że chcę dostać zwrot pieniędzy i kupić ponownie (zaczynam się zastanawiać nad tym ponownym kupowaniem, bo jeśli do obsługi gwarancyjnej podchodzą tak samo jak do zwrotów to czarno to widzę - na każdą moją wiadomość w centrum wiadomości dostaję ten sam autoresponder, muszę po kilka razy powtarzać tę samą informację itd.).

W piątek przeniosłem rozmowę do dyskusji (głównie licząc na to, że tu nie będzie autorespondera - niestety też jest, i różni obsługujący jedną dyskusję chyba też) i do dzisiaj mam dwie kolejne propozycje odesłania naprawionego laptopa i pisemnego, ostemplowanego zobowiązania Sprzedającego, że jeśli nadal/znów coś będzie nie tak to mogę zwracać po raz drugi. Powtarzam jak mantrę: “trzymajmy się procedur Allegro” i zupełnie nie rozumiem: skąd w dużym sklepie taka niechęć do normalnego rozliczenia zwrotu?

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44
Ziolko39
#21 Demiurg#

@reboot23 

Nie muszę zakładać jdg
1. 95% moich przedmiotów posiadam ponad rok do 5 lat
Są to rzeczy kilku kilkunastoletnie
A takie rzeczy nie podlegają pod jdg, są rozliczane na koniec roku
w PIT na zasadach ogólnych
2. Przedmioty aktualniejsze (nowsze) są sprzedawane raz, 2 razy
w miesiącu, albo i rzadziej
3. Już jakiś rok temu jeden z forumowiczów, któremu nie pasowały
moje wpisy napisał na mnie donos > bez rezultatu
Potem próbował dowiedzieć się o moje dane > też bez efektu >
a w końcu zniknął z forum
4. Jeżeli Ci bardzo zależy, to tez możesz napisać >
"uprzejmie, aczkolwiek ze wstrętem donoszę"
5. Więcej wyjaśnień tu na forum nie będę pisał . nie powtarzaj pytań
i odpuść sobie nowe. Pozdrawiam.

A tak przy okazji > co to jest OPa?😃

oznacz moderatorów
wiekszy
#10 Popularyzator#

@Ziolko39  napisał(a):

A tak przy okazji > co to jest OPa?😃


A sprawdź sobie, rozwój czasem boli ale nowa wiedza ubogaca 😉

oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

Specjalnie nie muszę tego wiedzieć. Pytanie było tak sobie.

oznacz moderatorów
wiekszy
#10 Popularyzator#

facepalm... ja do niego w duchu świąt z sercem na dłoni i wikipedią pod linkiem, a ten znowu swoje...

oznacz moderatorów
reboot23
#11 Animator#

@Ziolko39 najezdzasz na OPa, a sam w mojej opinii lawirujesz na granicy prawa. I jeśli mam rację, to takie postępowanie jest oszukiwaniem innych uczciwie prowadzących jdg.

Kiedy otwierasz jdg?

oznacz moderatorów