anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dzień dobry moje pytanie jest konretne i dotyczy samej dyskusji, otót kto i na podstawie jakiego pun

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Otóż jedna pracownica Allegro zadała pytanie sprzedającemu na podstawie czego zaniża zwrot kosztów transakcji i dała mu 24 godziny na odpowiedź  po czym inny pracownik Allegro podziela działania sprzedającego i za godzinę samodzielnie zamyka dyskusję nie wyjaśnioną, Dla mnie jest wiążący punk 10,2 regulaminu Allegro, a wygląda to tak jakby Allegro chowało pod swoimi skrzydłami oszustów. Sprawa dotyczy odstąpienia od umowy, a sprzedający obniża o 25% zwrot kosztów transakcji a Allegro przystaje na to, żenada

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Proszę o precyzyjniejszą pisownie co to jest 27 i co to jest 43? KC, KU? nie na pewno nie chodzi jak 27 KC adres zamieszkania

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

art 27 ustawy konsumenckiej i art 43 punkt d tej samej ustawy
Art27Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35

Art.  43d.  [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. 
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziękuję chodziło mi właśnie o to co to jest  ja zawsze piszę art 27 Ustawy konsumenckiej to wtedy każdy na necie znajdzie, ja dzisiaj zakończyłem temat kasa zwrócona i wyjaśnione przez dziewczyny jak to mogą cię oszukiwać ale, tak jak wspominasz nauka nie idzie w las żadnej grzeczności tylko i wyłącznie dyskusja , gdybym to odstąpienie napisał przez dyskusję to na drugi dzień dziewczyny by widziały jaka jest moja decyzja a tak sprzedający udawał że on nie wie co to jest zwrot towaru i zwrot kasy,? życie a do tego ten cały formularz zwrot robi całe zamieszanie niech ciałem reklamacji tylko zwrócić złom a on sam poinformował sprzedającego że to reklamacja

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@bzrzeznik allegro zamknęło dyskusję bo działanie sprzedawcy było zgodne z obowiązującym prawem, otrzymałeś rekompensatę dla ,, poprawienia wrażeń zakupowych ,, a allegro nas skubnie owszem , ale odbijemy to w cenie towaru , który być może niebawem zakupisz .

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

może zrezygnuj z zakupów tutaj dla dobra swojego i sprzedawców?

oznacz moderatorów

bzrzeznik
#7 Wielbiciel#

Po czym tak sądzisz kolego, że nie daje sobie w kasze napluć i dać się oszukać?

oznacz moderatorów