Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kilka razy zwracałem produkty jednak pierwszy raz zdarza mi się, że sprzedający prosi o dosłanie pocztą podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość. Link:
https://after-sales.allegrostatic.com/after-sales-service-d2/d7be84bc-5408-42d2-8d0d-acf3ea02feba
Jak widać podpis wymagany jest tylko jeżeli formularz wysyłam pocztą.
Mogę wysłać to w formie elektronicznej bez podpisu aby znowu nie chodzić po pocztach? Ewentualnie wypełnione ręcznie z ręcznym podpisem, zeskanowane i odesłane na maila sprzedającego?
Czy sprzedający ma prawo żądać tylko i wyłącznie wersji papierowej?
@LEW433 to dobre pytanie. jak wspomniałem na początku kilka razy w tym roku zwracałem przedmioty i nikt nie zawracał głowy sobie żadnym formularzem napisanym ręcznie. a ten sprzedający twierdzi że to ja utrudniam zwrot, bo nie odesłałem tego formularza ręcznego i nie oddałem paragonu. bo przecież , cytuję: "po co, jakoś to będzie". przecież nie mam obowiązku zwracać paragonu. potrzebne mu to do rozliczenia z urzędem skarbowym. ale to nie jest przecież mój problem z kim on się rozlicza
@igor9329 Nie masz takiego obowiązku.
zacząłem martwić się co ze zwrotem w momencie gdy napisał że nie wie o jaki formularz zwrotu allegro chodzi. nie chcę tu używać epitetów jakich chciałbym użyć na opisanie takiego zachowania więc skrócę to do tego że człowiek bardzo nie umie w allegro
@igor9329 Poprosiłam już naszego pracownika o wypowiedż w tej dyskusji.
@xyz96 a czy mógłbyś powiedzieć o które klauzule dokładnie chodzi?
@igor9329 Na pewno nie można przy zwrocie wymagać paragonu, a także odesłania towaru bez wad i uszkodzeń, bez śladów używania. Rejestr jest tu; https://rejestr.uokik.gov.pl/ Masz tam wyszukiwarkę, możesz sobie wyświetlić odpowiednie postanowienia niedozwolone. Jeżeli ten sprzedawca ma tego rodzaju zapisy we wszystkich ofertach, możesz to zgłaszać poza sporem tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a2f3ea49-2579-47d5-87f4-6d96a42e3e86&subjectId=ae7b20da-e... Sprzedawca będzie otrzymywał upomnienia, a część ofert zapewne będzie usuwana. Kontynuuj zgłoszenia odpowiadając na wiadomości Allegro do skutku, aż poprawi wszystkie aukcje - odechce mu się utrudniać zwroty.
@igor9329 moja księgowa to zatwierdza, tak jako sprzedawca dostaję maila ze wszystkimi danymi do odstąpienia drukuję maila potwierdzenie wykonania zwrotu na konto lub Payu i paragon spinam, księgowa to księguje 🙂
Sprzedający w dalszym ciągu utrudnia zwrot pieniędzy. Powołuje się na "Dodatkowe informacje", w których napisał że zwroty przyjmowane tylko jeśli towar jest nie uszkodzony i z załączonym paragonem i formularzem zwrotu. Przecież nawet nie ma obowiązku zwracania paragonu więc o czym on mówi? Otworzyłem dyskusję