Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Proszę o informację, czy ktoś z Państwa miał problem z reklamacją z girmy [edycja]? Zakupiłam u nich smartwacha. Nosiłam go w te upały. Prawdopodobnie się przegrzał i przestał działać. Zgłosiłam reklamację. Wysłałam towar do sprzedawcy wraz z jdgo formularzem reklamacyjnym. Po 10 dniach otrzymałam informację, że wada istnieje i zegarek został wysłany do serwisu w celu sprawdzenia. Po 20 dniach otrzymałam odpowiedź, że reklamacja nieuznana z powodu zalania. Ja jestem pewna, że nic takiego nie miało miejsca j odwołałam się od decyzji. Sprzedawca mnie zignorował. Nie mając zegarka, nie jestem w stanie udowodnić mojej racji. Dlatego po raz drugi odwołałam się podając powód przekroczenia terminu rozpatrzenia reklamacji. Było to 20 dni, a nie 14. Sprzedawca twierdzi, że informacja o przekazaniu zegarka do serwisu stanowi ustosunkowanie się do mojej reklamacji. Wg mnie wiążąca jest data, kuedy przesłał nieuznanie tej reklamacji. Otworzyłam dyskusję ze sprzedającym, ale on nadal obstaje przy swoim zdaniu. Allegro, pomimo przesłania na ich prośbę całej korespondencji, nie odpowiada.
Czy ktoś miał podobny problem? Jak go rozwiązać? Czy można polubownie lub za pomocą allegro? I kto ma rację - ja czy sprzedawca?
Czytając opinie o nim okazuje się, że nie jestem jedyna.
Z góry dziękuję za pomoc.
@Client:103642475 przy gwarancji nie ma 14 dni 😞 tu terminy określa karta gwarancyjna 😞
kto ma rację - ja czy sprzedawca?
Pozostaje Ci sąd z pomocą rzecznika konsumenta, opinia rzeczoznawcy, allegro nie jest sądem i nie rozstrzygnie tego, a tym bardziej my na forum 😞
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ W warunkach reklamacji, które otrzymałam od sprzedawcy, jest wyraźnie napusane 14 dni na rozpatrzenie. Sprzedawca upiera się, że informacja o przekazaniu do serwisu wyczerpuje definicję ustosunkowania się. Ja uważam inaczej. Czyli najlepiej skontaktować się z rzecznikiem? Dziękuję. W takim razie jutro tam napiszę.
Raczej 14dni na rozpatrzenie to napisanie ze się uznaje albo odrzuca a ze później naprawa trawa kolejne 14dni!
Co Ci poradzić prowadź dyskusję z pomocą Allegro, masz ich pomoc. A jak długo masz tą dyskusję?
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ od poniedziałku. Strasznie długo czeka się na odpowiedź z allegro 🤔. Może jest dużo dyskusji?
@Client:103642475 w tytule napisałaś gwarancja a przy gwarancji termin biegnie od momentu odebrania przedmiotu przez gwaranta. Oczywiście że mógł się zalać bo ciało się poci w upały a taki zegarek nie jest wodoszczelny tylko wodoodporny conajwyżej nalezy sobie przeczytać w instrukcji jaką normę spełnia. Na forum był wątek że kupujący wziął smartwatch pod gorący prysznic i złożył reklamację że zegarek zalany no i zdziwił się bardzo bo instrukcja jasno zabraniała zabierania go do pomieszczeń o dużej wilgotności i traktowania gorącym strumieniem wody można powiedzieć popłynął na chyba z 2k
Zgadzam się. Nie mam też zegarka i chyba nie mogę zaufać sprzedawcy, że odeśle mi ten właściwy. Z opinii o nim wynika, że z reguły odrzuca reklamacje z tego właśnie powodu. Choć kupujący tak jak i ja twierdzą inaczej. Nie zmienia to jednak faktu, ze odpowiedział za późno. O całe 6 dni. Nie mam doświadczenia w tego typu rzeczach. Do tej pory dostawałam odpowiedź w terminie. I nawet jak reklamacja była odrzucona to się z nią zgadzałam.
Proś o pomoc w dyskusji i opisz to ze nie rozpatrzył itd, po 14dniach dyskusji odznacz ją jako nierozwiązana i dostaniesz możliwość złożenia wniosku o rekompensatę.
Tak zrobiłam, dziękuję. Allegro na podstawie mojej korespondencji przyznało mi rację 💪💪💪. Wewzało sprzedawcę do polunownego załatwienia sprawy. Teraz czekam.
jak złożyłaś reklamację z tytułu gwarancji to termin 14dni biegnie od poinformowania gwaranta a sprzedawca bardzo rzadko jest gwarantem bo wtedy musi być producentem jednocześnie więc zrobiłaś z niego pośrednika w przekazaniu reklamacji do gwaranta i to że termin nie został dochowany nie znaczy nic bo sprzedawca nie był adresatem reklamacji tylko gwarant, jakbyś złożyła reklamację z tytułu rękojmi do sprzedawcy wtedy owszem od momentu poinformowania sprzedawcy / odesłania przedmiotu termin 14dni rozpoczyna bieg. Musisz rozróżnić gwarancję od rękojmi teraz to **piiip** zbita bo sprzedawca ma od producenta papier że zegarek był nieprawidłowo użytkowany i jest zalany możesz się sądzić ale z serwisem producenta nawet jak będziesz miała opinię rzeczoznawcy nie wygrasz.
Okazuje się że wedlug ustawy konsumenckiej
https://www.temidium.pl/artykul/odpowiedz_przedsiebiorcy_na_reklamacje_konsumenta-3741.html
A tutaj jest interpretacja art 7a ustawy konsumenckiej według karnistów cyt
Treść odpowiedzi na reklamację
W odpowiedzi na reklamację przedsiębiorca powinien w sposób merytoryczny (pozytywnie albo negatywnie) ustosunkować się do zastrzeżeń i ewentualnych roszczeń konsumenta. Z odpowiedzi powinno wynikać, czy i w jakim zakresie przedsiębiorca uznaje zastrzeżenia i roszczenia konsumenta za uzasadnione[19]. Nie jest konieczne szczegółowe uzasadnienie stanowiska przedsiębiorcy, ale w świetle dobrych obyczajów w obrocie konsumenckim można zalecać, aby odpowiedź zawierała czytelne motywy tego stanowiska i – w miarę potrzeby – opis odpowiedniej podstawy prawnej.
Odpowiedź na reklamację stanowi – co do zasady – oświadczenie wiedzy przedsiębiorcy. W niektórych sytuacjach można ją zakwalifikować jako oświadczenie woli (np. gdy obejmuje akceptację oferty konsumenta w sprawie zmiany zawartej umowy albo, jeżeli przedsiębiorca podnosi zarzut przedawnienia odnośnie do roszczenia zgłoszonego przez konsumenta).
Nie można uznać za prawidłową odpowiedź na reklamację – w rozumieniu art. 7a u.p.k. – wypowiedzi przedsiębiorcy, które w ogóle nie odnoszą się merytorycznie do reklamacji złożonej przez konsumenta, a zawierają jedynie np. informację o wnikliwym rozpatrzeniu reklamacji albo zapewnienia, że wszystkie usługi są świadczone przez przedsiębiorcę na wysokim poziomie. Gdy konsument otrzyma takie pismo od przedsiębiorcy, powstają skutki prawne określone w art. 7a ust. 2 u.p.k., o których będzie szerzej mowa w dalszej części artykułu.
Jak widzisz napisali że odpowiedź musi zostać udzielona niekoniecznie musi być oświadczeniem woli sprzedawcy na temat uznania roszczenia. Wszystko rozbija się o to co znajdowało się w reklamacji tłumacząc z prawniczego na polski załóżmy że twoja reklamacja wyglądała tak: dzień dobry chcę zgłosić reklamację zegarka, zegarek nie działa odpowedź sprzedawcy po przysłaniu zegarka stwierdzam że zegarek nie działa zostanie wysłany na ekspertyzę do producenta. Odpowiedź wyczerpuje znamiona odpowiedzi reklamacyjnej. Dlaczego cyt wyżej
Z odpowiedzi powinno wynikać, czy i w jakim zakresie przedsiębiorca uznaje zastrzeżenia i roszczenia konsumenta za uzasadnione
Sprzedawca uznaje zastrzeżenie konsumenta potwierdza fakt że zegarek nie działa nie odnosi się do roszczenia bo go nie było. Odpowiedź jest terminowa w twoim przypadku ale bez wglądu w to co ty dokładnie zgłosiłaś komu zglosiłaś i jak to napisałaś to ci nikt nie powie jaki skutek prawny tym osiągnęłaś.
Bardzo dziękuję za odpowiedź. W związku z nią pogrzebałam w internecie i znalazłam inną interpretacją. Tu jest potwierdzenie przez SN że sprzedający musi dać konkretną odpowiedź. Jak nie jest pewny, powinien z góry odrzucić. Wrzucam u góry link odnośnie tego artykułu. Bardzo ciekawy. Może komuś pomoże.
Ciekawy być może tylko zobacz na datę artykułu i wyroku wedlug starych przepisów które się pozmieniały potem @Client:103642475
Ja ci podałem wykładnię wedlug ustawy z dnia 1 stycznia 2023 i art 7a wedlug ustawy z 2017r gdzie treść art przeszła niezmieniona dalej w przepisach. Też uważam że powinien wydać konkretną decyzję ale jak kupujący źle spisał reklamację to nie musi się odnieść do czgoś czego nie napisano czyli jak nie ma żądania reklamacyjnego to nie ma sprawy. No i pozostaje kwestia tego co złożyłaś na tym druku od sprzedawcy np moglo tam pisać że składasz reklamację gwarancyjną lub sama użyłaś takiego stwierdzenia np chcę reklamować na gwarancji.
@kostas11 @mdrogeria a panowie co merytorycznie dorzucą
@Client:103642475 złożyłaś reklamację z tytułu gwarancji na formularzu podesłanym przez sprzedawcę , a należało złożyć z tytułu rękojmi i w takim wypadku sprzedawcę obowiązuje termin 14-to dniowy na odniesienie się do do reklamacji . Jak piszesz sprzedawca stwierdził , że wada istnieje ,ale w tej formie reklamacji nie do niego należy decyzja tylko do gwaranta i to jego decyzję Ci przekazał , odwołanie powinnaś skierować do podmiotu decyzyjnego nie do sprzedawcy i on prawidłowo nie ustosunkował się do odwołania bo nie jego dotyczyła .
Poniżej znajdziesz informacje od sprzedającego, które były widoczne na stronie oferty w momencie zakupu. Są one integralną częścią umowy kupna-sprzedaży zawartej między Tobą a sprzedającym i mogą stanowić podstawę ewentualnych przyszłych roszczeń. Reklamacje Czas na reklamację z tytułu rękojmi: 2 lata (rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo) Adres do reklamacji: DXS.PL Bartosz Śliwa Chabrowa 22 87-100 Toruń PL Dodatkowe informacje PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI 1. Reklamacje dotyczące wad Towaru Konsument powinien kierować na adres Sprzedawcy w formie pisemnej. O wysłaniu zawiadomienia można także poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres: kontakt@dxs.pl 2. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady Towaru i żądanie Konsumenta, ewentualnie także dokumentację fotograficzną. 3. Reklamacje dotyczące brakujących towarów lub ich uszkodzeń należy zgłosić niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki. 4. Do czasu zamknięcia postępowania reklamacyjnego należy bezwzględnie zachować wszelkie reklamowane towary. Prosimy również o zachowanie kartonu, w którym zostało dostarczone reklamowane zamówienie. 5. W przypadku otrzymania wadliwego lub niezgodnego z zamówieniem towaru Kupujący powinien niezwłocznie zawiadomić o tym sprzedawcę, która niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. 6. Kupujący, po ustawowym terminie przysługującym mu na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada zakupionych produktów jest nieistotna i nie wpływa na możliwość właściwego używania towaru. 7. Jeżeli otrzymane towary mają wady, Kupujący może także żądać wymiany na towary wolne od wad, albo usunięcia wady. Jeżeli żądanie Kupującego jest uzasadnione,sprzedawca wymieni towary wadliwe na wolne od wad, lub usunie wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową towaru w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe, albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, Sprzedawca
może odmówić wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej. 8. Kupujący jest zobowiązany do zabezpieczenia przesyłki zgodnie ze standardami stosowanymi przez Sprzedawcę (karton + wypełnienie). Prosimy o nieodsyłanie zwracanych towarów w kopertach lub kopertach bąbelkowych. 9. Sprzedawca ustosunkuje się do zgłoszonego przez Kupującego żądania (reklamacji) w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia żądania, w przeciwnym razie uważa się, że żądanie uznano za uzasadnione i zwróci Kupującemu kwotę żądania w terminie 7 dni roboczych. 10. Reklamowane towary, odsyłane przez Kupującego w celu naprawy (usunięcia wady), Sprzedawca niezwłocznie po ich otrzymaniu odsyła do właściwego punktu serwisowego. 11. W przypadku uznania reklamacji za nieuzasadnioną lub stwierdzenia uszkodzenia towaru z winy Kupującego, Sprzedawca nie zwraca Kupującemu uiszczonej ceny za towar. 12. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania zgodnie z żądaniem Konsumenta. 13. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR.
Takie otrzymałam warunki reklamacji. Wg nich nie przysługuje mi prawo do rękojmii.