Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Proszę o informację, czy ktoś z Państwa miał problem z reklamacją z girmy [edycja]? Zakupiłam u nich smartwacha. Nosiłam go w te upały. Prawdopodobnie się przegrzał i przestał działać. Zgłosiłam reklamację. Wysłałam towar do sprzedawcy wraz z jdgo formularzem reklamacyjnym. Po 10 dniach otrzymałam informację, że wada istnieje i zegarek został wysłany do serwisu w celu sprawdzenia. Po 20 dniach otrzymałam odpowiedź, że reklamacja nieuznana z powodu zalania. Ja jestem pewna, że nic takiego nie miało miejsca j odwołałam się od decyzji. Sprzedawca mnie zignorował. Nie mając zegarka, nie jestem w stanie udowodnić mojej racji. Dlatego po raz drugi odwołałam się podając powód przekroczenia terminu rozpatrzenia reklamacji. Było to 20 dni, a nie 14. Sprzedawca twierdzi, że informacja o przekazaniu zegarka do serwisu stanowi ustosunkowanie się do mojej reklamacji. Wg mnie wiążąca jest data, kuedy przesłał nieuznanie tej reklamacji. Otworzyłam dyskusję ze sprzedającym, ale on nadal obstaje przy swoim zdaniu. Allegro, pomimo przesłania na ich prośbę całej korespondencji, nie odpowiada.
Czy ktoś miał podobny problem? Jak go rozwiązać? Czy można polubownie lub za pomocą allegro? I kto ma rację - ja czy sprzedawca?
Czytając opinie o nim okazuje się, że nie jestem jedyna.
Z góry dziękuję za pomoc.
@Client:103642475 nie wiem do czego zmierzasz , ale jak piszesz otrzymałaś od sprzedawcy formularz reklamacji gwarancyjnej i taki został mu pewnie przesłany czyli w tym przypadku sprzedawca zachował się zgodnie z obowiązującymi przepisami , JEŚLI natomiast pominęłabyś formularz od sprzedawcy i choćby odręcznie napisała zaznaczając ,że JEST TO REKLAMACJA Z TYTUŁU RĘKOJMI to owszem obowiązek ustosunkowania się do zgłoszenia spoczywałby na sprzedawcy .
Taki formularz wypełniłam
@Client:103642475 sprzedawcy podsyłają zwykle formularze gwarancyjne ... bo są bezpieczniejsze , zanim złożyłaś reklamację trzeba było zapoznać się z przepisami .
Tylko że ja nigdy nie miałam z tym problemu. Zawsze zgłaszam na formularzu. I zawsze otrzymuję odpowiedź w ciągu 14 dni. Niezależnie od decyzji. To jest pierwsza taka sytuacja. Już teraz wiem.
@Client:103642475 brakuje najważniejszego, czy składając reklamację skorzystałaś z prawa do rękojmi, niezgodności z umową czy gwarancji.
@Client:103642475 "Takie otrzymałam warunki reklamacji. Wg nich nie przysługuje mi prawo do rękojmii. " - Dlaczego?
Jest informacja, że do rękojmii mają prawo tylko przedsiębiorcy w myśl obowiązująch przepisów prawa
@Client:103642475 "rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo" - wyłączona dla przedsiębiorców, czyli to przedsiębiorcy nie mogą skorzystać z rękojmi, konsumentowi nie można takiego prawa odmówić jeżeli jest się przedsiębiorcą.
@Client:103642475 @sl-aw-ek Wy dalej swoje , reklamacja nie była złożona z rękojmi tylko gwarancyjna , taką wybrał autor wątku , nie musiał wypełniać formularza podesłanego przez sprzedawcę , jak pisałem wcześniej wystarczy kartka papieru i długopis oraz zaznaczenie z jakiego tytułu składana jest reklamacja .
Reklamacja złożona do sprzedawcy staje się z automatu rękojmią. Zawarłam w niej wszystkie punkty, opisałam wady i roszczenie - naprawa, a jak ta nie będzie możliwa to zwrot kosztów. Przeczytałam już chyba cały intetnet 🤔. Czas się udać po poradę do prawników 😉
Dzień dobry, proszę Allegro o podanie podstawy prawnej, z której wynika że nasze ustosunkowanie się do reklamacji nie jest ustosunkowaniem sie w rozumieniui art. 561 ze znaczkiem 5 KC
To napisał sprzedający
A to jest to ustosunkowanie:
Dzień dobry, chciałabym poinformować, że zgłaszana usterka występuje i serwis dokonuje głębszej analizy, aby sprawdzić jaka jest jej przyczyna. Pozdrawiam DXS
Czy to jest odpowiedź na reklamację? Czy jest jakaś podstawa prawna, o której pisze sprzedawca?
Allegro odpowiedziało 🥰🥰🥰:
W związku z Pana prośbą, przesyłam podstawę prawną odnoszącą się do uznaia reklamacji, jeśli nie zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni : https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
Podstawa prawna: art. 7a i 43d ustawy o prawach konsumenta; art. 118 Kodeksu Cywilnego
to samo ci odpisałem w nocy
@Client:103642475 tak to podstawa prawna ale widzę formularz reklamacji napisał prawnik bo w podstawie prawnej wyraźnie stoi
Art. 5615. KC
Uchybienie przez sprzedawcę terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
A teraz ja się pytam gdzie w formularzu reklamacyjnym jest napisane żądanie reklamacyjne? Bo ja nie widzę zdania np proszę o naprawę lub wymianę produktu na nowy albo o zwrot pieniędzy. Tak jak pisałem wyżej ustosunkowanie się do postawionej przez klienta tezy zegarek nie działa = odpowiedz sprzedawcy zegarek nie działa potwierdzam wysylam go na konsultacje do serwisu producenta. @mdrogeria przecież ten sam wał allegro robi z reklamacją paczek oneboxa sprzedawca składa reklamację bez dopisku czego oczekuje w przypadku nierozpatrzenia w terminie czy nieodnalezienia paczki czy zadośćuczynienia za spóźnienie a potem dostaje odpowiedz nie mamy pana paczki i co nam pan zrobisz
@Client:103642475 @mdrogeria a dodam że w przedostatnim zdaniu formularza mamy klauzulę abuzywną bo reklanację można zlożyć w dowolnej formie byleby mieć potwierdzenie na stałym nośniku sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od wypełnienia swojego formularza reklamacyjnego. @Client:103642475 dopytaj w dyskusji 1 rzecz od kiedy sprzedawca liczył czas odpowiedzi reklamacyjnej prawdopodobnie od momentu odebrania paczki z formularzem, nośnikiem stałym bedzie w twoim przypadku 1 zdanie z datą gdzie piszesz zgłaszam reklamację zegarek nie działa lub coś podobnego
Sprzedawca liczy czas od otrzymania paczki. To było 26 lipca.
Natomiast 17 lipca napisałam do sprzedawcy, że zegarek nie działa i chciałabym zgłosić reklamację.
Na chwilę obecną sprzedawca nie problemu z terminem. Tylko powołuje się na art 561 5 KC, że udzielił odpowiedzi. I ta wypowiedź wyczerpuje definicję ustosunkowania się. A odpowiedź brzmi:
Dzień dobry, chciałabym poinformować, że zgłaszana usterka występuje i serwis dokonuje głębszej analizy, aby sprawdzić jaka jest jej przyczyna. Pozdrawiam DXS