Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie odnośnie telefonu który wysłałem na gwarancje. Był to pancerny smartfon który wysłałem ponad 5 miesięcy temu na gwarancje z powodu: nie działających głośników, padającej baterii, rozłączania rozmów. Wady wykryłem po 2 tygodniach od zakupu a gdy chciałem się skontaktować ze sprzedawcą nie odbierał aż w końcu po prawie miesiącu od kupna wysłałem telefon w ciemno. Sęk w tym że podczas normalnego użytkowania pękła szybka od aparatu (dosyć duża bo na 3 soczewki + lampa) podczas gdy trzymałem telefon w jednej ręce i oglądałem film. Po prostu kawałek szybki na środku się ukruszył i wpadł do środka. Wysłałem telefon i w regulaminie sprzedawca miał napisane że gwarancja trwa do 90 dni roboczych. Po 15 dniach dostałem notke że sprzedawca przyjmuje telefon i wysyła do producenta w Chinach. Przeczekałem ten termin, mimo że próbowałem sie trochę w międzyczasie kontaktować ze sprzedawcą on nie odpowiadał ani na telefony, ani na maile. Otworzyłem dyskusję na allegro w której już sprzedawca odpisuje raz na jakiś czas i po 90 dniach roboczych po zapytaniu gdzie mój telefon sprzedawca głównie obraża i nie podaje żadnych konkretów, złożyłem wniosek do POK według rady allegro lecz sprzedawca grozi mi sądem oraz tym że nie mam do tego prawa. Dzień po złożeniu wniosku do POK, podejrzewam że koło 110 dnia roboczego od wysłania telefonu sprzedawca napisał że producent się ustosunkował że wady są skutkiem uszkodzeń mechanicznych i naprawa będzie kosztowała 190zł. Mimo tego że 4 razy pytałem o dowód w postaci maila od producenta sprzedawca jakoś olewa ten temat i wypisuje paragrafy za które mnie posądzi jeżeli pieniądze od allegro przyjmę a on mi reklamacje wyśle. Według niego nie mam prawa ponieważ wady telefonu są skutkiem uszkodzeń mechanicznych a ja dobrze wiem że nie są. Proponowałem mu zapłacenie tych 190 zł za naprawę i odzyskanie swoich pieniędzy ale on się na to nie zgodził. Allegro przyjęło wczoraj mój wniosek POK o czym napisało w otwartej dyskusji na co sprzedawca zagroził następnymi paragrafami, pozwem w moją stronę oraz stronę allegro. I tu pytanie co mam w związku z tym zrobić. Czy mogę odebrać pieniądze i kupić nowy telefon czy jednak musze czekać aż sprzedawca odeśle telefon w terminie bliżej nikomu nie znanym.
Dodam że telefon został kupiony na firmę oraz dołączam regulamin sklepu.
[edycja]
@Client:83661582 Niczym się nie przejmuj, nic nie płać sprzedawcy, bierz pieniądze z POK i zapomnij o sprawie. On Ci nic nie zrobi. Nie odbieraj już od niego tego telefonu, zostaw mu w prezencie 🙂 POK to sprawa pomiędzy Tobą a Allegro. Allegro Ci płaci własne pieniądz z Programu, nie sprzedawca. Nie daj się zastraszać. Bardzo dobrze, że założyłeś Dyskusję i wystąpiłeś z wnioskiem do POK. Tak trzeba robić zawsze, gdy sprzedawca utrudnia zasadną reklamację.
Rozumiem, a jeżeli sprzedawca telefon odeśle dajmy na to za miesiąc czy dwa to mam telefon przyjąć, czy zapłacić te 190zł za naprawę czy odmówić przyjęcia.
Nic nie płać, żadnego telefonu nie przyjmuj.
Dzięki wielkie! A wiesz może na jaką podstawę prawną mógłbym się odwołać w razie jakby telefon przyszedł a sprzedawca będzie próbował coś zdziałać?
Nie potrzebujesz podstawy. Wysłałeś telefon o większej wartości niż rzekoma wartość naprawy i go nie odbierasz. Nie masz obowiązku płacić, w rozliczeniu zostawiasz telefon.
@Client:83661582 Nie daj się zastraszyć, niczego nie musisz odbierać, nikt Cię nie zmusi do odebrania telefonu. Po prostu go nie odbieraj. Nie musisz oddawać pieniędzy do POK jeśli nie odbierzesz telefonu. Zakończ już ten wyjątkowo trudny i długotrwały przypadek, masz pieniądze z POK i zapomnij o sprawie. Po wypłacie rekompensaty Allegro przejmuje wierzytelności, niech więc sprzedawca teraz z Allegro się rozlicza.
@Client:83661582 sprzedawca miał 90 dni na rozpatrzenie gwarancji ale jest to dobrowolne świadczenie i gwarant ustala warunki 😞
W tym przypadku nie masz za bardzo o co się podeprzeć, jak dostaniesz telefon musisz oddać kasę do POK jak nie odbierzesz go też źle bo to Twój towar odesłany po naprawie, a z momentem wypłaty z POK towar przechodzi na allegro więc udaj się do rzecznika konsumenta po poradę prawną 🙂
Co do straszenia może wystąpić do sądu i może przegrać jak również wygrać ale to rozstrzygnie sąd bo ten POK to taki bat na sprzedawców i czasem allegro nawet nie analizuje sprawy tylko wypłaca a potem ściąga ze sprzedawcy ( blokada konta itp. ) takie trochu wymuszanie pozytywnej reklamacji 😞
@Client:83661582 "Sęk w tym że podczas normalnego użytkowania pękła szybka od aparatu (dosyć duża bo na 3 soczewki + lampa) podczas gdy trzymałem telefon w jednej ręce i oglądałem film. Po prostu kawałek szybki na środku się ukruszył i wpadł do środka." - ciężko mi to sobie wyobrazić od strony technicznej, a wyobraźnię miewam bujną.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Knowhere oglądasz film w poziomie, kciuk trzymasz w okolicach przedniego aparatu a palec wskazujący na szybce od aparatu i to cała filozofia 🙂
@Client:83661582 Daj już spokój 🙂 Nie musisz się tłumaczyć, masz pieniądze z POK, zapomnij o sprawie 🙂 Wystaw negatywa sprzedawcy za to wszystko, tylko pisz w negatywie prawdę, bo inaczej za negatywa też Cię będzie sądem straszył. Jeśli napiszesz prawdę, może se straszyć 🙂
Niestety telefon kupiony 06.07.2020 więc już za późno, chyba że allegro pozwoli na wystawienie oceny w związku z tą sytuacją to bardzo chętnie głównie za brak kontaktu oraz obrażanie wszystkich dookoła łącznie z doradcami allegro w dyskusji.
Może w drodze wyjątku pozwoli - zapytaj; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201
Obstawiam, że nie pozwoli 🙂
Odpuszczę mu, ma wystarczająco dużo podobnych opinii które nie zauważyłem przed kupnem.
Jeszcze pytanie bo znalazłem taki paragraf na internecie i czy mógłbym podpiąć swoją sytuacje pod niego biorąc pod uwagę że np za miesiąc czy tam rok będę już miał inny telefon a ten straci dla mnie znaczenie.
Zgodnie z art. 580 § 2 k.c. gwarant musi wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim czasie. Jeśli zaś opóźnia się z realizacją zgłoszenia reklamacyjnego, a towar utracił w przeważającym stopniu lub całkowicie dla nas znaczenie, to mamy prawo nie przyjąć oferowanego świadczenia i zażądać naprawienia szkody za niewykonanie zobowiązania (art. 477 § 2 k.c.).
@Client:83661582 Daj sobie z tym spokój. On do żadnego sądu nie pójdzie. Możesz użyć każdego paragrafu, który działa na Twoją korzyść, ale niepotrzebnie teraz zaprzątasz sobie tym głowę. Odczekaj miesiąc, dwa, zobaczysz, że sprawa ucichnie 🙂
@Client:83661582 Nie nazywałbym więc tego telefonu pancernym, skoro szybka aparatu pęka w nim od dotyku palcem wskazującym. To już Nokia 3310 była bardziej pancerna😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄