Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak mam złożyć reklamację na zakupiony przedmiot po upływie 11 m-cy? Zakładka zwróć przedmiot i otwórz dyskusję są już nieaktywne.
@6tommy6 dyskusja służy do rozwiązywania problemów , a to co piszesz na razie problemem nie jest . W szczegółach zakupu masz przycisk ,, pytanie o sprzedającego ,, - skorzystaj z niego .
@6tommy6 Normalnie jak każdą inną. Email lub wiadomości na Allegro. Opisz problem, wystąp z żądaniem ( np naprawy lub wymiany). I piłka będzie po stronie sprzedawcy.
Zawsze mozesz zapakowac wadliwy towar z dokladnym opisem usterki i wyslac.
Sprzedawcy czesto udają, że e-mail nie dotarł jesli chodzi o reklamacje.
@6tommy6 Złóż reklamacje przez "pytanie do sprzedającego" i tam czekaj na odpowiedż. tam na pewno dostanie. Jak nie będzie odpowiadał to wróc tutaj > ktoś udzieli pomocy.
Nie wysyłaj paczki bez uzgodnień ze sprzedającym (dopóki nie uzna reklamacji) > jak nie uzna to przedmiot jest dalej Twój i możesz płacić za przechowanie lub za dodatkowego kuriera > może tez nie odebrać przesyłki i będziesz musiał pokryć kosst wysłania + przesyłka zwrotna.
Czekaj na decyzję sprzedawcy
Co to za bzdury?
Od kiedy złozenie reklamacji/wysłanie paczki to czynnosc na ktora sie musi zgodzic jasnie pan sprzedawca? 😮
Ale bzudry piszesz 😮
Tak samo debilne są zapisy na stronie sprzedającego, że aby zrobic odstapienie od umowy NALEŻY NAJPIERW się z nim skontaktować.
Bo np. ON musi nadać RMA bo bez RMA paczka nie zostanie przyjęta.
Gufno prawda.
Niektórym handlarzom to się we łbach poprzewracało albo... coś ciężkiego im na łeb spadło.
@Client:104371448 Zanim na drugi raz zaczniesz się ciskać tyo przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem to co napisałem > Nie wysyłaj paczki bez uzgodnień ze sprzedającym (dopóki nie uzna reklamacji) Przy całej chęci dowalenia sprzedawcy narażasz kupującego na koszty. Dopóki sprzedawca nie uzna reklamacji > a ma takie prawo > nawet zdalnie > to wysłanie mija się z celem > co będzie jak sprzedawca nie przyjmie paczki? > wysyłający będzie musiał pokryć kosz powrotu paczki do niego. Tylko nie pisz, że musi przyjąć niezapowiedziana paczką > to jest próba wymuszenia zwrotu. Ja 3 razy nie przyjąłem paczek, które przyszły bez uzgodnień > bez konsekwencji finansowych czy innych.
@Ziolko39: wskaz mi przepis prawny ktory mowi, ze musze uzgadniac ze sprzedajacym zlozenie reklamacji i/lub wyslanie paczki.
We wczesniejszych tematach ludzie pisali, ze skladali reklamacje pod dyktando sprzedawcy i wygladalo na to, ze forma byla niepoprawna. Nie dziwię się. Domena sprzedawców jest taka aby próby zlozenia reklamacji odpychac od siebie za wszelka cene.
Masz szczescie, ze nie trafiles na mnie. Ale wszystko przed Tobą.
Wy, niektorzy sprzedawcy probujecie sobie z kupujacych zrobic tresowane pieski ktore beda pod wasze dyktando postepowali tak jak wam sie podoba.
Nie od dzis wiadomo, ze sprzedajacy tylko czyha na błąd kupującego. Tak jak to bylo za czasów starej Ustawy gdzie kupujacy musial podac date powstania wady. A jak nie wiedzial bo nie znal ustawy, i podawal 30 dni wczesniej to sprzedajacy odrzucal reklamacje.
@Client:104371448 Znowu w tej furii nie zrozumiałeś mojego wpisu > albo nie chciałeś bo burzy Twoją koncepcję.
Powtórzę > może dotrze > Dopóki sprzedawca nie uzna reklamacji > a ma takie prawo > nawet zdalnie > to wysłanie mija się z celem > co będzie jak sprzedawca nie przyjmie paczki?
Nie od dzis wiadomo, ze sprzedajacy tylko czyha na błąd kupującego > tak, a kupujący to owieczki idące na rzeź? > jak mogą to "cwaniakują" jak tu wyrwać kilka złorych zwrotu > nie będę pisał jak, bo to wszyscy wiedzą.
@6tommy6 Zawsze możesz napisać tu:https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... , z pewnością skontaktują się ze sprzedającym: reklamację możesz zawsze złożyć czy mailem zadaj pytanie sprzedawcy albo przez centrum wiadomości.
Poza tym jakiś tydzien temu był temat sprzedawcy z allegro który zdalnie (na odleglosc odrzucił reklamację) i Allegro miało co do tego wielkie zastrzezenia.
@Client:104371448 jesteś w wielkim błedzie nie wiemy o jaki produkt chodzi i jakie podejście do sytuacji będzie miał sprzedawca . Podam Ci sytaicję ze swojego doświadczenia jako sprzedawcy o jako klienta i weź sobie do serca te przykłądy choćby z przyczyn ekologocznych .
1. kupiłem ........ wartość 10 zł przstało działać . Napisałem do sprzedawcy ... odp. . walnij Pan to do kosza .. już wysyłam drugi , przepraszam za kłopot .
2. kupiłem .... wartość 15,i cóś groszy ... przestało działać . Napisałem do sprzedawcy ......odp. formularz , odesłać tu .... , ok. ... zrobiłem koszt nadania zwrotu 15,60 , pisże ,że będę się domagał pokrycia i wysyłki wolnego od wad . Długo czekałem , ale w końcu przyszło nowe i zwrot środków za przesyłkę na konto .Czy to się sprzedawcy skalkulowało oceń sam ,sprzedawca też się pewnie zastanowi zanim wyśle formularz reklamacyjny z żądaniem odesłania .
3 Sprzedałem .... , .... , .... , cóż przytrafiło się i płyn trochę popuścił i lekko zalał rękawice gumowe , które były razem w paczce . W odpowiedzi jak zwykle wysuwam 2 propozycje do wyboru -rabat oraz odsyłkę i nową paczkę . Biorąc pod uwagę , że odesłanych produktów już nie sprzedam / zalane etykiety / , dołożę koszt odesłania i nadania propinuję wysoki rabat , zgadnij co klientka wybiera ?? . Strata jest , owszem ,ale nie tak wysoka jak mogła by być , klientka zadowolona bo dostała duży rabat i jestem bardziej EKO .
@mdrogeria: KAŻDA reklamacja zwiastuje problemy. Sporadycznie udaje sie zalatwic cos od reki.
@Client:104371448 dlatego sugeruję jako pierwszy krok kontak ze sprzedawcą .
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Czy mozecie drogie Panie wypowiedziec się w dyskusji?
Część tutaj twierdzi, ze kupujący ma uzgodnić ze sprzedającym mozliwosc odeslania towaru w ramach reklamacji. O zdalnym uznaniu lub odrzuceniu reklamacji nie wspomnę.
Jesli kupujący ma uzyskać pozwolenie na odesłanie towaru to z jakiego przepisu prawnego to wynika.
Wiesz jak wygląda 90% przesyłek od kupujących nadawanych w ramach zwrotu lub reklamacji? Sam produkt....kompletnie bez żadnej informacji o zwrocie, reklamacji, danych kupującego.
I teraz pomyśl, że sklepy które mają po kilkadziesiąt takie przesyłek dziennie muszą to obsłużyć. Dlatego sprzedawcy proszą o kontakt przed wysyłką, chodzi między innymi o porządek i możliwość łatwiejszej obsługi zwrotów/reklamacji.
Oczywiście masz rację i nie ma nigdzie w przepisach określone, że kontakt ze sprzedającym jest obowiązkowy ale jest to zawsze najlepsze wyjście.
@ares_: doskonale wiem jak wygladają reklamacje 😄 sam o tym pisalem w jednym z tematów. Dostawalem paczke, zero danych w srodku a adres na kopercie tak nieczytelny, ze musialem dziewczyny w aptece molestowac o odczytanie gryzmołów.
Dlatego zrezygnowalem z bycia handlowcem. Zbyt duża bezczlność klientów. A kto cierpiał? Szeregowi pracownicy.
@Client:104371448 Każda sytuacja jest inna, dlatego przed wysłaniem paczki polecam skontaktować się ze sprzedającym i ustalić z nim kwestię wysyłki.
@_HolaOla_ jak to czesto bywa Panie Moderatorki odpowiadają wymijąco.
Szkoda.
I dlatego na Allegro jest jak jest. Czyli nienajlepiej.
Ale widać już odplyw kupujących 😉
@Client:104371448 wymijająco czyli rozumiem nie po Twijej myśli . Dla mnie odpowiedź @_HolaOla_ w pełni wyczerpuje temat wątku .