anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zwrócić koszt przesyłki za opóźnienie w dostawie towaru?

Client:40321614
#8 Zapaleniec#

Kupując towar do godz 15:00 była opcja dostawy pojutrze w cenie towaru albo dopłacić 14,99zł i miec jutro. Dopłaciłem ale dostałem i tak pojutrze🙂

Zgłosiłem reklamację dostawy i opisałem sytuację. Dostałem komunikat że sprzedawca w ciągu 24 godzin ma odpowiedzieć. Brak wiadomości od sprzedawcy. 

 

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

Client:40321614
#8 Zapaleniec#

gdzie można zostawić sprawiedliwą opinię dla allegro?)

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#20 Guru#

Na niezależnych stronach. Na trust.pilot są ciekawe, w apce też....

(Allegro dzieli, by rządzić).
oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@Client:40321614 możesz również podzielić się nią tu - chętnie przekaże ją do odpowiedniego zespołu.

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

Client:40321614
#8 Zapaleniec#

 Allegro promowało dostawę ‘jutro’ jako usługę za wyższą opłatą, nie informując o ryzyku opóźnień i skutkach finansowych. To narusza zaufanie konsumenta i stanowi nieuczciwą praktykę jak również nierówne traktowanie usług. Jeśli opłata za dostawę „jutro” była wyższa, a dostawa „pojutrze” darmowa, sugeruje to, że płatność wiązała się z konkretną korzyścią. Jeśli korzyść nie została dostarczona, opłata jest nieuzasadniona. Prośba o zwrot kosztu przesyłki.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:40321614 Jedno mogę Ci powiedzieć na pewno - zwrotu kosztu dostawy niestety nie otrzymasz.

oznacz moderatorów

Client:40321614
#8 Zapaleniec#

dlaczego jesteś tak przekonany? 🙂

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#16 Inspirator#

@Client:40321614  bo czas dostawy jest PRZEWIDYWANY , a nie gwarantowany, to tak jak bym Ci napisał daj mi 15zł, może Ci jutro przywiozę

oznacz moderatorów

Client:40321614
#8 Zapaleniec#
  • Art. 4 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom – wprowadzanie w błąd co do charakteru usługi jest nieuczciwe. Zastanawia mnie fakt, że wszyscy wiedzą o nieuczciwej praktyce prowadzonej przez allegro, i nikt nie próbuje nic zmienić? 😉

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:40321614 Masz pełne prawo wytoczyć Allegro sprawę w sądzie i tam udowadniać swoje racje.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Client:40321614 Czy zapoznałeś się z regulaminem metody dostawy, jaką wybrałeś? Usługa została wykonana zgodnie z obowiązującymi zasadami. Nie ma tutaj mowy o wprowadzeniu w błąd. Jak już wspomniałam, czas wyświetlany w ofertach, jest przewidywany, a nie gwarantowany. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:40321614 Bo niestety ale nie ma ku temu żadnych podstaw.

Podany termin był jedynie przewidywany.

O ile zgadzam się w 100% że jego wyświetlanie jest mylące i potrafi wprowadzić w błąd to informacje o tym, że to jedynie termin przewidywany są wyświetlane w kilku miejscach.

komisbell_0-1744645052764.png

komisbell_2-1744645103089.png

 

oznacz moderatorów

Client:40321614
#8 Zapaleniec#

skoro dostawa była 00.00 zł pojutrze i dotarła pojutrze to jej koszt wynosi 00.00 zł
wpłacicłem 14,99 zł żeby skorzystać z możliwości otrzymać towar wcześniej "jutro" a dostałem pojutrze czyli dodatkowo płatna usługa nie została zrealizowana.

Teraz pytanie: kto wzbogacił się z kosztu przesyłki?
Sprzedawca - nie, ponieważ towar wysyła od 65 zł w cenie towaru
Inpost - nie, ponieważ dostawa pojutrze 00.00 zł
allegro - jest to oczewiste 😎 " Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było możliwe, do zwrotu jej wartości." Skoro usługa nie została zrealizowana(w tym przypadku kwota była pobrana za wcześniejszą dostawę), allegro nie ma prawa zatrzymywać tej opłaty – to tzw. należność bezpodstawna (art. 405 k.c.). 
Termin "przewidywany" jest to informacja kierowanana do klienta o konkretnej usłudze dodatkowej i za to jest pobierana opłata. Kupuę usługę ale nie została ona zrealizowana ponieważ wcześniej towar "jutro" nie był dostarczony. Dostarczenie towaru pojutrze było w cenie towaru więc sytuacja oczywista powinien być zwrot kosztów za dodatkową wpłatę.

Chyba że jest to sposób wzbogacenia się na kliencie.....

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:40321614 
Dostarczenie towaru pojutrze było w cenie towaru więc sytuacja oczywista powinien być zwrot kosztów za dodatkową wpłatę.”

Niestety ale nie masz racji. 

 To nie była żadna ,dodatkowa’ opłata tylko zwyczajnie wybrałeś inną, zwykłą, płatną metodę dostawy - tyle. 

oznacz moderatorów