Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem tablet https://allegro.pl/oferta/tablet-s11-8-gb-256-gb-android-10-0-10469237385 z Chin, ale bateria trzyma 30 min. a nie 3,5 godz. jak jest w opisie. Ponadto działa bardzo powoli. Jak można zwrócić towar, czy to można zwrócić, ale nie chcę ponosić wysokich kosztów wysyłki.
Miało być tanio, a teraz problemy. Zapytaj sprzedawcy jak odesłać, co było napisane w ofercie?
@dik111 Musisz złożyć reklamację z powodu wad, a nie zwracać bez podania przyczyny. Złóż pisemną reklamacji z rękojmi, wyślij ją mailem sprzedawcy i odeślij towar na adres do reklamacji podany w zakładce Reklamacja. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi towar wymienić, naprawić lub oddać Ci wszystkie koszty, także koszt odesłania. Naprawa i wymiana także na koszt sprzedawcy i także wtedy musi Ci zwrócić koszt odesłania.
Tylko przy zwrocie bez podania przyczyny odsyłasz towar na swój koszt. Poczytaj o rękojmi; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Jeżeli sprzedawca będzie Ci stwarzał problem, otwórz Dyskusję, w niej złóż reklamację i poproś tam o pomoc Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
@dik111 najlepiej napisz do POK, Allegro gwarantuje Ci bezpieczne zakupy. Niestety koszty mogą być większe niż myślisz.
@dik111 takie ryzyko 🙂 zerknij do zakładki zwroty !
ADRES DO REKLAMACJI
kostas11 Po użyciu translatora😄 mamy:
Liu Market in Lianping County, Heyuan City, Guangdong Province
517600 Heyuan City
Heh....
A z jakiej racji kupujący może skorzystać z POK? Przecież sprzedawca jasno napisał, gdzie składać reklamacje i zwroty. Zasady są przecież jasne. Zwrot - kupujący odsyła towar na swój koszt (jeśli nie było darmowego). Reklamacja - też odsyła na swój koszt, a potem sprzedawca mu go zwraca, jak uwzględni reklamację. A że towar ma wrócić do Chin? I czy sprzedawca rozpatrzy pozytywnie reklamację? Jaki jest koszt wysyłki do Chin? W jakim języku trzeba napisać pismo reklamacyjne? - polskim, angielskim, chińskim? - No... ale na rozważanie tych spraw był czas przed zakupem.
Niestety, tak czasem kończą się tanie zakupy. Przy takich zakupach lepiej korzystać z konkurencyjnego serwisu. Tam kasę sprzedawca otrzyma, jeśli kupujący otrzymał sprawny towar.
@kostas11, jeśli Sprzedający ma siedzibę w innym kraju, to może podać zagraniczny adres do zwrotu. Informacja ta musi być podana przed zawarciem umowy w zakładce Zwroty. Widzę, że taki zapis znajduje się w tej zakładce. Skonsultuję jednak kwestię tego, czy jest on jasny i jednoznaczny dla Kupującego.
Konsument ponosi koszty odesłania towaru, dlatego musi wiedzieć, że ewentualne odstąpienie od umowy będzie się dla niego wiązało z wyższym kosztem odesłania towaru oraz dłuższym czasem oczekiwania na zwrot środków. W tym przypadku w zakładce Dostawa i płatność jest widoczna informacja o tym, że zakup przedmiotów wysyłanych z zagranicy może wiązać się z koniecznością zapłaty podatku VAT i cła.
@dik111, widzę, że otworzyłeś Sprzedającemu Dyskusję, a on odpowiedział na Twoją wiadomość. Mam nadzieję, że sprawę uda się pomyślnie rozwiązać.
@mr_oma Fajnie, ze poruszyłaś kwestie dodatkowych płatności w postaci cła, to ja mam pytanie regulaminowe, do czego służy zakładka "dostawa i płatności"? Zgodnie z opisem w waszym regulaminie (zał. 2 pkt4) jest to zakładka w celu opisu dostawy. Jak wszyscy tu wiemy i rozumiemy, ze są to nazwy usługodawców przewozowych i pocztowych oraz terminu jak i ceny tych usług
Więc zadaje pytanie, co tam robi jakaś ukryta płatność w postaci cła? Cło jest płatnością dot konkretnego towaru a nie kosztów wysyłki, jeśli twierdzicie, ze powinna być to cena wysyłki to powinna być uwzględniona w przeznaczonym do tego miejscu, cenie wysyłki a nie wypisana osobno często podając równocześnie cenę wysyłki w kwocie 0 PLN lub innej. A zupełnie nie rozumiem w tym miejscu informacji o VAT???
@ZibiK30 "Więc zadaje pytanie, co tam robi jakaś ukryta płatność w postaci cła?"
Wydaje mi się, że cło nie jest żadną ukrytą przez sprzedawcę płatnością, bo to na kupującym leży obowiązek jego opłacenia jeśli importuje produkt do swojego kraju.
Zgodnie z tym co napisałeś, ja nawet sprzedając z Polski musiałbym osobną ofertę tworzyć dla zamawiających z Polski, inną dla tych z USA, a jeszcze inną dla tych z Ukrainy, bo ktoś z USA zarzuciłby mi że nie miał informacji w ofercie o jego podatkach i cłach obowiązujących np. w kalifonii.
Albo ewentualnie musiałbym siedzieć tydzień nad każdą ofertą i sprawdzać jakie są opłaty w poszczególnych państwach i podawać takie dane do każdej oferty.
W ofercie masz informację skąd towar będzie wysyłany i że mogą zostać naliczone opłaty zgodnie z krajem do którego importujesz.
Czemu miałby sprzedający uwzględniać akurat polskie cło, jeśli kupującym na allegro może być osoba np. z Rosji? Albo, żeby było śmieszniej, kupujący byłby z Chin, i co wtedy, też ma mieć w ofercie cenę z Polski cłem?
Według mnie jest ok. Kupujesz z Chin to twój wybór. Jako dorosły człowiek musisz mieć znajomość prawa na takim poziomie, żeby wiedzieć, że może się to wiązać z opłaceniem cła w określonej kwocie.
@auto_sfera2000 Nie trudno się domyśleć, ze bronisz swojej racji i biznesu 😉 Ja stroję przy swoim i będę w tej kwestii wymagał wyjaśnień prawnych jak i regulaminowych gdyż wiem, ze ludzie są wprowadzani w błąd próbą obchodzenia obowiązujących przepisów i zasad społeczno-gospodarczych. Przepisy prawa nie są tworzone aby je usiłować obchodzić na wszelkie sposoby 🙂
Jak będę chciał kupić coś z Chin to poszukam tego w Chinach i serwisach azjatyckich a nie polskich a jeśli na polskich to tylko aby się ustrzec problemów z takim zakupem a jak widać tu można w nie tylko wpaść sugerując się bezpiecznymi zakupami i polskim serwisem sprzedażowym jeśli chodzi o takie zakupy z Chin.
Wiec o cle będę myślał kupując za granicą a nie w Polsce 😉
I nie wciskaj kitu, bo mieliśmy produkcje części towarów w Chinach i wszystko było załatwione jak należy, nikt nie musiał za te produkty nic dodatkowo płacić ani się martwić o serwis czy zwroty. Inne towary można było zamówić na takich samych zasadach że żaden konsument nie był pokrzywdzony i wszystko miał w Polsce jak się należy spodziewać kupując w Polsce.
Nie ma problemu, można sobie sprzedawać z Chin z cłami i setkami dodatkowych opłat poza tą z oferty, ale to ma być bardziej widoczne i wyraźnie niż sama cena takiej oferty aby żaden kupujący nie miał wątpliwości i się nie musiał martwić po zakupie 😉
@ZibiK30 A wasza firma znajdowała się gdzie? Zrozum , że jak kupujesz od firmy która ma siedzibe w Chinach, to kupujesz w Chinach, a nie w Polsce. Allegro ma siedzibę w Poznaniu, to może wszystkie towary na Allegro powinny być wysyłane z Poznania.
@owady Więc zamawiasz "partie" towaru, clisz go, zapewniasz mu serwis w Polsce jak to robi mnóstwo firm i wtedy sprzedajesz. Taki producent nawet zapewnia Ci sporo wsparcia w serwisie, częściach zamiennych i innych problemach typy wadliwa seria towaru.Niestety, towar który nie jest w ten sposób sprzedawany to głównie wadliwy, marnej jakości, bez wymaganych certyfikatów i atestów. Dlatego jest kombinowany tak a nie inaczej.
Mówimy o Polsce i EU gdzie obowiązują wspólne przepisy i umowy handlowe.
@ZibiK30 "Nie trudno się domyśleć, ze bronisz swojej racji i biznesu. Ja stroję przy swoim i będę w tej kwestii wymagał wyjaśnień prawnych"
To źle się domyślasz, bo ja sprzedaje z Polski. I to pisze osoba która dopiero co pisała do mnie, że to ja sobie niby wymyślam coś o innych?
A wyjaśnień prawnych w takim razie możesz zacząć się domagać zbiorowo od innych firm również. Amaz...pl też sprzedaje produkty wysyłane z Chin za które później DHL doliczy ci czasem cło, tak samo E-bay i inne, więc nie wiem co cię dziwi akurat w allegro.
Kolega @szejk-gmbh i @owady punktuje cię cały czas porównaniami do innego rodzaju opłat, które można by też zgodnie z twoją logiką traktować jako ukryte, a ty nie łapiesz korelacji, a jak już nie wiesz co odpowiedzieć to szybko zmieniasz temat.
"...i wszystko miał w Polsce jak się należy spodziewać kupując w Polsce."
Ty widzę masz ogólnie problem z umiejscowieniem punktu sprzedaży...
Nie kupujesz w Polsce a w tzw. "internecie" (internet nie ma siedziby 🙂 ). Jedynie za pośrednictwem portalu polskojęzycznego, którego właściciel ma siedzibę w Polsce, i jedynie pośredniczy w sprzedaży.
Równie dobrze możesz mieć pretensje że nie zamówiłeś z USA, jeśli sklep znalazłeś za pośrednictwem Amerykańskiego google... Mniej więcej tyle w tym sensu!
Aczkolwiek co do jednego się mogę z tobą zgodzić, że przy ofertach powinno być wyraźnie podane jak dla niedowidzących że produkt będzie wysyłany z innego kraju, bo z tego co kojarzę, to informacja jest w zakładce dostawy lub ewentualnie w procesie samego zamawiania. Co tworzy głupią konkurencje, bo ludzie mający taki sam produkt w Polsce są wymieszani z tymi którzy robią dropshiping z chin z czasem wysyłki 3 tygodnie.
@auto_sfera2000 Tak wygląda jak byś bronił tego o czym wiesz, ze jest szkodliwe dla kupujących gdy wprowadza ich w błąd.
Dlaczego próbujesz manipulacji mieszając w to zagraniczne i miedzy innymi azjatyckie serwisy sprzedażowe?
Wielokrotnie się jasno wyraziłem i podkreślałem tą różnice miedzy Allegro a tymi z poza jurysdykcji PL i EU. 🤔 To inne prawo inne przepisy nie mające nic wspólnego z tymi które nas obowiązują. Nie piszemy tu o zagranicznych serwisach sprzedażowych bo nie są polskie i nie podlegają polskim przepisom prawa, nie odpowiadają przed uokikiem, knf i wieloma innymi organami nadzoru. 😉
Kolejnymi faktami manipulujesz, co ma zepsute auto kupującego do zakupów? Lub jakieś podatki nie związane z umową kupna sprzedaży? 🤔
My piszemy tu i teraz o konkretnych sprawach a wy próbujecie temat zmieniać wymyślając dziwne przykłady i pytania nie mające związku z ukrytymi cenami w postaci cła w miejscu nie przeznaczonym do tego bo tym miejscem jest cena. Pomijam już inne uciążliwości z kosztami zwrotów takich zakupów, które w ogólnie nie są podane, a w efekcie są wyższe od spodziewanych i przyjętych na naszym rynku.
Odnoszę wrażenie, ze pracujecie w allegro i usiłujecie jakoś doprowadzić do usunięcia tego tematu, ale może mi się tak tylko wydaje 😉
Ta zakładka w której jest ta informacja jest niezgodna z regulaminem allegro zał2 pkt4 względem opisu formułującego "Oferta" w regulaminie i jeszcze innego zapisu regulaminu, którego na razie nie chcę poruszać 🙂
Czyli mogę się szarpać o koszta przejazdu do paczkomatu? Bo to dla mnie dodatkowa płatność nieuwzględniona w cenie wysyłki/przedmiotu.
@szejk-gmbh Nie jestem pewien czy Cię rozumiem🤔 Jako kupujący czy sprzedawca?
"Czyli mogę się szarpać o koszta przejazdu do paczkomatu? Bo to dla mnie dodatkowa płatność nieuwzględniona w cenie wysyłki/przedmiotu."
Z kim szarpać? kupującym? Ty masz ustalić swoją ostateczną cenę w ofercie, więc jak sobie ją doliczysz to Twoja sprawa co wchodzi w skład ceny oferty. Jak widać cena cenie nie jest równa u sprzedawców, może jedni doliczają sobie co tam chcą a inni nie. A jak Ty potem sobie rozliczysz to z fiskusem to już Twoja sprawa 🙂
Ze sprzedawcą? Ty decydujesz, wybierasz z oferowanych opcji jak , gdzie i kiedy ma zostać dostarczony towar, jeśli nie otrzymasz go tak jak powinieneś to składasz reklamacje na źle wykonaną usługę lub brak jej wykonania w zależności od problemu.
Jako kupujący, rzecz jasna. Przecież o tym głównie była mowa. O dodatkowych opłatach czyhających na kupującego.
Przykład:
Zamawiam coś do paczkomatu. Paczka przychodzi. Niestety w tym samym dniu psuje mi się samochód. Muszę wziąć taksówkę. Mój koszt zamiast 10zł wynosi 40. Kogo mam winić?
"Przykład:
Zamawiam coś do paczkomatu. Paczka przychodzi. Niestety w tym samym dniu psuje mi się samochód. Muszę wziąć taksówkę. Mój koszt zamiast 10zł wynosi 40. Kogo mam winić?"
Historia z popsutym samochodem to raczej nie do mnie 🤣 Może twoje pytania mają na celu zdyskredytować moje zdanie i opinie 😄
Powinieneś stanowczo winić w tej sytuacji samego siebie, ze nie przewidziałeś tej sytuacji a mogłeś zamówić kuriera do drzwi jeśli samochód jest niepewny a bez niego będziesz musiał jeździć taksówką 😉