Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonałam zakupu myszki do komputera na JDG (nie związany z bieżącą działalnością, nie handluję myszkami) ale była wzięta faktura na ten zakup. Po roku zepsuł się jeden przycisk. Niech mi ktoś jednoznacznie wyjaśni jak to wygląda od strony prawnej. Normalnie taki zakup mogę zwrócić jako konsument (do 14 dni), ale czy mogę go reklamować na zasadach konsumenckich czy nie? Nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
@mdrogeria Ten przykład jest nieco chybiony. Bo jakby pan Jan Kowalski handlował sadzonkami roślin i kupił ekspres do kawy do biura to mógłby go zwrócić ale jak handluje AGD to nie bardzo.
@Health___Beauty podejrzewam , że podmiot uprawniony do interpretacji , i to jest największą bolączka biznesu w Polsce .
@mdrogeria Oczywiście ale stawiam że w 9 przypadkach na 10 zakup ekspresu do kawy przez kogoś kto handluje AGd zostanie uznany za zakup o charakterze zawodowym.
@Health___Beauty tak bo sprzedawca podejmie decyzję na podstawie wpisu CEDiG natomiast klientowi trudno będzie udowodnić charakter zakupu ,
To nie był mój przykład tylko cytat ze strony biznes.gov.pl - wg mnie tez nie jest on najlepszym. Lepszy byłby przykład @Health___Beauty . W takim wypadku myszkę mogę zwrócić na zasadach konsumenckich, ale czy na takich samych zasadach mogę ją reklamować?
@Client:118046128 Zakup na fakturę nie wyłącza prawa do reklamacji. Czy zostanie ona uznana czy nie to inna sprawa. Uważam że w Twoim przypadku nie jest to oczywiste i sprzedawca się wybroni niezależnie co zdecyduje.
przeciez gdyby zakup na fakturę wykluczał reklamację to przedsiębiorcom by wysyłano same ochłapy i wadliwe produkty których nie udało się opchnąć konsumentom.