anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jeśli nie otrzymam zamówionych produktów to mogę żądać zwrotu pieniędzy od sprzedającego?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:44500644
#8 Zapaleniec#

Witam. Zamówiłam u jednego sprzedawcy dwie pary butów skórzanych, zimowych. Zapłaciłam, po dwóch dniach otrzymałam paczkę, w której okazało się zamiast moich butów znajdują się jakieś tenisówki. Skontaktowałam się ze sprzedającym, który twierdzi, że Pani na poczcie popełniła błąd, na skutek którego ja otrzymałam czyjąś paczkę, a moja poszła do kogoś innego. Sprzedający kontaktował się podobno z tą osobą, ale do niej moja paczka jeszcze nie doszła (ja otrzymałam swoją w środę 10 lutego br.) Sprzedawca chce abyśmy ja i ta osoba wymieniały się swoimi paczkami bo tak będzie szybciej, ale jakoś opornie podaje mi namiary na tą osobę, która rzekomo ma otrzymać moje buty. Podał mi telefon, który nie odpowiada i nie mogę doprosić się adresu ani email. Nie wiem co robić, czy mogę w każdej chwili żądać od sprzedającego zwrotu pieniędzy i rezygnację z tych butów, tylko że będę musiała odesłać mu te tenisówki na koszt własny? Może ktoś mógłby mi doradzić co mogę zrobić w takiej sytuacji, a może kogoś spotkało coś podobnego? Bo czy ja powinnam kontaktować się z osobą trzecią i z nią korespondować w tej sprawie, czy to nie jest w gestii sprzedającego?

Z góry dziękuję za sugestie. 

 

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:44500644 możesz zrobić zwrot towaru. Przez zakładkę Zakupy, wypełnij formularz zwrotu. Wygeneruj kod do darmowego zwrotu i odeślij. W ciągu 14 dni sprzedawca musi zwrócić Ci wpłatę. Jeśli tego nie zrobi, otwórz dyskusję i wszystko tam opisz. Nie baw się w żadne wymiany z innym kupującym, poniesiesz tylko koszt wysyłki, a nie wiadomo czy dostaniesz swój zakup. 

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Miałem kiedyś taki przypadek, że dostałem czyjąś przesyłkę, a moją ktoś. Poinformowałem sprzedającą o zaistniałej sytuacji, podała mi adres tamtego człowieka, jemu mój, odesłaliśmy sobie przesyłki i na koniec zwróciła mi koszty jej nadania (po przesłaniu mejlem zdjęcia kwitka z poczty), więc zachowała się w porządku (za co dostała pozytywa). No ale z nią nie miałem problemów z kontaktem, jak w powyższym przypadku, więc zależy na kogo się trafi.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

To nie Pani na poczcie popełniła błąd, lecz sprzedający przy adresowaniu.

Jestem sprzedającym, generalnie do spraw podchodzę jako sprzedawca, lecz z dystansem.

Proponowane przez sprzedającego rozwiązanie jest "niby" najbardziej korzystne - pomija się dodatkowe koszty przesyłek, lecz sprzedający powinien zwrócić obydwu stronom koszty dodatkowych przesyłek , nie idź na to, w razie reklamacji będziesz mieć numer przesyłki od innego prywatnego kupującego, a nie od sprzedającego. A zresztą to i tak nienormalne. Sprzedawca powinien odebrać na swój koszt pomylone przesyłki i wysłać je ponownie pod właściwe adresy (choćby w tym celu, żeby kupujący nie miał w przyszłości problemów z reklamacjami lub zwrotami).

Tenisówek nie musisz odsyłać na swój koszt - to sprawa sprzedającego i jego problem , że pomylił paczki, czasem tak się zdarza. Sprzedającemu zgłaszasz reklamację - otrzymałaś produkt niezgodny z opisem. Jego sprawą jest załatwienie reklamacji.

Zresztą - jak nie dziś, to jutro otrzymasz kilka linków do Allegro od innych użytkowników na temat zgłaszania takich spraw.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:44500644 Tak, masz prawo zwrotu, odstąpienia od umowy i zrób to.

Sprzedawca gdyby był porządnym sprzedawcą to prosiłby obie strony o odesłanie przesyłki a jednocześnie wysłałby już poprawnie właściwe buty.

Mógłby to zrobić wysyłką wraz z zleceniem odbioru paczki, (kurier zostawia przesyłkę i zabiera inną ) bo taniej i fair play z jego strony jeśli się boi, że ktoś mu może nie odesłać paczki lub chciałby sprawę załatwić jak najsprawniej. Tak każdy byłby zadowolony, bo mylić się jest rzeczą ludzką a naprawić błąd kwestią wychowania i uczciwości.

@maxr01 masz racje , tylko inaczej bym to załatwił jako sprzedawca 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

@ZibiK30 - no fakt, masz rację.. jednak "częściowo". W mojej branży byłbym za opcją zwrotu towaru przez kupującego (jeśli miał możliwość darmowego zwrotu). To są po prostu koszty. Pomijam celowo kwestię "profesjonalizmu" sprzedającego. Dlatego, że każdą sobotę przeznaczam na obsługę zwrotów i nie są to zwroty z tytułu niezgodności z ofertą,tylko z tytułu SMART.

Odnośnie obuwia (pomimo iż to nie moja działka, ale znajomi maja sklepy obuwnicze)- wiem jakie są marże w sklepach obuwniczych stacjonarnych. Kilka razy szukałem na Allegro butów, chodziło mi o rozmiar, a nie o cenę. Poszukiwanego rozmiaru nie znalazłem (dostępne jedynie standardowe - najwięcej sprzedające się), natomiast ceny były identyczne jak w sklepach stacjonarnych.

Więc akurat w tym przypadku, to w 100% postąpiłbym zgodnie z tym co piszesz.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Client:44500644
#8 Zapaleniec#

Tylko jak mam zgłosić reklamację? W zakładce zakupy jest zwrot towaru i mogę to wypełnić, tylko że tego towaru właśnie nie dostałam. Czy jest jakiś inny formularz dot. reklamacji? Proszę o pomoc, bo niestety nie mogę dogadać się ze sprzedającym. I on jeszcze się na mnie zdenerwował, że w dyskusji poprosiłam o pomoc allegro. Jemu bardziej pasuje abym sama się kontaktowała z tą osobą, która rzekomo ma moje buty, podał mi jakiś telefon stacjonarny do niej, który nie odpowiada..

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:44500644 jeżeli do dyskusji włączył sie pracownik Allegro, to sprawa powinna szybko się wyjaśnić. Nie przejmuj się nerwami sprzedającego, popełnił błąd więc teraz musi go naprawić i w żadnym wypadku nie ma prawa zmuszac Cię do zalatwiania sprawy we własnym zakresie z drugim kupującym. Prawo konsumenta stoi po Twojej stronie.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:44500644 Nie reklamacje bo to coś innego tylko odstąpienie od umowy.

Poproś w dyskusji pracownika allegro żeby Ci napisali jak masz odstąpić od umowy. To od razu Cię pokierują a dyskusję zakończ dopiero po otrzymaniu zwrotu.

Gdyby pracownik allegro Ci nie podał informacji jak odstąpić od umowy to napisz tutaj.

Piszę, abyś jego w dyskusji poprosiła o pomoc w odstąpieniu od umowy aby cały proces był monitorowany przez allegro

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@ZibiK30 nie moze zgłosić odstąpienia od umowy bo nie ma towaru który mógłby odesłać.A nie wiemsz jak sie zachowa sprzedawca. Może powiedzieć OK odstąpienie to prosze mi odesłać 2 pary skórzanych butów .   W tej sytacji to niestety musi być reklamacja

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@_Likos_ Właśnie dlatego odstąpienie bo ma towar nie ten i nie ma zamiaru się bawić w kotka i myszkę ze sprzedawcą to najlepszym wyjściem jest odstąpienie od umowy. Może to zrobić do 14 dni po otrzymaniu niewłaściwego towaru bez podawania przyczyny zgodnie z przysługującym prawem.

Reklamacje to tylko niepotrzebne przedłużanie sprawy i nawarstwianie konfliktu. Poza tym, reklamacja nie służy do odstąpienia umowy tylko usunięcia wad. 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Nie masz racji. Ona nie ma swojego towaru, żeby go odesłać i odstąpić od umowy. Poza tym z jakiej racji ma odsyłać na własny koszt? Powinna reklamową z powodu niezgodności z umową, a niekoniecznie z powodu wad.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@WREDZIA-W1 No właśnie wy chyba nie rozumiecie, że reklamacja a odstąpienie od umowy to zupełnie inne sprawy i przy reklamacji nie można żądać odstąpienia, to jest ostateczność gdy sprzedawca lub gwarant wyczerpią możliwe dla nich tryby usunięcia wad. Czyli naprawa, wymiana na inny taki sam bez wad, wymiana  na nowy i dopiero gdy nie spełni powyższych może zgodzić się lub też zaproponować odstąpienie i zwrot kosztów. W żadnym innym razie sprzedawca, gwarant nie ma obowiązku przy reklamacji dokonywać zwrotu i rozwiązywania umowy.

Pomyśl, według waszego rozumowania. już odkąd się te przepisy zmieniły, każdy sprzedawca by omijał możliwość odstąpienia dorzucając jakiś gadżet 0,50 pln do towaru, aby nie był ten co trzeba i by się tłumaczył, ze to nie był towar dla tego klienta gdy tamten by chciał odstąpić od umowy 😅

Jak złoży reklamacje to się pogrąży i będzie czekać na swoje buty. No i aż strach gdy coś z butami się podzieje i będzie trzeba je reklamować ponownie przy takim podejściu sprzedawcy

Poza tym, po co są odrębne przepisy mówiące o odstąpieniu i rozwiązaniu umów a osobne o reklamacjach skoro wy chcecie załatwiać jedne drugimi? 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

@Client:44500644 - nie ma dostępnego formularza do złożenia reklamacji - taki ma jedynie Oficjalny Sklep Allegro - dla wszystkich innych sprzedających Allegro nie udostępnia takiej opcji.

_Likos_ - ma rację - od umowy odstępuje się odsyłając kupiony towar. Jak nie masz protokołu sporządzonego przy odbiorze - to jak zwrócisz zamówiony towar, skoro odeślesz inny?

I jak Ci też inni piszą.  I wredzia i xyz. Reklamuj, nawet na e-mail. Potem załóż dyskusję i złóż w niej reklamację.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Sprzedawca jak piszesz wie o problemie - jeżeli Kupujący są z tego samego miasta to taka procedura wymiany po prostu jest szybsza i wygodniejsza dla wszystkich

poproś Sprzedawcę by to sam ustawił telefonicznie

@Client:44500644 możesz odstąpić od umowy i odesłać produkt Sprzedawca zwróci Ci wpłatę

wybór należy do Ciebie

 

Ja jako Sprzedawca miałem czasem takie pomyłki i ich odkręcenie zależało w dużej mierze od samych Kupujących bo to oni musieli zdecydować co robić

- miałem przypadek gdzie o dziwo obu kupujących stwierdziło, żę pomyłkowy towar jest okej

i za niego zapłacili a ja wysłałem im właściwy towar

 

- miałem przypadek gdzie obu kupujących samo wymieniło sie towarem

- miałem przypadek gdzie musiałem to zrobić za Kupujących oczywiście na swój koszt

- miałem przypadek gdzie Kupujący otrzymał droższy towar i nagle zamilkł zniknął - a to już przwłaszczenie mienia i będzie miał sprawę w Sądzie

 

przy wysyłkach wielu przesyłek takie pomyłki zdarzają się i będą się zdarzać

jako Kupujący też miałem takie przypadki

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Client:44500644 Nie rób żadnych zwrotów bez podania przyczyny, tylko odeślij paczkę sprzedawcy w ramach reklamacji. On będzie musiał oddać Ci koszt odesłania i dosłać właściwy towar lub zwrócić wszystkie koszty. Wyślij mu mailem pismo reklamacyjne - data, jego dane, swoje dane, opis niezgodności i żądania - wymiana lub zwrot wpłaty + zwrot kosztu odesłania. Odesłać możesz płacąc za wysyłkę lub za darmo, przez formularz zwrotu na Allegro, ale pamiętaj o piśmie reklamacyjnym, napisz że jest to reklamacja z rękojmi.

Ty nie musisz z nikim tych butów wymieniać i nikogo w tym celu szukać.

Jeśli będzie problem z reklamacją, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów
Client:44500644
#8 Zapaleniec#

A czy jest jakaś możliwość, aby skontaktować się z kimś z doradców allegro poza dyskusją, do której ma dostęp sprzedający? Bo mam też wątpliwości, co do tego co pisze mi ten sprzedawca, nie odbiera swojego telefonu tłumacząc to zepsutym głośnikiem, a do tej osoby trzeciej, która rzekomo ma dostać moją paczkę (nie wiem czy już do niej doszła) podał mi tylko telefon stacjonarny, który nie odpowiada i jakoś nie kwapi się podać mi jej adres. 

Chciałabym po prostu porozmawiać z kimś z obsługi allegro, ale tak by sprzedawca nie miał dostępu do tej rozmowy. Proszę serdecznie o pomoc, bo już się pogubiłam co robić..

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

Client:44500644 sugeruje założyć dyskusje. Tam możesz opisać wszystkie swoje wątpliwości i sprzedawca bedzie sie musiał do nich odnieść (zamiany/niedbierane telefony/ trudny kontakt itp) Po 24 godzinach bedziesz mgła poprosic o pomoc pracownika allegro bedzie miał wglad w dyskusje i  znając argumenty obydwu stron bedzie mógł sie odnieśc do sytuacji i byc może zaproponować rozwiązanie. Powodzenia.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Client:44500644 Tak, jeśli w Dyskusji nie masz należytej pomocy ze strony Allegro, napisz przesz ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Sprawa trafi do innego pracownika Allegro, który powinien Ci udzielić wsparcia.

oznacz moderatorów
Client:44500644
#8 Zapaleniec#

Dziękuję serdecznie za ten formularz, opisałam całą sprawę i wysłałam do pomocy allegro. 

Pozdrawiam serdecznie!

oznacz moderatorów