Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zamówiłem towar kurierem - Jest niezgodny z opisem/wadliwy. Czy gwarancja zaczyna się w dniu zakupu, otrzymania towaru lub wysłania towaru? Chciałem policzyć, ile czasu mi zostało. Bo gdyby było inaczej niż w momencie dostarczenia to trochę nie fair - sprzedawca może celowo lub nie - zwlekać, a dni lecą na niekorzyść kupującego.
@Raider89 jeżeli dostałeś wadliwy towar, to złóż reklamację. Przy zwrocie konsumenckim, sprzedawca może obciążyć cię za uszkodzenie towaru.
Tzn mam otworzyc dyskusje ze sprzedawca czy jest inna forma reklamacji? Czy od razu "Zwroc czesc lub calosc zakupu"?
Aha i znalazlem "Czas na zwrot 14 dni od odebrania przesyłki"
@Raider89 14 dni, to jest czas na zwrot konsumencki. Reklamację możesz złożyć mailem. Poinformuj sprzedającego o odesłaniu towaru i jego wadach. Napisz czy oczekujesz nowego produktu bez wad czy chcesz zwrotu pieniędzy. Sprzedający ma 14 dni na odpowiedź. Jeżeli nie odpowie w tym czasie możesz otworzyć dyskusję.
14 dni na odpowiedź, z tym, że parę dni już minęło od otrzymania przeze mnie towaru. Mam nadzieję, ze to nie okaże się problemem, że odpowiedzą lub nie gdy oficjalnie mój czas na zwrot przepadnie. Żeby się to nie gryzło ze sobą.
@Raider89 jeśli myślisz o odstąpieniu od umowy bez podawania przyczyny, to masz na to 14dni od momentu otrzymania przesyłki, a nie momentu samego zakupu.
@Raider89 Gwarancja jest czymś innym, zwrot też. Chcesz reklamować czy zwrócić na niezgodność z opisem. Zakup konsumencki to masz 14 dni na zgłoszenie zwrotu od chwili odbioru towaru i 14 dni na odesłanie.
Zastanawiam się między zwrotem i wymianą, bo sprzęt ogólnie mi się podoba. Działa, ale niepoprawnie pod względem technicznym/funkcjonalnym. Narazie zgłosiłem problemy przez e-maila
No i w ten świąteczny dzień awansowałam na trolla 🤣🤣
Sorry, chciałem mocniej - nie będę cię już karmił. Rozumiem, niedziela - taka sytuacja. Może na przyszłość zacznij od siebie i czytaj ze zrozumieniem, a potem feruj wyroki
@Kaliope_Brzeg No to żeś prezent zrobiła sobie i nasze królowej, pęknie ze śmiechu.🤣🤣
@Kaliope_Brzeg ważne, że odpowiedź pasuje do jego koncepcji.😁
Nie za bardzo jestem w temacie, ktoś mi powie, o co chodzi? Ok nieważne, widzę, że powiedziałem coś strasznie śmiesznego, ew panuje tu towarzystwo wzajemnej adoracji. No to miłej zabawy, miłe i drogie panie, ja uciekam, bo nie mam za bardzo czasu na podśmiechujki
@Raider89 jeżeli przedmiot, który kupiłeś jest uszkodzony i dokonasz zwrotu konsumenckiego, na który masz 14 dni, to sprzedający może uznać, że to ty uszkodziłeś przedmiot i ze zwracanej kwoty potrącić wartość szkody. W takiej sytuacji lepiej zgłosić reklamację.
@konto zamknięte I mamy następny poziom, ktoś tu bardzo się domagał.😉
@Raider89 Na wysłanie rezygnacji z zakupu bez podania przyczyny masz 14 dni od dnia otrzymania towaru, potem masz kolejne 14 dni na samo odesłanie. Zgłosić zwrot bez przyczyny możesz mailem, możesz też to zrobić z zakładki Kupione, klikając Szczegóły - Zwróć całość lub część towaru. Wtedy sprzedawca musi Ci oddać pieniądze.
Druga opcja to reklamacja wad i niezgodności z opisem - na reklamację z rękojmi masz 2 lata. Wysyłasz sprzedawcy mailem pismo reklamacyjne, określasz wady i domagasz się naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów, także kosztów odesłania. Odsyłasz przedmiot na adres podany na aukcji w zakładce Reklamacja. Przy reklamacji sprzedawca może w pierwszej kolejności towar wymienić, naprawić, nie musi zwracać pieniędzy. Przy wymianie lub naprawie towaru sprzedawca także powinien Ci oddać koszt wysyłki reklamacyjnej. Jeśli złożysz reklamację i sprzedawca będzie Ci stwarzał problem, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś tam o pomoc Allegro.