anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kolejny minus zakupów przez Internet. Przymierzanie i zwroty.

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

Generalnie – dla mnie, zakupy przez Internet to zakupy "w ciemno". I PRAWDZIWE korzyści (finansowe) z zakupów przez Internet ma cały 'system' dookoła, a najmniejsze końcowy klient.

Jednym z kolejnych problemów z zakupami przez Internet to – kupienie odpowiedniego rozmiaru.

BO NIC NIE ZNACZĄ te wszystkie tabele, mierzenie się i ten "cyrk teoretyczny", bo i tak dopiero jak PRZYMIERZYSZ to poczujesz czy się dobrze trzyma czy ześlizguje, czy dobrze wyglądasz czy źle, itd.

I jednym z kroków, które miały zwiększyć liczbę kupujących przez Internet były "zwroty bez podania przyczyny". Miały one rozwiać te wszystkie lęki kupujących, którzy gdy nagle dostaną już produkt do ręki, to dopiero wtedy zobaczą naprawdę jaki jest. Jaki jest ciężki, duży/mały, czy ten kolor jest tak fajny jak wyglądał na zdjęciach i wreszcie... czy rozmiar pasuje.

Tyle tylko, że coś takiego jak zwrot na koszt kupującego – to jakaś patologia 😄 Bo to by oznaczało, że mam płacić z 11 zł (jak ostatnio patrzyłem) – ZA SAMO PRZYMIERZENIE!

Ale pojawia się hasło "darmowe zwroty", które to zależą od tego jaką formę DOSTAWY WYBIORĘ. I jest lista form dostawy, przy których są darmowe zwroty i niby wszystko już rozwiązane, przyklepane, jest pięknie, tylko, że...

...w moim mieście (byłe miasto powiatowe) nie ma ANI JEDNEGO z punktów wymienionych na tych listach, przy których będę miał darmowy zwrot!!

Jak się otwiera ta mapa, to tam można wybrać z listy jakie punkty dostawy ma pokazać. Wybieram te wszystkie, które na stronie sprzedającego były jako "z darmowym zwrotem" i na mapie PUSTO!

Co więcej, na stronie sprzedających często powtarza się "Allegro Paczkomat InPost". Ale na mapie, gdy chcę wybrać z listy jakie punkty ma pokazywać, to tam nawet na liście NIE MA TAKIEGO RODZAJU PUNKTÓW. Jest tylko zwykłe "Paczkomaty InPost", a na razie, ktoś z informacji Allegro napisał mi, że "Allegro Paczkomaty InPost" i "Paczkomaty InPost" - to nie to samo.

Czy to jakaś kolejna zagrywka z premedytacją, żeby wydymać kupujacych?

oznacz moderatorów
96 ODPOWIEDZI 96

drekenzes
#16 Inspirator#

@konsument-ue dla kodu 59-220 jest kilkadziesiąt automatów z darmowymi zwrotami.

Ale:

1. Na aukcji w serwisie Allegro musi być udostępniona opcja wysyłki "Allegro Paczkomat Inpost" - jest to forma wysyłek w paczkomatach Inpost, ale na specjalnej umowie Allegro-Inpost, dlatego tutaj masz darmowy zwrot bez wykupywania Smarka.

2. Dostępne paczkomaty dla formy wysyłki "Allegro Paczkomat Inpost" masz tutaj:

https://inpost.pl/znajdz-paczkomat

 

Dla wyjaśnienia - opcja wysyłek "Paczkomat Inpost", to jest na umowie Sprzedawca-Inpost lub brokerzy kurierscy i tutaj nie ma darmowego zwrotu. "Allegro Paczkomat Inpost" oraz "Paczkomat Inpost" obsługuje ta sama firma w tych samych automatach paczkowych, ale na różnych umowach i zasadach. Ciebie interesuje wybór wyłącznie "Allegro Paczkomat Inpost"

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

TAK 🙂 I ja to wiem chyba od początku tego tematu! WRESZCIE KTOŚ COŚ WIE WIĘCEJ!

Ale, jedyne z czym się z tobą nie zgodzę w tym tekście, który napisałeś, że dla 59-220 jest kilkadziesiąt automatów z darmowym... albo, być może precyzyjniej, nie ma żadnych, które wskazał "mój" sprzedawca (dla których będzie darmowy zwrot).

I uwaga, zaraz chyba wreszcie ktoś zrozumie i dojdziemy do końca! 🙂

Darmowe zwroty u mojego sprzedawcy są dla form wysłki, które mają 'przedrostek' ALLEGRO. Np. Allegro One Box.. Allegro Paczkomaty InPost.

https://ibb.co/rF7x2Vw

Ale gdy ja jestem na mapie z wyborem punktu (tej gdy już jesteś w koszyku, potem dajesz dostawa i zapłata czy jakoś tak) i na tej mapie, jest rozwijana lista z rodzajami punktów.

I tam na tej liście W OGÓLE NIE MA ALLEGRO PACZKOMATY INPOST.

https://ibb.co/sFZ6mng

A gdy wybiorę z tej listy np. Allegro One Box... TO MAPA JEST PUSTA (nie pokazuje żadnych takich punktów).

Czyli jeszcze raz puenta. Klient ma jakieś opcje darmowego zwrotu, ale tego typu opcji NIE MA W MOIM MIEŚCIE.

Jak ty mówisz, że jest KILKADZIESIĄT DARMOWYCH, to być może masz na myśli takie, których ten "mój" sprzedawca nie 'sponsoruje'.

I teraz pytanie CZY TO NORMALNE, że nie ma u mnie w mieście ŻADNEGO ALLEGRO PACZKOMATY IN POST? Czy to możliwe, czy to tylko BŁĄD MAPY, ZŁE WYŚWIETLANIE W PRZEGLĄDARCE?

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@konsument-ue Na mapie zaznaczasz "Paczkomat Inpost", mimo że rodzaj wysyłki masz "Allegro Paczkomat Inpost". Dlaczego tak?

Bo w zamówieniu najpierw wybierasz rodzaj wysyłki, czyli "Allegro Paczkomat Inpost" - aby mieć darmowy zwrot. A na mapie zaznaczasz już konkretny punkt odbioru, który poprawnie nazywa się "Paczkomat Inpost". "Paczkomat Inpost" ma różne znaczenie na różnych etapach zamówienia.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

inpost.jpg

Na tej mapce "Paczkomat Inpost" oznacza urządzenie nadawczo-odbiorcze, a wcześniej Paczkomat Inpost to był rodzaj wysyłki.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@konsument-ue Inpost_2.jpg

Na tym etapie zamówienia wybierasz rodzaj wysyłki, dla darmowego zwrotu musi to być "Allegro Paczkomat Inpost". Następnie podczas zamówienia pojawi się mapka z wyborem punktu odbioru - tam wybierasz urządzenie (już nie rodzaj wysyłki), który zwie się.... "Paczkomat Inpost". Urządzenia na mapie z nazwą "Allegro Paczkomat Inpost" nie było, nie ma i nie będzie.

Są dwie ścieżki zamówienia:

1. "Allegro Paczkomat Inpost" -> rodzaj wysyłki, na mapie wybieramy "Paczkomat Inpost", darmowy zwrot

2. "Paczkomat Inpost" -> rodzaj wysyłki, na mapie wybieramy "Paczkomat Inpost", brak darmowego zwrotu.

Drugi etap zamówienia - wybór urządzenia z mapki jest taki sam dla "Allegro Paczkomat Inpost" oraz "Paczkomat Inpost".

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

"Na tym etapie zamówienia wybierasz rodzaj wysyłki, dla darmowego zwrotu musi to być "Allegro Paczkomat Inpost".

Hmm... ale ten obrazek nie był z żadnego etapu zamówienia.  To jest obrazek z takiego rozwijanego z prawej strony menu, takiego samego dla każdego przedmiotu, weźmy takie coś
Allegro odnosnik 

Po prawej stronie masz te informacje odnośnie płatności za wysyłkę i m.in. jest "Zwrot za darmo 14 dni", klikasz rozwija się z boku kolejne 'menu', klikasz "Zwrot" i jest napis "Koszt zwrotu zależy od tego, jaką metodę dostawy wskażesz podczas zakupu." I tam jest lista, w ty m przypadku darmowe (i bez tego pitolonego Smarta) są pierwsze na górze, wśród nich Allegro Paczkomat InPost.

I JA TU JESZCZE NIC - NIE WYBIERAM. To tylko, że tak powiem "podgląd możliwości".

Dopiero, dodaję do koszyka. Idę do koszyka. Kllikam dostawa i płatność. I jest kolejna strona i pojawia się LISTA (bez mapy) zaproponowanych przez system punktów.

NIE MA TAM żadnej z tych form, które sprzedawca miał wymienione na tej swojej liście, dzięki, której będzie darmowy zwrot. Czyli nie ma tam Allegro One Box.. itd. i Allegro Paczkomaty InPost. Nie ma tam takiej form wysyłki do wyboru.

Z interesujących nas tematycznie - jest tylko Paczkomaty InPost.

No to klikam Zmień punkt. Wyskakuje ta mapa. Rozwijam listę i tam też nie ma Allegro Paczkomaty InPost.

I teraz, przedstawiłem ci wszystkie etapy i kroki, na żadnym z nich nie było - do wyboru - allegro paczkomaty InPost.

Wydaje mi się, że ty mówisz o tym etapie jak już dodam do koszyka, przejdę do koszyka i ta lista punków po lewej (i oczywiście klikam POKAZ WIĘCEJ METOD DOSTAW)? To tam powinno być to Allegro Paczkomaty InPost? U mnie tego tam nie ma.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Ech> Stop. Proszę nie powtarzaj tego samego. Już powyżej Ci kilka razy wytłumaczyli ale nie zrozumiałeś.  Powtarzam to są te same paczkomaty. Różni je tylko cena wysyłki i ewentualny zwrot. Spójrz na zdjęcie. Widzisz smart 0.00Screenshot_37.png

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Screenshot_38.png

Tak to ma wyglądać. Już lepiej pokazać chyba nie umiemy. Jak coś to poproś kogoś w realu o pomoc. Potem już będzie łatwo. 

oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

😭Ech. To chociaż ty odpowiedz na proste pytanie. Przeczytałaś wcześniej, że to ma być BEZ SMART?

Jeśli na to odpowiesz, będziemy mogli "pójść głębiej" i rozwiąże się w końcu jeden problem 😞

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@konsument-ue Ale w czym problem? 

Chcesz mieć przymierzalnię na koszt sprzedawcy i nie płacić za zwrot? Kup Smart.

Nie chcesz kupić Smart = płać za zwrot ( lub poszukaj Sprzedawcy którzy to oferują)

Nie chcesz płacić? = kupuj stacjonarnie.

Chcesz trollować i obrażać innych ?= ić stont.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

😑E, dobra. Już starczy. Każdy następny, który wyskoczy z bełkotem, jak ten tutaj, że nagle po godzinach bazgrania - on wyskakuje jakby się dopiero zbudził i przegapił pół filmu "ale w czym problem"... NIE BĘDĘ OD NOWA SIĘ BABRAŁ W TŁUMACZENIE. Już się znudziłem. Cierpliwość się skończyła, nawet mi 😄

Każdemy, który jak ten wyżej, po prostu chciał sobie coś bełkotnąć - odpowiadam -  IDŹ STĄD.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@konsument-ue Wszystko już zostało wytłumaczone, jeśli nadal tego nie ogarniasz to tylko Twój problem 🙂 Przynajmniej paru sprzedawców ciuchów odetchnie. Ja ci nie zamierzam tego wbijać do głowy, ani pisać poradnika jak dla 8 letniego dziecka. Bardziej mi to wygląda na celową prowokację i weekendową zabawę, bo użycie słowa "smark" było cytatem z forum, więc śledzisz go na bieżąco. Tylko że tym razem zostało użyte stare konto, ale nie mam ochoty włączać dzisiaj skryptu śledzenia i identyfikacji ;]

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

@drekenzesCo kurna :? Ty też? Dostałeś precyzyjnie opisaną procedurę, tak jak ty zaproponowałeś. Precyzyjnie ci wskazałem, w którym momencie nie ma tego "Allegro Paczkomaty InPost" o którym mówiłeś. Zapytałem czy to o ten momen w procedurze ci chodziło... a ty co robisz? Co ci nagle odpaliło?

"i weekendową zabawę, bo użycie słowa "smark" było cytatem z forum, więc śledzisz go na bieżąco." A co to kurna to jest za w stawka? 😐 Ludzie, co wy macie za jakieś dziwaczne odpały nagle! I to jak ja myślę, że już wreszcie jesteśmy na prostej?!

Zacząłeś technicznie, szczegółowo, myślałem, że ty już będziesz z tych normalnych 😕 A tu ci nagle tak odwaliło? "skryput śledzenia i identyfikacji" bo słowo "smark" zobaczyłeś??
CO WAM ODBIJA LUDZIE?

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@konsument-ue Nie wiem jak inaczej mamy wytłumaczyć prostą czynność.... przy zakupie z listy dostaw Sprzedawcy wybierasz "Allegro Paczkomat Inpost", który później w nazewnictwie zamieni się w "Paczkomat Inpost", bo Allegro nie jest właścicielem Inpostu. Ale zachowasz darmowy zwrot. Jeśli w pierwszym kroku wybierzesz "Paczkomat Inpost", to niezależnie co zrobisz później zwrotu darmowego nie będzie.

@konsument-ue takie podsumowanie dnia:

aaazzz.jpg

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

"Już powyżej Ci kilka razy wytłumaczyli ale nie zrozumiałeś." Nikt nic nie tłumaczył, mówienie "tak jest" chyba jest jakąś minimalistyczną wersją spełniającą definicję słowa "tłumaczyć" 😄

I problem w tym, że mówią "tak jest" w przeciwieństwie do tego co odpowiedział konsultant allegro 😕 A on odpowiedział OBSZERNIE, w kilku akapitach, powtarzając do kilkakrotnie. Dostał ode mnie zrzuty ekranów, kilka, nawet ten z mapy z tym dopiskiem "w dymku" na dole "Allegro Paczkomaty InPost". Dostał PEŁEN ZESTAW zrzutów ekranów.

I na to odpowiedział, że Allergo Paczkomaty InPost to nie jest to samo co Paczkomaty InPost.

"Powtarzam to są te same paczkomaty." No ale co z tego, że powtórzysz, skoro twoje powtórzenie tak jak pozostałych będzie dalej PRZECIWSTAWNE do tego co napisał ten konsultant Allegro.

To może masz bezpośrednio jakieś cytaty, które to jednoznacznie i wprost potwierdzą? Przynajmniej będę miał się na co powołać w razie czego.

oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

"Niie rozumiem po co zakładać wątek skoro żadna z odpowiedzi Ci nie pasuje"
JAK TO PO CO?! PO TO PO CO NAPISAŁEM?
Bo nie robię zakupów ubrań przez Internet, od lat przez tę "zaporę" nie możności normalnego przymierzenia i 'pewnego' zakupu.

Ale po latach, z ciekawości sprawdzam czy coś się zmieniło.
I niby, hura, jest szansa na sensowne/bez ryzyka i dodatkowych opłat - kupowanie ubrań.

I zakładam wątek bo jestem ZDZIWIONY, że niby coś jest... a jednak TEGO NIE MA.
Nie wyjaśniliście dlaczego "tego nie ma" u mnie w mieście, nie ma dosłownie ŻADNEGO...dosłownie ŻADNEGO tego punktu z umożliwiającego darmowy zwrot.
ŻAAAAAAAAAAAADNEGO! Wielka długa lista, a tu w mieście ŻAAAAAADNEGO z tych punktów!

I skoro już witałem się z gąską, już ten 'system' wymyślił, jak rozwiązać ten problem braku możliwości przymierzania... to AŻ SIĘ ZDZIWIŁEM, że jednak to w moim przypadku jakiś mit, legenda...
I ZAŁOŻYŁEM TEN WĄTEK, żeby ktoś wyjaśnił, dlaczego to NIE DZIAŁA w moim mieście. Albo co źle klikam, że ŻADNEGO z tych punktów nie ma.

JUŻ WYJAŚNIENI? NIE BĘDZIE NASTĘPNEGO, KTÓRY TEŻ NIE ROZUMIE?

"A fakty są takie że prowadząc zaowno sprzedaż stacjonarna jak i internetową widzimy spadek klientów w ruchu stacjonarnym a wzrost w sprzedaży internetowej"
NIE MYL POWODÓW Z PRZYCZYNAMI, albo inaczej co jest jajkiem, a co kurą.
Bo ja ci mogę podać jedno Z PROSTYCH wyjaśnień, dla których BYĆ MOŻE spada w sklepach stacjonarnych, a rośnie w internetowych - bo np. gdybym ja nie znalazł tego produktu stacjonarnia to... BYŁBYM OGRANICZONY tylko do internetowych! Zresztą jestem już w wielu przypadkach!
I ani ja tego z uśmiechem nie wybrałem, ani nikt mnie nie pytał o zdanie, ani nie jest to NATURALNE.

"Wiec osobiście sugeruję albo korzystać ze sklepów internetowych i dostosować sie do rynku albo stacjonarnych które także mają swoje wymagania zgodnie z własnymi preferencjami"
Co to kurna za porada?! To nawet nie jest porada! Jakbym miał wybór to bym wolał ubrania kupować w sklepach stacjonarnych. A ty mi tu "sugerujesz, żebym coś zrobił", jak bym miał jakiś wybór! 😕 Teraz się FUKSŁO, że akurat ta rzecz jest dostępna w Decathlonie.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@konsument-ue Podaj kod pocztowy, to sprawdzimy te punkty.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@konsument-ue  na świecie jest wiele rzeczy które sie nie podobają róznym ludziom.

Sprzedającym także wiele rzeczy sie nie podoba wiec nie licz na to że to nagle rynek dostosuje sie do Ciebie i kilkanscie firm z ubraniami otworzy sklepy na Twojej ulicy abys mógł szybko łatwo i przyjemnie kupic kilka sztuk ubrań

Rynek jest taki jaki jest i ani ja a ni Ty ani nikt z użytkowników tego nie zmieni mozesz sie dostosowac albo narzekac.

A teraz kilka praktycznych porad:

1)Oferty oznaczone SMART mają darmową dostawe i darmowy zwrot na określonych warunkach np zakupy od określonej kwoty i jak zauwazyłeś wysyłka określonymi metodami

2) Aby korzystać z metod SMART jako kupujacy musisz wykupić taką usługe od allegro (jak troszke poczytasz o allegro smart znajdziesz wiecej szczegółów)

3) Dostawa np "allegro paczkomaty inpost" to tylko metoda dostawy i obsługiwana jest przez zwykłe paczkomatyInpostu  podobnie jest z innymi metodami dostawy np "allegro kurier DPD " to poprostu usługa kurierska DPD z tym że na warunkach wynegocjowanych prze allegro . Wiec jeśli u Ciebie jeżdzi kurier DPD, POcztex czy tez inny z listy smart - to nie bedziesz miał problemów ze zwrotem w ramach smart 

4) Za darmowe zwroty oferowane przez sprzedawce prawdopodobnie zapłacisz w cenie towaru lub w kosztach pierwotnej wysyłki. Firmy kurierskie nie jeżdzą za darmo i jeśli sprzedawcy oferują darmowy zwrot to gdzieś ten koszt muszą wliczyć.....

No a reszta ... cóż kwestia rynku i Twojego wyboru 

oznacz moderatorów

konsument-ue
#9 Pomysłodawca#

"na świecie jest wiele rzeczy które sie nie podobają róznym ludziom.

Sprzedającym także wiele rzeczy sie nie podoba"
Po co to mi znowu bełkoczesz swoje życiowe przemyślenia??

"Sprzedającym także wiele rzeczy sie nie podoba"
Tak? No i masz przykład jak się zachowuje normalny człowiek - ja nie łażę po forach, żeby szukać jęczyących na swój los sprzedających tylko po to, żeby im wciskać, że jak im się nie podoba to niech się zajmą grzybiarstwem.
Nie mam jakieś sraczki, żeby specjalnie im włazić w ich narzekania i im babdolić, że się mylą i bambdolić im swoje wizje.

A ci tutaj to widocznie się wysypali jak stonka, z jakiegoś wora "wkurzeni sprzedający" i myślą, że mogą narzucać komuś swoje wizje, że mogą komuś mówić co ma mu się podobać, a co nie.
Banda jęczących matołów. Niech siadają na dpach przy swoich komputerach i dalej się, żalą na konsumentów w swoich tematach - ja im tam nie będę się wpitalał. Bo jestem... NORMALNY.

"Rynek jest taki jaki jest i ani ja a ni Ty ani nikt z użytkowników tego nie zmieni mozesz sie dostosowac albo narzekac."
To nie jest DESZCZ, to nie jest TRZĘSIENIE ZIEMI, ani nie WYBUCH WULKANU, na te rzeczy nie mamy wpływu.
Ale TE rzeczy, to są akurat produkty głów takich samych ludzi jak ja i ty, nie jakieś "niemodyfikowalne" rzeczy, które wzięły się nie wiadomo skąd i nie wiadomo przez kogo.

"A teraz kilka praktycznych porad: SMART"
Dopłacanie, nie jest ŻADNĄ praktyczną poradą, jest tylko kolejnym 'naciąganiem'. Kolejnym wydatkiem, który mam ponieść tylko dlatego, bo CHCĘ PRZYMIERZYĆ.

Poza tym, napisałem że w tej tabelce u sprzedawcy są DARMOWE zwroty, które są bez dopisku SMART, czyli można zaryzykować wniosek, że smart NIE JEST KONIECZNY do darmowych zwrotów - TAK?

Zresztą przecież wkleiłem tam gdzieś wcześniej fragment z regulaminu, z którego wynikało, że smart NIE JEST koniecznym warunkiem, żeby mieć darmowe zwroty, tak?

"Dostawa np "allegro paczkomaty inpost" to tylko metoda dostawy i obsługiwana jest przez zwykłe paczkomatyInpostu podobnie jest z innymi metodami dostawy np "allegro kurier DPD " to poprostu usługa kurierska DPD z tym że na warunkach wynegocjowanych prze allegro . Wiec jeśli u Ciebie jeżdzi kurier DPD, POcztex czy tez inny z listy smart - to nie bedziesz miał problemów ze zwrotem w ramach smart"
Ale gdy napisałem e-maila do allegro to mi wstępnie odpowiedzieli, że "Allegro paczkomat in post" to nie to samo co "Paczkomat InPost". Dostałem dwa akapity opisu, że to nie jest to samo. Mam wkleić cytat?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

"Allegro paczkomat in post" to nie to samo co "Paczkomat InPost". a to prawda!!!!!

oznacz moderatorów