anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ma rację kupujący, sprzedawca, pracownicy Allegro?

skotr3m
#7 Wielbiciel#

Kupiłem 10 miesięcy temu zabawkę. Zabawka uległa uszkodzeniu, wysłałem ją do sprzedawcy w ramach rękojmi z żądaniem wymiany na nową wolną od wad lub zwrotu gotówki + koszty przesyłki. 

Sprzedawca w odpowiedzi uznał że zabawka była zalana jest nie do naprawy, a koszty naprawy przewyższa wartości zabawki. 

Nadmienię za sprzedawca nadal posiada zabawkę w swojej ofercie. 

O pomoc poprosiłem Allegro. 

W odpowiedzi od Allegro otrzymałem zapewnienie że gdy otrzymam protokół kosztów od sprzedające i gdy będzie on niższy od wartości zabawki to Allegro pokryje koszty naprawy, a gdy będzie wyższy to zwraca mi pieniądze za zabawkę. 

Sprzedawca od 10 dni nie jest w stanie przesłać protokołu, bo napisał pismo do producenta o wycenę. Nie bardzo wierzę w to bo zabawka z Chin. Wydaje mi się że sprzedawca trochę zabrną w kozi róg. 

Moje żądanie było wymiana towaru na nową lub zwrot gotówki. 

Moje pytanie czy sprzedawca może dokonać naprawy jeżeli nie jest to moimi ządaniem, a towar jest nadal w jego sprzedaży? 

Allegro pomimo swojej decyzji oczekuję na kosztorys naprawy, chociaż jest to dla sprzedawcy kłopotliwe i jak na razie nie wykonalne. 
Zgodnie z K.C.

Żądania konsumenta

 

W sytuacji wystąpienia wady konsument może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:

wymiany towaru na nowy;

naprawy towaru;

obniżenia ceny;

odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

Wybór żądania zależy od konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:

łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;

charakter wady – istotna czy nieistotna;

to, czy towar był wcześniej reklamowany.


Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego. "

Moim żądaniem jest:

Wymiana towaru na nowy,

lub

Zwrot gotówki + koszty przesyłki - odstąpienie od umowy.

Sprzedający powinien wypełnić pierwsze moje żądanie.

Dlaczego sprzedawca chce dokonać naprawy jeżeli nie jest to moim żądaniem?
Dlaczego Allegro przestaje na naprawę?

Zgodnym z prawem jest wymiana towaru na nowy, sprzedający taki posiada nadal w swojej ofercie na Allegro.


Kto ma rację?

 

 

 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@skotr3m przy pierwszej reklamacji sprzedawca może zmienić sposób załatwienia reklamacji. Podstawa prawna art. 560 k.c.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

Przecież jeśli wada powstała z winy użytkownika, zalanie, maczanie, topienie zabawki to niech użytkownik sobie nową zabawkę kupi jeśli chce, tym bardziej że jak wspomniał kupujący te zabawki nadal są w sprzedaży. 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

1. Gdzie w Ustawie pisze, ze towar nie mogl zostac zalany?

2. Kupujący jakoś nie napisał, że faktycznie zabawka zostala zalana. Wprawdzie nie dementuje tego ale JA nie mam szklanej kuli.

3. Pytanie czy sprzedający ma jakieś uprawnienia aby wydać opinię o zalaniu.

oznacz moderatorów

skotr3m
#7 Wielbiciel#

Witam, wada nie powstała z mojej winy. Sprzedawca poinformował mnie o dokumentacji zdjęciowej na której widać zalanie. Poprosiłem go o zdjęcia, zdjęć nie o trzymałem. 

oznacz moderatorów

skotr3m
#7 Wielbiciel#

Witam, nie znalazłem takiej informacji w K. C. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Złożyłeś reklamację ,odesłałeś produkt to teraz czekaj czy zostanie ona uznana czy nie . Sprzedawca ma obowiązek jej rozpatrzenia a nie jej uznania ,bo jeśli serwis ,producent uzna że wina leży po stronie użytkownika to możesz sam zostać obciążony kosztami magazynowania (przetrzymywania ) do puki sam go nie odbierzesz lub opłacisz zwrotu do siebie . Jeśli jednak sprzedawca uzna reklamację to powinien dany produkt naprawić lub wysłać na swój koszt inny w takim stanie jak był w ofercie.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@skotr3m jeśli masz problem z interpretacją zapisów k.c., to zapraszam na stronę UOKiK, gdzie są interpretacje podane najważniejszych zapisów:

"Wybór żądania zależy od konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:

  • łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
  • charakter wady – istotna czy nieistotna;
  • to, czy towar był wcześniej reklamowany."

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@skotr3m Racja jest taka że ma na to 14dni od chwili złożenia reklamacji, po tym czasie reklamacja jest uznana, mam rozumieć że odrzuca reklamację czy uznaje? Można odpowiedzieć oraz ponaglić sprzedającego?: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@skotr3m jeśli sprzedawca odrzucił reklamację z powodu zalania, to reszta paragrafów nie ma ti znaczenia 😄

Chyba że się z tym nie zgadzasz to udaj się do rzecznika konsumenta ! zrobicie ekspertyzę i sąd 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

Gdzie w ustawie pisze, że nie można szklaką rzucać. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@skotr3m widzę, że prowadzisz z nami korespondencję na ten temat w sprawie nr 27324059, więc poproszę Cię o cierpliwość. Otrzymasz odpowiedź w wiadomości e-mail, w wyżej wymienionej sprawie. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów